Ford Capri 1.6 S – dane techniczne, spalanie, opinie
1 Pojemność skokowa dla tego modelu silnika to 1593cm3. Maksymalne obroty na minutę tego silnika wynoszą 4000 obr./min. Maksymalna prędkość tego pojazdu to 173 km/h. Stosunek do masy do mocy wynosi 11.1 kg/KM.Ford Capri 1.6 S – dane podstawowe
- 🚙 Producent:Ford
- 🚚 Pojemność skokowa:1593 cm3
- 💼 Pojemność bagażnika:260-640 L
- 📆 Lata produkcji:1978 - 1982
- 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
- ⛽ Spalanie – mieszane:10.1 l/100km
- 👉 Pojemność baku:58L
- 👍 Napęd:Na tył
- ⭐ Skrzynia biegów:Manualna
Ford Capri 1.6 S – osiągi i spalanie
Prędkość maksymalna: | |
Od 0 do 100 km/h: | {model_0_to_100_kph[1]} |
Ilość cylindrów: | 4 |
Ilość zaworów: | 8 |
Ilość koni mechanicznych: | 90 KM |
Maksymalny moment obrotowy: | 4000 obr./min |
Średnica cylindra: | 87.7 x 66.0 mm3 |
Kompresja silnika: | 9.2 |
Emisja CO2 - producent: | 241g/km |
Stosunek masy do mocy: | 11.1 kg/KM |
Ford Capri 1.6 S – wymiary
Waga - kg: | 1010 Kg |
Długość - cm: | 438.0cm |
Szerokość - cm: | 170.0cm |
Wysokość - cm: | 132.0cm |
Rozstaw osi - cm: | 256.0cm |
Wymiar felg - tył: | 165/- R13 |
Wymiar felg - przód: | 165/- R13 |
Hamulce tylne: | Bębny |
Hamulce przednie: | Tarczowe |
Model S Forda był ulepszoną wersją Capri, z większą mocą i bardziej wyrafinowanym napędem. Był nie tylko innowacyjny w swoim wyglądzie, ale miał również zaawansowane funkcje jak na tamte czasy, takie jak hamulce tarczowe na wszystkich czterech kołach, elektroniczny wtrysk paliwa oraz zębatkowy układ kierowniczy. Wnętrze było wygodne i miało dużo miejsca; ten samochód jest nadal bardzo poszukiwany przez entuzjastów, ponieważ jest jednym z najszybszych samochodów produkcyjnych, jakie kiedykolwiek powstały.
Ford Capri 1.6 S – Osiągi
Jego prędkość maksymalna wynosiła 173 km/h, a czas 0-100 km/h – 18 sekund. Stylowe, szybkie i niedrogie Capri odniosło sukces tylko dzięki swojej rewolucyjnej konstrukcji. Podczas gdy wielu konkurentów umieszczało swoje silniki z tyłu, wnęka silnika w Capri S znajdowała się z przodu, a wszystkie cztery koła stały na twardym podłożu, co ułatwiało kierowanie i kontrolę podczas pokonywania zakrętów.
Ford Capri 1.6 S- Wygląd zewnętrzny
Samochód zawsze był reklamowany jako najbardziej sportowy w swojej klasie. Dzięki eleganckiemu, nisko osadzonemu nadwoziu i dwóm drzwiom ułatwiającym dostęp, nic dziwnego, że w 1974 i 1975 roku był najlepiej sprzedającym się samochodem w Wielkiej Brytanii przez 12 miesięcy z rzędu.
Nadwozie zostało zaprojektowane z naciskiem na aerodynamikę – rzadkość w samochodach tej wielkości – z gładkimi liniami i zakrzywionymi powierzchniami, aby łatwo przeciąć powietrze i zmniejszyć opór powietrza.
Ford Capri 1.6 S – Wnętrze
Trudno sobie wyobrazić, że wnętrze samochodu sprzed 30 lat może być nadal tak świeże, ale jest. Fotele są dobrze wyściełane i dają poczucie wsparcia, nawet w takim sportowym modelu jak mój. Skóra jest elastyczna i świetnie wygląda w kontrastujących kolorach (mój jest jasnobrązowy z ciemnobrązowym). Ponadto, jest dużo miejsca na głowę dla wysokich kierowców, takich jak ja (6’4″). Moja ulubiona część wnętrza tego samochodu? Nie czuć, że jest stare czy przestarzałe w jakikolwiek sposób! Jasne, nie ma poduszek powietrznych ani wspomagania kierownicy, ale mogę przyzwyczaić się do tych rzeczy, jeśli oznacza to, że nie muszę rezygnować z mojej wspaniałej retro jazdy.
Ford Capri 1.6 S -Silnik
Silnik samochodu był czterocylindrową, 8-zaworową jednostką o pojemności 1593 cm3, która generowała godne szacunku 90 koni mechanicznych i 4000 obr./min co dawało pojazdowi imponujący stosunek mocy do masy wynoszący około 11.1 kg/KM. Cylindry były ułożone poziomo i zasilane przez dwa gaźniki, które pozwalały na lepszą dystrybucję ciepła i chłodzenie poprzez nadmuch powietrza. W dzisiejszym świecie byłby to bardzo mały silnik, ale w porównaniu do swoich rówieśników w Europie, był na równi z większością z nich, jeśli nie ze wszystkimi. A ponieważ miał cztery cylindry, a nie sześć czy osiem, był znacznie lżejszy i łatwiejszy w utrzymaniu niż większe silniki o bardziej skomplikowanych częściach.
Ford Capri 1.6 S – Zawieszenie i hamulce
Jak na samochód, który jest skierowany do młodego pokolenia kierowców, zawieszenie i hamulce są zaskakująco solidne. Układ napędowy na przednie koła ma niezależne ustawienie MacPherson strut z przodu i typu semi-trailing arm z tyłu. Hamulce to 10,8 wentylowanych tarcz z przodu i 9 bębnów z tyłu. Posiada również hamulce postojowe z bębnem mocy na wszystkich czterech rogach.
Ford Capri 1.6 S – Koła i felgi
Ford wyposażył Capri S w jedne z najlepszych kół i felg, jakie można kupić za pieniądze, nadając mu sportowy wygląd, a jednocześnie poprawiając jego osiągi na drodze. Standardowe 17-calowe felgi są obute w opony 225/40R17 i zapewniają bardziej responsywną jazdę. Jeśli szukasz jeszcze bardziej zwinnego samochodu o jeszcze bardziej sportowym wyglądzie, możesz przejść na 18-calowe felgi, które są wyposażone w opony 245/40R18. Te większe opony poprawiają przyczepność i reakcję układu kierowniczego, co jest idealne dla tych, którzy chcą wystawić swoje umiejętności prowadzenia samochodu na próbę.
Trudno uwierzyć, że Ford Capri S został zaprezentowany prawie 50 lat temu, w 1970 roku. A jednak nadal zajmuje szczególne miejsce w sercach wielu ludzi ze względu na swoją sportową stylizację i kompaktowe wymiary. Ale spójrzmy prawdzie w oczy, to stary samochód; mówimy o modelu, który pojawił się, gdy odbywał się Woodstock!
Co więc sprawia, że Capri jest tak pamiętny? Samochód miał kilka niesamowitych parametrów jak na swoje czasy, takich jak wydajność paliwowa i łatwość prowadzenia. Miał też wiele osobowości – wystarczy spojrzeć na zdjęcie piosenkarza pop Andy’ego Williamsa prowadzącego swój jaskrawoczerwony egzemplarz