Infiniti – najważniejsze informacje oraz lista produkowanych modeli

Infiniti jest częścią japońskiego koncernu Nissan. Marka zajmuje się produkcją luksusowych samochodów. Sprawdź, jak przebiegała historia marki, co wpłynęło na zwiększenie sprzedaży oraz dla jakich właścicieli przeznaczone pojazdy Infiniti!

Firma Infiniti rozpoczęła sprzedaż samochodów w 1989 roku w USA jako odpowiedź na konkurencję ze strony amerykańskich, europejskich oraz japońskich marek (np. Acura – Honda czy Lexus – Toyota). Infiniti bardzo szybko wyruszyło na podbój świata, dzięki czemu aktualnie modele dystrybuowane są w ponad 50 krajach. Każdy samochód marki Infiniti objęty jest gwarancją przez okres 3 lat lub do przejechania pierwszych 100 000 km. Od 2012 r. centrala firmy znajduje się w Chinach. Poznaj historię marki oraz sztandarowe modele samochodów Infiniti!

Historia marki Infiniti

Infiniti to marka luksusowych samochodów osobowych, która należy do koncernu Nissan Motor Co. Ltd. Założona została w 1989 roku, jednak pomysł na stworzenie nowej marki narodził się już 4 lata wcześniej. W 1985 roku Nissan stworzył tajną komórkę o nazwie Horizon Task Force, której zadaniem było wykreowanie luksusowej marki od zera. Nazwa Infiniti została zadana w lipcu 1987 roku. Pierwszym modelem marki był samochód Infiniti Q45. W 1999 roku Nissan został przejęty przez koncern Renault i nowy szef (Carlos Ghosn) zdefiniował wizerunek samochodów Infiniti jako dynamicznych limuzyn. Firma Nissan-Renault połączyła się również z Daimler AG i zaczęła korzystać np. z silników Mercedesa.

Rynki dystrybucji Infiniti

Początkowym rynkiem dystrybucji Infiniti była północna Ameryka. W 1996 roku uruchomiono sprzedaż na Bliskim Wschodzie, rok później samochody można było kupić w Tajwanie, a w 2005 roku – w Korei Południowej. W 2006 roku rozpoczęto dystrybucję na rynku rosyjskim, a rok później – ukraińskim i chińskim. W 2008 roku pojazdy Infiniti trafiły na rynek europejski (m.in. we Włoszech, Francji, Hiszpanii oraz w Polsce). W Niemczech sprzedaż rozpoczęła się dopiero w 2009 roku, natomiast w Japonii – w 2013.

Dalszy rozwój marki

W 2013 roku rozpoczęto stosowanie uproszczonego nazewnictwa swoich produktów – auta stały się dzięki temu bardziej rozpoznawalne. Obecna terminologia:

  • Q – sedany i kabriolety;
  • QX – crossovery i SUV-y.

W połowie marca 2019 roku marka ogłosiła decyzję o wycofaniu się z rynku europejskiego oraz zamknięciu przedstawicielstwa w 2020 roku.

Logo Infiniti

Logo powstało wraz z marką i nigdy nie zostało zmienione. Znaczek tworzony jest przez charakterystyczny emblemat oraz napis „Infiniti” składający się jedynie z wielkich liter wykonanych tradycyjną czcionką bezszeryfową. Znak firmowy Infiniti jest najbardziej rozpoznawalnym elementem identyfikacyjnym wizerunku marki. Składa się z symbolu nieskończoności (z angielskiego 'infinity’), czyli poziomo ustawionej cyfry 8. Znak nieskończoności został jednak specjalnie wystylizowany – ma ostry kąt zamiast gładkich zakrzywionych linii. Logo symbolizuje drogę rozciągającą się na horyzoncie oraz górę Fuji, która jest jednym z najbardziej charakterystycznych symboli Japonii.

Samochody Infiniti klasy premium – informacja o modelach

Jaki model Infiniti mógł wybrać potencjalny klient? Marka wyprodukowała dość sporo ciekawych wersji pojazdów. Poniżej modele uporządkowane chronologicznie od najstarszego do najmłodszego:

  1. Infiniti Q45 (1990-2005);
  2. Infiniti G20 (1991-2002);
  3. Infiniti J30 (1993-1996);
  4. Infiniti I30 (1996-2001);
  5. Infiniti I35 (2002-2004);
  6. Infiniti G35 (2003-2010);
  7. Infiniti FX (2003-2013);
  8. Infiniti QX (2004-2010);
  9. Infiniti EX (2008-2013);
  10. Infiniti G37 (2008-2013);
  11. Infiniti M (2010-2014);
  12. Infiniti Q50 (2013-obecnie);
  13. Infiniti QX50 (2013-2016);
  14. Infiniti QX70 (2013-2018);
  15. Infiniti Q60 (2013-2020);
  16. Infiniti Q70 (2014-2018);
  17. Infiniti Q30 (2015-2020);
  18. Infiniti QX30 (2016-2020);
  19. Infiniti QX60 (2018-obecnie).

Sprzedaż Infiniti w Polsce

Infiniti jest bardzo popularną marką nie tylko na rynku północnoamerykańskim, ale tak naprawdę na całym świecie. Choć marka utożsamiała się przede wszystkim z luksusowymi limuzynami, w ich ofercie nie brakuje również sedanów, sportowych coupe czy też potężnych SUV-ów. W Polsce Infiniti rozpoczęło dystrybucję w listopadzie 2008 roku. Warszawski salon marki przez lata wykazywał największą sprzedaż samochodów w całej Europie. Co więcej, polskie przedstawicielstwo posiadało najwięcej udziałów Infiniti w segmencie premium na rynkach europejskich. Warto również zauważyć, że w ciągu 11 lat działalności w Polsce salony sprzedały ponad 4400 egzemplarzy samochodów tej marki.

Ciekawostki o marce Infiniti

Infiniti wprowadziło na rynek motoryzacyjny innowacyjne rozwiązania. W 2001 roku pojawił się system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Jego działanie polegało na wykrywaniu niezamierzonego zbliżania się do linii wyznaczającej pasy ruchu i ostrzega o tym kierowcę. Kilka lat później został on rozwinięty do systemu zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. Co to oznacza? Aktualnie system nie tylko ostrzega kierowcę, ale również automatycznie koryguje tor jazdy poprzez delikatne przyhamowanie kół po odpowiedniej stronie.

Infiniti to bardzo ciekawa marka. Decyzja o opuszczeniu Starego Kontynentu była podyktowana przede wszystkim zbyt niską sprzedażą.