Audi 100 Coupe S 1.8 – dane techniczne, spalanie, opinie
1Samochód posiada wyraziste nadwozie typu Coupe. Silnik ma pojemność skokową wynoszącą 1871cm3. Jednostka o mocy napędowej 110 koni mechanicznych zapewnia komfortową jazdę zarówno po autostradzie jak i w mieście. Prędkość obrotowa tego silnika wynosi 3500 obr./min. Silnik pozwala osiągnąć maksymalną prędkość, która wynosi 183 km/h. W tym modelu samochodu stosunek masy do mocy wynosi dokładnie 9.8 kg/KM.Audi 100 Coupe S 1.8 – dane podstawowe
- 🚙 Producent:Audi
- 🚘 Typ nadwozia:Coupe
- 🚚 Pojemność skokowa:1871 cm3
- 💼 Pojemność bagażnika:501 L
- 📆 Lata produkcji:1972 - 1976
- 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
- ⛽ Spalanie – mieszane:8.9 l/100km
- 👉 Pojemność baku:58L
- 👍 Napęd:Na tył
- ⭐ Skrzynia biegów:Manualna
Audi 100 Coupe S 1.8 – osiągi i spalanie
Prędkość maksymalna: | |
Od 0 do 100 km/h: | {model_0_to_100_kph[1]} |
Ilość cylindrów: | 4 |
Ilość zaworów: | 8 |
Ilość koni mechanicznych: | 110 KM |
Maksymalny moment obrotowy: | 3500 obr./min |
Średnica cylindra: | 84.00 x 84.40 mm3 |
Kompresja silnika: | 10.2 |
Emisja CO2 - producent: | 212g/km |
Stosunek masy do mocy: | 9.8 kg/KM |
Audi 100 Coupe S 1.8 – wymiary
Waga - kg: | 1100 Kg |
Długość - cm: | 446.4cm |
Szerokość - cm: | 174.6cm |
Wysokość - cm: | 133.3cm |
Rozstaw osi - cm: | 256.5cm |
Wymiar felg - tył: | 185/70 R14 |
Wymiar felg - przód: | 185/70 R14 |
Hamulce tylne: | Bębny |
Hamulce przednie: | Tarczowe |
Przednia oś: | 143.5cm |
Tylna oś: | s144.0cm |
Nadwozie Audi 100 Coupe S 1.8
Model niemieckiego koncernu bazował na ówczesnym projekcie Audi 100 C1. Swoją budowę nadwozia zawdzięcza inspiracji konstruktorów klinowatymi kształtami. Jego opadający tył to charakterystyczna cecha wyróżniająca go z tłumu. Aktualny model A7 może przypominać jego sylwetkę. Możliwe również, że projektanci opierali się na zapomnianym klasyku przy produkcji współczesnego auta. Ta trzydrzwiowa konstrukcja miała długą przednią maskę i krótki tył. Producent wyprodukował łącznie 30687 egzemplarzy.
Audi 100 Coupe S – styl i perfekcja szczegółów
Audi 100 Coupe S 1.8 reprezentował wyższą klasę średnią. Odznaczał się mnóstwem dopracowanych do perfekcji szczegółów w karoserii i wnętrzu. Miał dwie charakterystyczne cechy, które go wyróżniały:
- Jego najbardziej rozpoznawalny znak szczególny to nerki rozmieszczone po obu bokach tylnego słupka. Nie odpowiadają one jednak za przepływ powietrza do tylnej części samochodu tak jak w super sportowych współczesnych pojazdach. Są to po prostu tylko atrapy, które nadają oryginalnego wyglądu. Taki zabieg podkreślał sportową sylwetkę auta.
- Innym szczegółem wartym podkreślenia były potrójne drzwi. Wytwarzany w latach 1972-1976 pojazd charakteryzował się potrójnymi drzwiami. To także niespotykane rozwiązanie w wersjach coupe innych producentów. Tylna klapa otwierała się wraz z szybą. Ułatwiało to pakowanie zakupów do środka. Otwór bagażnika był większy niż w odmianie sedan, na której bazowało coupe.
Silniki montowane w Audi 100 Coupe S 1.8
Początkowo wkładano do nadwozia silnik benzynowy rzędowy czterocylindrowy, ułożony poprzecznie o pojemności 1871 cm3. Miał on osiem zaworów. W wersji z dwoma gaźnikami osiągał moc 115 KM, co było fenomenalnym wynikiem w tamtych czasach. W 1972 roku przekonstruowano jednostkę spalinową, ponieważ stwarzała ona dość spore problemy. Zainstalowano tylko jeden gaźnik i pozbyto się kłopotów z nierówną pracą motoru. W tej wersji serce samochodu miało 110-112 KM przy 5600 obr/min. Jego maksymalny moment obrotowy wynosił 160 Nm przy 3500 obr/min.
Audi 100 Coupe S – tuning i możliwe modyfikacje
Audi 100 coupe s 1.8 to bardzo dobrą podstawą do tuningu. Przypominające swoim nadwoziem, amerykańskie muscle-cary. Może bez problemu z nimi konkurować. Wystarczy poprawić i tak już dobre osiągi. Przy niskiej masie własnej 1100 kg, wystarczy dodać trochę mocy np. przez zastosowanie sportowego filtra powietrza. To auto osiąga pierwszą setkę po 10,2 sekundach. Prędkość maksymalna tego oldtimera wynosi 183 km/h. Aby ją zwiększyć, można tuningować układ napędowy lub paliwowy. Stylistycznie wystarczy poprawić kosmetykę i detale, aby ten Grand tourer zyskał na wartości. Można również dołożyć przednią blendę lub tylny mały spojler. Hamulce nie wymagają specjalnych zabiegów. Z przodu montowane były duże tarcze, a tylne bębny radziły sobie z mocą silnika i odpowiednio zatrzymywały auto.
Prototypy powstałe na bazie Audi 100 Coupe S 1.8
Ciekawostką jest, że Audi 100 coupe s 1.8 był bazą dla powstania kultowego Porsche 928. Firma z siedzibą w Sttutgarcie-Zuffenhausen chciała zbudować luksusowe Gran Tourismo, ale nie mogła sugerować się modelami marki, które produkowała. Dlatego zdecydowano się przerobić coupe od Audi i uzyskać nowe Porsche. Powstały dwie wersje. V3 została poszerzona, tak żeby zmieścić ogromny silnik V8. W odmianie V4 powiększono podwozie dla całego napędu. Zwiększył się rozstaw kół, a błotniki przeprojektowano od nowa. Napęd został przeniesiony na tylną oś.