Chevrolet Corvette C6 Cabrio 6.0 V8 – dane techniczne, spalanie, opinie
1 Pojemność skokowa silnika wynosi 5967cm3. Silnik o mocy 399 KM umożliwia ergonomiczną jazdę zarówno po autostradzie jak i w mieście. Ten silnik ma prędkość obrotową wynoszącą 4400 obr./min. Silnik pozwala osiągnąć maksymalną prędkość, która wynosi 300 km/h. Stosunek masy do mocy w tym modelu auta wynosi 3.8 kg/KM.Chevrolet Corvette C6 Cabrio 6.0 V8 – dane podstawowe
- 🚙 Producent:Chevrolet
- 🚚 Pojemność skokowa:5967 cm3
- 💼 Pojemność bagażnika:295 L
- 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
- ⛽ Spalanie – mieszane:13 l/100km
- 👉 Pojemność baku:69L
- 👍 Napęd:Na tył
- ⭐ Skrzynia biegów:Manualna
Chevrolet Corvette C6 Cabrio 6.0 V8 – osiągi i spalanie
Prędkość maksymalna: | |
Od 0 do 100 km/h: | {model_0_to_100_kph[1]} |
Ilość cylindrów: | 8 |
Ilość zaworów: | 16 |
Ilość koni mechanicznych: | 399 KM |
Maksymalny moment obrotowy: | 4400 obr./min |
Średnica cylindra: | 101.6 x 92 mm3 |
Kompresja silnika: | 10.9 |
Emisja CO2 - producent: | 310g/km |
Stosunek masy do mocy: | 3.8 kg/KM |
Chevrolet Corvette C6 Cabrio 6.0 V8 – wymiary
Waga - kg: | 1535 Kg |
Długość - cm: | 443.5cm |
Szerokość - cm: | 184.4cm |
Wysokość - cm: | 124.6cm |
Rozstaw osi - cm: | 268.6cm |
Wymiar felg - tył: | 245/40 R18 |
Wymiar felg - przód: | 245/40 R18 |
Hamulce tylne: | Tarczowe |
Hamulce przednie: | Tarczowe |
Corvette C6 Cabrio 6.0 V8
Producent wprowadzał wiele różnych wersji Corvette C6. Chciał w ten sposób zwiększyć sprzedaż i znaleźć szersze grono wielbicieli. Modelem ZR1 próbował pokazać, że może konkurować z najmocniejszymi rywalami z Europy. Jest to kultowy hiper samochód, który został przeprojektowany z Z06. Główną zmianą było zmniejszenie pojemności silnika ze zwiększoną mocą, dzięki turbinie. W takiej kombinacji serce auta miało 647 KM. W nadwoziu wykorzystano jeszcze więcej carbonu. Wykonano z niego nawet listwy progowe. Aby obniżyć jeszcze bardziej wagę, zdecydowano nie malować dachu, a jedynie nanieść lakier bezbarwny. Jego czarny kolor to wynik obróbki włókien węglowych. W samochodzie tym wprowadzono szereg nowoczesnych systemów, z których jeden to zestaw czujników automatycznie dostosowujących poziom sztywności podczas jazdy. Taki układ daje przewagę w zakrętach i pozwala kierowcy na nieograniczone harce.
Chevrolet Corvette C6 i jego typy nadwozia
Corvette C6 to seria, która przełamała nieprzerwaną tradycję chowanych przednich świateł od 1962 roku. Jej reflektory były zespolone z resztą karoserii, tak jak w większości aut. Oferowana była w dwóch wersjach nadwozia. Dwudrzwiowe coupe, które można zamienić było także na typ targa. To odłączana i chowana centralna część dachu. Rok po debiucie C6 wprowadzone do sprzedaży zostało cabrio z brezentowym dachem. Obie wersje miały długą przednią maskę i krótki tył. W porównaniu do starszej C5, ich rozstaw był większy i wynosił 2686 mm. Skrócono natomiast długość względem poprzednika do 4435 mm. Pozwoliło to wpłynąć na zwiększenie stabilności auta podczas większych prędkości i pokonywania ostrych zakrętów.
Chevrolet Corvette C6 – układ napędowy
Szósta generacja Chevroleta została wyposażona w sześcio-biegową skrzynię dostępną w automacie lub manualu. Przenosi ona napęd z widlastej ośmio-cylindrowej benzynowej jednostki, która ma pojemność skokową od 6 litrów. Oferowana moc oscyluje przy 399 KM i przenoszona jest na tylną oś. Stosunek masy do mocy w tym modelu wynosi 3,8 kg/KM. Aby tak potworna moc mogła być przenoszona w 100%, auto musi mieć idealne zawieszenie. Corvette C6 Cabrio 6.0 V8 wyposażono w jednopiórowe sprężyny z włókna szklanego oraz podwójne niezależne wahacze poprzeczne. Koła są mniejsze z przodu i potrafią mieć rozmiar 275/35 R18. Tył to 19 cali i 325/30.
Chevrolet Corvette C6 – mocne osiągi Z06
Ten produkowany przez Generał Motors samochód wyróżnia się na tle konkurencji swoimi osiągami. Sprzedawany był w paru wersjach silnikowych i bardziej sportowych. Jedna z najmocniejszych odmian to Z06, która charakteryzuje się lżejszą konstrukcją. Ma ona aluminiową ramę nadwozia. Zastosowano w niej również komponenty z włókna węglowego w celu zmniejszenia masy. Drewniana podłoga to pomysł prosto z Formuły 1. Do tego sanki silnika ze stopu magnezu. Wszystko to wpływa na niesamowicie lekkie nadwozie. Silnik V8 o pojemności 6.0 litra i mocy rzędu 400 KM sprawia, że potwór mknie do 300 km/h niczym błyskawica. Ciekawostką jest to, że ten motor to jedna z mocniejszych jednostek spalinowych wolnossących od GM aż do 2021 roku.
Rola w wyścigach Corvette C6
Sportowe nastawienie Corvette C6 i kultowa surowość w prowadzeniu pozwoliły tunerom i inżynierom na adoptowanie konstrukcji do wszelkich zawodów sportowych. Wersja Z06 to oficjalny przedstawiciel wyścigu Daytona 500 i Indianapolis 500. Jego rolą było formowanie ścigających się samochodów w serii Nascar. Niewiele modeli aut może poszczycić się takim wyróżnieniem. Czynny udział w ściganiu brała natomiast wersja C6.R. To wyczynowy samochód startujący w wyścigach długodystansowych takich jak American Le Mans Series. Jego silnik LS7.R został odznaczony w 2006 roku nagrodą Global Motorsport Engine of the Year. Zmodyfikowany z kolei Z06.R został wprowadzony do FIA GT3 European Championship.
Autor zdjęcia: Alexandre Prévot via wikipedia CC BY-SA 2.0