Dodge Challenger SRT 2015 Demon – dane techniczne, spalanie, opinie

1Samochód cechuje estetycznie wyglądające nadwozie typu Coupe. Silnik ma pojemność skokową wynoszącą 6166cm3. Prędkość obrotowa tego silnika wynosi 4500 obr./min. Silnik pozwala osiągnąć maksymalną prędkość, która wynosi 320 km/h. Stosunek do masy do mocy wynosi 2.8 kg/KM. Silnik w tym modelu znajduje się z przodu.

Dodge Challenger SRT 2015 Demon – dane podstawowe

  • 🚙 Producent:Dodge
  • 🚘 Typ nadwozia:Coupe
  • 🔑 Liczba miejsc:5
  • 🚗 Umiejscowienie silnika:Przód
  • 🚚 Pojemność skokowa:6166 cm3
  • 💼 Pojemność bagażnika:459 L
  • 📆 Lata produkcji:2017 - 2018
  • 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
  • ⛽ Spalanie – autostrada:22 L/100Km
  • ⛽ Spalanie – mieszane:16 l/100km
  • 👉 Pojemność baku:70L
  • 👍 Napęd:Na tył
  • ⭐ Skrzynia biegów:Manualna
  • 🛵 Rodzaj ssania:Supercharger
Czy wiesz, że...
Spalanie podczas jazdy na autostradzie wynosi ok. 22 L/100Km w zależności od stylu jazdy. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 16 litrów na 100 km.

Dodge Challenger SRT 2015 Demon – osiągi i spalanie

Prędkość maksymalna:320 km/h
Od 0 do 100 km/h:{model_0_to_100_kph[1]}
Ilość cylindrów:8
Ilość zaworów:16
Ilość koni mechanicznych:707 KM
Maksymalny moment obrotowy:4500 obr./min
Średnica cylindra:103.9 x 90.9 mm3
Kompresja silnika:9.5
Stosunek masy do mocy:2.8 kg/KM

Dodge Challenger SRT 2015 Demon – wymiary

s
Waga - kg:2018 Kg
Długość - cm:501.8cm
Szerokość - cm:192.3cm
Wysokość - cm:141.6cm
Rozstaw osi - cm:295.1cm
Wymiar felg - tył:275/40 R20
Wymiar felg - przód:275/40 R20
Hamulce tylne:Tarczowe
Hamulce przednie:Tarczowe
Przednia oś:162.5cm
Tylna oś:161.8cm

Najlepszy muscle car, jaki kiedykolwiek powstał – Dodge Challenger SRT Demon.

Przy tworzeniu demona głównym zamiarem projektantów było stworzenie auta dla miłośników szybkiej jazdy. Efekt okazał się dużo lepszy niż zamierzony. Nowy dodge challenger srt demon zasłużył na miano najlepszego muscle cara w historii motoryzacji. W wyścigu na krótki dystans zostawia za sobą każdego przeciwnika. Moc i konstrukcja pozwalają na uzyskanie stosunku masy do mocy: 2.8 kg/KM, co jest świetnym wynikiem przy masie pojazdu przekraczającej dwie tony. Wszystko to jest zawdzięczane silnikowi, który jest jeszcze bardziej potężny niż w hellcacie.

Jeszcze potężniejszy silnik.

Silnik demona i większość jego elementów jest zbudowana na podstawie Hellcata. Dodge challenger srt demon posiada silnik V8 o pojemności 6,166 L i oszałamiającej mocy 707 koni mechanicznych!! Silnik posiada kąt rozwarcia cylindrów równy 90 stopni oraz niski stopień sprężania – 9,5:1. Posiada standardowo 16 zaworów i aż 16 świec zapłonowych dla szybszego zapłonu mieszanki. Przy pełnym naciśnięciu pedału gazu do silnika jest dostarczane aż 6 Litrów paliwa na minutę! Szczytowe ciśnienie w czasie zapłonu w komorze spalania wynosi potężne 135 barów.  Moc demona pozwala na przyśpieszenie do 60 mil na godzinę w czasie 2,3s. Już przed premierą dodge ustanowił rekord Guinnessa w wheelie(jazdy na dwóch kołach). Na dwóch kołach jest w stanie przejechać prawie metr, co jest wynikiem niesamowitym dla auta produkowanego seryjnie. Dodatkowo posiadamy tryb Race Cooldown, który pozwala na szybkie wychłodzenie silnika i zgaszenie po wyścigu lub upalaniu gumy albo dalszą szybką jazdę. Do świetnego silnika otrzymujemy manualną skrzynię biegów, która zapewni nam pełną kontrolę nad 707 KM.

Wciskające w fotel przyśpieszanie.

Dodge challenger srt demon jest wyposażony w tradycyjny napęd na tył. Nie trudno się domyślić, że przy tej mocy mogą być problemy z uzyskaniem trakcji. Demon wyposażony został w specjalne opony(ledwo wpasowujące się w przepisy) oraz zestaw technologii zwiększających przyczepność w czasie startu – kontrola trakcji. Zawieszenie zostało ustawione w taki sposób, aby tylne koła były wciskane w ziemię w krytycznym momencie ruszania, gdy najtrudniej jest utrzymać przyczepność. W ten sposób kontrola trakcji i specjalne ogumienie pozwalają na wykorzystanie całej dostępnej mocy na przyśpieszenie. W czasie gwałtownego ruszania kierowca jest mocno wciskany w fotel z siłą równą 1,8g – największą spośród wszystkich samochodów produkcyjnych. W trybie Drag Race silnik wykorzystuje klimatyzację samochodu do obniżenia temperatury powietrza w dolocie i zwiększeniu mocy silnika.

Dodge Challenger SRT Demon – Młodszy brat Hellcata.

Wydawać by się mogło, że demon to hellcat z wzmocnionym silnikiem. Nic bardziej mylnego. Cały projekt już w założeniach znacznie wykraczał poza samo wzmocnienie silnika, a w efekcie zmieniono jeszcze więcej rzeczy na lepsze. Demon jest tak „dzikim” samochodem, że w czasie kupna musimy podpisać oświadczenie o świadomości niskiej przyczepności opon w deszczu ze względu na skąpy przystosowany do wyścigów bieżnik. Dodge challenger srt demon jest autem balansującym na granicy przepisów drogowych, a czasem nawet je przekracza. W czasie zakupu możemy dołączyć do zakupu zestaw narzędzi potrzebnych do przeprowadzenia modyfikacji, których dodge sam legalnie wykonać już nie mógł – Ameryka… W tym zestawie dostajemy bak na 100- oktanowe wyścigowe paliwo, które wraz z innymi modyfikacjami pozwala nam wycisnąć z tego samochodu maksimum. Co ciekawe przy zakupie dostajemy dwa kluczyki. Pierwszy służy do jazdy cywilnej i blokuje moc silnika do 500 KM, co pozwoli na standardową jazdę. Natomiast drugi kluczyk pozwala na wykorzystanie pełnej mocy challengera np. do wyścigów. Podsumowując jest to samochód dużo bardziej dziki i szybszy od swoich poprzedników. Takie auto wywrze wrażenie na każdym fanie motoryzacji i dostarczy nam męskich wrażeń.

Archiwum: listopad 2022