Honda Prelude V Type S 2.2 – dane techniczne, spalanie, opinie
1Samochód cechuje estetycznie wyglądające nadwozie typu Coupe. Ten silnik charakteryzuje się pojemnością skokową, która wynosi 2157cm3. Prędkość obrotowa tego silnika to 7200 obr./min. Stosunek masy do mocy w tym modelu auta wynosi 6 kg/KM. Silnik znajduje się z przodu.Honda Prelude V Type S 2.2 – dane podstawowe
- 🚙 Producent:Honda
- 🚘 Typ nadwozia:Coupe
- 🚗 Umiejscowienie silnika:Przód
- 🚚 Pojemność skokowa:2157 cm3
- 💼 Pojemność bagażnika:- L
- 📆 Lata produkcji:1996 - 2001
- 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
- 👉 Pojemność baku:60L
- 👍 Napęd:Na przód
- ⭐ Skrzynia biegów:Manualna
Honda Prelude V Type S 2.2 – osiągi i spalanie
Od 0 do 100 km/h: | {model_0_to_100_kph[1]} |
Ilość cylindrów: | 4 |
Ilość zaworów: | 16 |
Ilość koni mechanicznych: | 217 KM |
Maksymalny moment obrotowy: | 7200 obr./min |
Średnica cylindra: | 87.00 x 90.70 mm3 |
Kompresja silnika: | 11 |
Stosunek masy do mocy: | 6 kg/KM |
Honda Prelude V Type S 2.2 – wymiary
Waga - kg: | 1310 Kg |
Długość - cm: | 452cm |
Szerokość - cm: | 175cm |
Wysokość - cm: | 131.5cm |
Rozstaw osi - cm: | 258.5cm |
Przednia oś: | 152.5cm |
Tylna oś: | s151.5cm |
Honda prelude S – od czego się zaczęło?
Opisanie modelu Prelude powinno być swego rodzaju podróżą w przeszłość. Samochód został po raz pierwszy wprowadzony na rynek w 1978 roku. Pierwsza generacja nie należała jednak do najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Z zewnątrz była nieco pudełkowata, a część elementów konstrukcyjnych, takich jak zawieszenie, hamulce czy silnik, pozyskała od swojego większego brata – Accorda. Pod maską pierwotnie znajdował się czterocylindrowy motor SOHC o pojemności 1,7 litra, generujący zaledwie 72 KM mocy i posiadający moment obrotowy na poziomie 94 Nm. Silnik współpracował z pięciobiegową, manualną skrzynią biegów lub dwubiegową przekładnią automatyczną, która w późniejszym czasie została zastąpiona przez trzybiegowego odpowiednika. Co więcej, samochód, nawet jak na tamte czasy, nie przyciągał wzroku swoimi osiągami. Stylizowany na sportowo pojazd przyspieszał od 0 do 100 km/h w czasie około 19 sekund. Powyższa charakterystyka sprawiła, że pomimo doskonałej nazwy i rosnącej reputacji Hondy, egzemplarze nie sprzedawały się szczególnie dobrze. Przeciętne wrażenia z jazdy oraz dość wygórowana cena z pewnością nie pomagały całej sytuacji. Honda Prelude, chcąc konkurować ze swoim rywalem, Toyotą Celicą, musiała zaoferować zdecydowanie więcej.
Model Hondy Prelude V Type S 2.2
Analizując wspomniany model nie sposób nie odnieść się do specyfikacji technicznej. Honda Prelude S jest wyposażona w 2,2-litrowy, 4-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy, generujący moc 217 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy na poziomie 221 Nm. Ponadto, producenci postanowili zastosować dedykowany układ paliwowy o nazwie PGM-Fi oraz pięciobiegową, manualną skrzynię biegów. Co więcej, Honda Prelude S za sprawą swojej wagi w połączeniu z jednostką napędową jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie niespełna 7 sekund. Masa własna wynosząca 1310 kg nie przeszkadza również w osiągnięciu prędkości maksymalnej na poziomie 240 km/h.
Poza wspomnianymi dotychczas superlatywami dotyczącymi osiągów, warto również zwrócić uwagę na pozostałe walory, jakie posiada Honda Prelude S. Samochód o długości ponad 4,5 m i szerokości wynoszącej 1,75 m sprawia wrażenie sportowej limuzyny. Niestety, mocny silnik sprawia, że wskazówka informująca o ilości paliwa spada niemal tak szybko, jak samochód rusza spod świateł. Spalanie w ruchu miejskim wynosi około 14l na 100 km, co jest wynikiem przeciętnym jak na codzienne dojazdy do pracy. Niemniej jednak kierowcy, którzy podróżują w trasie są w stanie zejść nawet poniżej 10l na 100 km. Generalnie rzecz biorąc, spalanie w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 12 l na 100 km. Oznacza to, że przy pełnym baku, który jest w stanie pomieścić 60l benzyny, możemy zrobić około 500 km. Oczywiście, wiele zależy tutaj od stylu jazdy. Osobom, które posiadają ciężką nogę z pewnością będzie trudno osiągnąć takie rezultaty. A pamiętajmy, że żwawość samochodu aż zachęca do skorzystania z możliwości. Oczywiście, wszystko w granicach przepisów prawa.
Kolejne generacje, które doprowadziły do pojawienia się Hondy Prelude S
Stosunkowo słaby odbiór pierwszej generacji nie zniechęcił Japończyków. Ci postanowili kontynuować swój pomysł, efektem czego były kolejne modyfikacje opisywanego samochodu. Prelude przeszła metamorfozę w 1983 roku, kiedy to na rynku pojawiła się druga generacja, wyposażona początkowo w 1,8-litrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 100 KM. Jego późniejsza wersja zapewniała już przyzwoite osiągi i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 10 sekund. To jednak nie był koniec. Azjaci postanowili wykorzystać sukces i kontynuowali swoją sagę związaną z tym modelem. Z roku na rok pojazd stawał się coraz bardziej zaawansowany technologicznie. Jednym z najciekawszych egzemplarzy, któremu przyjrzymy się dziś bliżej jest Honda Prelude S.
Honda Prelude S – sukces połączony z ponadprzeciętną specyfikacją
Honda Prelude S jest samochodem, który zadebiutował w 1996 roku i był produkowany przez następne pięć lat. Pojawienie się go w sprzedaży spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem ze strony fanów motoryzacji. To sportowe coupe oferowało nie tylko znakomite osiągi. Świetnie sprawdzało się również podczas codziennych dojazdów do pracy czy na zakupy. Przepiękny design w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami przyciągał wzrok wielu przechodniów i kierowców. Co więcej, Honda Prelude S nawet w dzisiejszych czasach sprawia niezłe wrażenie.
Autor zdjęcia: Vauxford via wikipedia CC BY-SA 4.0