Jaguar S Type 3.0 V6 – dane techniczne, spalanie, opinie

1Samochód cechuje się podwoziem typu Sedan. Pojemność skokowa silnika wynosi 2967cm3. Prędkość obrotowa tego silnika wynosi 4100 obr./min. Silnik pozwala osiągnąć maksymalną prędkość, która wynosi 223 km/h. Stosunek masy do mocy w tym modelu auta wynosi 6.8 kg/KM.

Jaguar S Type 3.0 V6 – dane podstawowe

  • 🚙 Producent:Jaguar
  • 🚘 Typ nadwozia:Sedan
  • 🔑 Liczba miejsc:5
  • 🚚 Pojemność skokowa:2967 cm3
  • 💼 Pojemność bagażnika:400 L
  • 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
  • ⛽ Spalanie – mieszane:10.8 l/100km
  • 👉 Pojemność baku:68L
  • 👍 Napęd:Na tył
  • ⭐ Skrzynia biegów:Automatyczna
Czy wiesz, że...
Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 10.8 litrów na 100 km.

Jaguar S Type 3.0 V6 – osiągi i spalanie

Prędkość maksymalna:223 km/h
Od 0 do 100 km/h:{model_0_to_100_kph[1]}
Ilość cylindrów:6
Ilość zaworów:24
Ilość koni mechanicznych:235 KM
Maksymalny moment obrotowy:4100 obr./min
Średnica cylindra:89.0 x 79.5 mm3
Kompresja silnika:10.5
Emisja CO2 - producent:259g/km
Stosunek masy do mocy:6.8 kg/KM

Jaguar S Type 3.0 V6 – wymiary

Waga - kg:1620 Kg
Długość - cm:490.5cm
Szerokość - cm:181.8cm
Wysokość - cm:144.7cm
Rozstaw osi - cm:290.9cm
Wymiar felg - tył:235/50 R17
Wymiar felg - przód:235/50 R17
Hamulce tylne:Tarczowe
Hamulce przednie:Tarczowe

Atuty Jaguara S-Type

Na przykład Jaguar S-Type ma tę zaletę, że ma dobrze zestrojone zawieszenie. Wielowahaczowa konstrukcja zapewnia wysoki komfort i brak obaw o dynamiczną jazdę. Zalecane jest auto produkowane od połowy 2001 roku. W tym czasie zawieszenie przedniej i tylnej osi zostało poważnie zmienione, a układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości stał się bardziej komunikatywny. Nie daj się zwieść potężnemu silnikowi. Najmocniejsza wersja nie posiada też blokady mechanizmu różnicowego, co świadczy o tym, że model nie ma bardzo sportowego zacięcia. S-Type jest przeznaczony przede wszystkim do jazdy na długich dystansach. To zasługa obszernych foteli (nawet z 16-stopniową regulacją!), dobrze ocieplonego wnętrza i zwinnego, płynnie pracującego silnika. Te ostatnie na trasie mogą zaskoczyć oszczędnością – kto będzie nalegał, najmocniejsza wersja zejdzie do poziomu 10 l/100 km.

Jaguar S-Type – dane techniczne

Samochód jest dostępny w wersji 4-drzwiowej i 5-osobowej z nadwoziem typu sedan. Pojazd jest wyposażony w ABS Brake Assist, mechaniczny system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania oraz system kontroli trakcji ESP. Rozmiar tego modelu typu S to 4905 mm długości, 1818 mm szerokości i 1447 mm wysokości. Pojazd waży 1620 kg, a maksymalna dopuszczalna masa to 2148 kg. Wyposażony silnik ma pojemność skokową 2967 cm3, moc 235 KM (175 kW) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 293 Nm przy 4100 obr./min Silnik Jaguar S-Type 3,0 l V6 jest umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu. Pojazd wyposażony jest w silnik benzynowy. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 70 litrów, a średnie zużycie paliwa na 100 kilometrów wynosi 10,8 litra. Przyspieszenie od 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 223 km/h.

Który silnik najlepiej wybrać?

Benzyna jest oczywiście bardziej pochłaniająca niż gaz, ale trwała. Bazowy 2.5 Duratec został zaprojektowany przez Forda i montowany również w X-Type, ale tutaj się nie sprawdza – po pierwsze jest za słaby. Pod tym względem znacznie lepsza jest wersja trzylitrowa. Jednak zdecydowanie odradzam stosowanie V8 4.0 – te silniki mają niestabilne powierzchnie cylindrów, co może spowodować zatarcie silnika i konieczność wymiany. Ponadto, pomimo osiągania 286 KM, jednostka była powolna i ledwo się otwierała. Jest również przestarzały, więc jest dość pożerający benzynę. Diesel wydaje się rozsądniejszym wyborem. Silnik osiągał moc 204 koni mechanicznych, ale jego konstrukcja została zapożyczona z Peugeota 607 – jednego z najmniej wytrzymałych samochodów w segmencie. Niestety 2.7 nie jest wyjątkiem. Ma dwie turbosprężarki (jedną mniejszą i jedną większą) w układzie twin-turbo, a do najczęstszych awarii należy pęknięty wał korbowy i filtr FAP

Co warto wiedzieć o Jaguar S-Type przed zakupem?

Niestety, choć cena może wydawać się kusząca, zabytkowy Jaguar nie jest tanim samochodem. W modelach premium z pewnością nie pasują takie detale jak przełączniki czy klawisze, które są takie same jak w tanich modelach Forda. Również automatyczna skrzynia biegów Forda nie każdemu przypadnie do gustu (jest powolna, czasem awaryjna i znacznie zwiększa zużycie gazu). Dla estetyków gorąco polecamy kopie wykonane po 2001 roku. W ramach faceliftingu auto otrzymało zmodernizowany przód i przyjemniejsze wnętrze, nawiązujące do JX (z charakterystyczną konsolą środkową). Wcześniej kabina była wypełniona radiami, przełącznikami i zegarami zaczerpniętymi niemal bezpośrednio z pierwszej generacji Forda Mondeo/Galaxy!

Archiwum: listopad 2022