Jaguar S Type 3.0 V6 – dane techniczne, spalanie, opinie
1Samochód cechuje się podwoziem typu Sedan. Pojemność skokowa silnika wynosi 2967cm3. Prędkość obrotowa tego silnika wynosi 4100 obr./min. Silnik pozwala osiągnąć maksymalną prędkość, która wynosi 223 km/h. Stosunek masy do mocy w tym modelu auta wynosi 6.8 kg/KM.Jaguar S Type 3.0 V6 – dane podstawowe
- 🚙 Producent:Jaguar
- 🚘 Typ nadwozia:Sedan
- 🔑 Liczba miejsc:5
- 🚚 Pojemność skokowa:2967 cm3
- 💼 Pojemność bagażnika:400 L
- 🚐 Rodzaj paliwa:Benzyna
- ⛽ Spalanie – mieszane:10.8 l/100km
- 👉 Pojemność baku:68L
- 👍 Napęd:Na tył
- ⭐ Skrzynia biegów:Automatyczna
Jaguar S Type 3.0 V6 – osiągi i spalanie
Prędkość maksymalna: | |
Od 0 do 100 km/h: | {model_0_to_100_kph[1]} |
Ilość cylindrów: | 6 |
Ilość zaworów: | 24 |
Ilość koni mechanicznych: | 235 KM |
Maksymalny moment obrotowy: | 4100 obr./min |
Średnica cylindra: | 89.0 x 79.5 mm3 |
Kompresja silnika: | 10.5 |
Emisja CO2 - producent: | 259g/km |
Stosunek masy do mocy: | 6.8 kg/KM |
Jaguar S Type 3.0 V6 – wymiary
Waga - kg: | 1620 Kg |
Długość - cm: | 490.5cm |
Szerokość - cm: | 181.8cm |
Wysokość - cm: | 144.7cm |
Rozstaw osi - cm: | 290.9cm |
Wymiar felg - tył: | 235/50 R17 |
Wymiar felg - przód: | 235/50 R17 |
Hamulce tylne: | Tarczowe |
Hamulce przednie: | Tarczowe |
Atuty Jaguara S-Type
Na przykład Jaguar S-Type ma tę zaletę, że ma dobrze zestrojone zawieszenie. Wielowahaczowa konstrukcja zapewnia wysoki komfort i brak obaw o dynamiczną jazdę. Zalecane jest auto produkowane od połowy 2001 roku. W tym czasie zawieszenie przedniej i tylnej osi zostało poważnie zmienione, a układ kierowniczy ze wspomaganiem zależnym od prędkości stał się bardziej komunikatywny. Nie daj się zwieść potężnemu silnikowi. Najmocniejsza wersja nie posiada też blokady mechanizmu różnicowego, co świadczy o tym, że model nie ma bardzo sportowego zacięcia. S-Type jest przeznaczony przede wszystkim do jazdy na długich dystansach. To zasługa obszernych foteli (nawet z 16-stopniową regulacją!), dobrze ocieplonego wnętrza i zwinnego, płynnie pracującego silnika. Te ostatnie na trasie mogą zaskoczyć oszczędnością – kto będzie nalegał, najmocniejsza wersja zejdzie do poziomu 10 l/100 km.
Jaguar S-Type – dane techniczne
Samochód jest dostępny w wersji 4-drzwiowej i 5-osobowej z nadwoziem typu sedan. Pojazd jest wyposażony w ABS Brake Assist, mechaniczny system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania oraz system kontroli trakcji ESP. Rozmiar tego modelu typu S to 4905 mm długości, 1818 mm szerokości i 1447 mm wysokości. Pojazd waży 1620 kg, a maksymalna dopuszczalna masa to 2148 kg. Wyposażony silnik ma pojemność skokową 2967 cm3, moc 235 KM (175 kW) przy 6800 obr./min i maksymalny moment obrotowy 293 Nm przy 4100 obr./min Silnik Jaguar S-Type 3,0 l V6 jest umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu. Pojazd wyposażony jest w silnik benzynowy. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 70 litrów, a średnie zużycie paliwa na 100 kilometrów wynosi 10,8 litra. Przyspieszenie od 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 223 km/h.
Który silnik najlepiej wybrać?
Benzyna jest oczywiście bardziej pochłaniająca niż gaz, ale trwała. Bazowy 2.5 Duratec został zaprojektowany przez Forda i montowany również w X-Type, ale tutaj się nie sprawdza – po pierwsze jest za słaby. Pod tym względem znacznie lepsza jest wersja trzylitrowa. Jednak zdecydowanie odradzam stosowanie V8 4.0 – te silniki mają niestabilne powierzchnie cylindrów, co może spowodować zatarcie silnika i konieczność wymiany. Ponadto, pomimo osiągania 286 KM, jednostka była powolna i ledwo się otwierała. Jest również przestarzały, więc jest dość pożerający benzynę. Diesel wydaje się rozsądniejszym wyborem. Silnik osiągał moc 204 koni mechanicznych, ale jego konstrukcja została zapożyczona z Peugeota 607 – jednego z najmniej wytrzymałych samochodów w segmencie. Niestety 2.7 nie jest wyjątkiem. Ma dwie turbosprężarki (jedną mniejszą i jedną większą) w układzie twin-turbo, a do najczęstszych awarii należy pęknięty wał korbowy i filtr FAP
Co warto wiedzieć o Jaguar S-Type przed zakupem?
Niestety, choć cena może wydawać się kusząca, zabytkowy Jaguar nie jest tanim samochodem. W modelach premium z pewnością nie pasują takie detale jak przełączniki czy klawisze, które są takie same jak w tanich modelach Forda. Również automatyczna skrzynia biegów Forda nie każdemu przypadnie do gustu (jest powolna, czasem awaryjna i znacznie zwiększa zużycie gazu). Dla estetyków gorąco polecamy kopie wykonane po 2001 roku. W ramach faceliftingu auto otrzymało zmodernizowany przód i przyjemniejsze wnętrze, nawiązujące do JX (z charakterystyczną konsolą środkową). Wcześniej kabina była wypełniona radiami, przełącznikami i zegarami zaczerpniętymi niemal bezpośrednio z pierwszej generacji Forda Mondeo/Galaxy!