Zębatki motocyklowe i łańcuch napędowy — podstawowe czynności serwisowe

Napęd motocyklowy stale narażony jest na szereg czynników zewnętrznych — nawet podczas zimowania, gdy nie używasz motocykla, zgromadzone na nim nieczystości powodują powstawanie ognisk korozji. Podczas jazdy jest jeszcze gorzej: deszcz, piasek i wszystko to, co znajduje się na drodze, osiada na napędzie, przyspieszając jego zużycie. Dlatego pamiętaj, żeby utrzymywać zębatki motocyklowe i łańcuch we względnej czystości. Podstawowe czyszczenie łańcucha napędowego powinieneś przeprowadzać co około 500 (jeśli jeździsz w suchych warunkach po drogach asfaltowych) lub 300 kilometrów (jeśli poruszasz się w piaszczystym terenie lub podczas opadów deszczu). Szczegółowe czyszczenie zębatek i łańcucha, włącznie z odkręceniem osłon (np. osłony łańcucha napędowego lub pokrywy, pod którą znajduje się zębatka motocyklowa przednia) powinieneś przeprowadzać minimum kilka razy w ciągu sezonu, jednocześnie kontrolując naciąg łańcucha napędowego.

Zębatki motocyklowe i łańcuch powinieneś czyścić dedykowanym środkiem do czyszczenia napędów motocyklowych i specjalną szczotką. Zapomnij o benzynie i innych rozpuszczalnikach — doprowadzą one do uszkodzenia uszczelnień, a ciebie będzie czekać wymiana zębatki i łańcucha. Lepiej skorzystać z zestawu, który kosztuje kilka razy mniej niż nowy zestaw napędowy i zaoszczędzić sobie pracy oraz dużej ilości gotówki.

Wymiana zębatki i łańcucha napędowego — kiedy jest konieczna?

Nawet jeśli będziesz wzorowo serwisował swój napęd motocyklowy, prędzej czy później przyjdzie czas na jego wymianę. Zębatki motocyklowe zużywają się tak samo, jak inne podzespoły twojego motocykla, więc nie uciekniesz przed ich wymianą — możesz jedynie wydłużyć ich żywotność, stosując się do powyższych rad. Wymiana zębatki i łańcucha jest nieunikniona, gdy: 

  • Łańcuch motocyklowy jest zbyt luźny — nie możesz uzyskać wskazanego przez producenta luzu łańcucha napędowego przy maksymalnym naciągu? To znak, że najwyższy czas wymienić napęd na nowy. Pamiętaj, że powinieneś wymieniać cały zestaw, a nie sam łańcuch — jeśli założysz nowy produkt na stare zębatki, zużyje się on bardzo szybko.
  • Zębatki motocyklowe mają ostre zęby — jeśli widzisz, że zębatka motocyklowa przednia lub zębatka napędowa mają ostre lub nieregularne zęby to dobitny znak, że zaniedbałeś swój napęd i czeka cię wymiana zębatki i łańcucha.
  • Zębatki motocyklowe mają ogniska korozji — jeśli na zębatkach lub łańcuchu pojawiła się rdza lub innego rodzaju uszkodzenia mechanicznie czym prędzej wymień napęd na nowy.

Zębatki motocyklowe znajdziesz w salonach I’M Inter Motors i na imready.eu

Zębatka napędowa w twoim motocyklu zaraz wyzionie ducha? A może zębatka motocyklowa przednia ma tak ostre zęby, że ledwo co przypomina to, co montowałeś jakiś czas temu w swojej maszynie? W sieci salonów stacjonarnych I’M Inter Motors i w sklepie internetowym imready.eu/oferta/zebatka-walek-6515050 znajdziesz zębatki motocyklowe od najlepszych producentów na rynku. Duży wybór komponentów układu napędowego to nie wszystko, możesz liczyć również na szereg korzyści zakupowych — darmowa dostawa, darmowy zwrot i bezpieczne płatności online to dopiero początek. Odwiedź jeden z 35 salonów stacjonarnych I’M Inter Motors lub wejdź na imready.eu i znajdź nowe zębatki motocyklowe do swojej maszyny.

Archiwum: listopad 2022