Ford Maverick – jaki silnik wybrać?

Ford Maverick znany jest w kilku odsłonach – najnowsza to kompaktowy pickup produkowany przez amerykańską markę od 2021 roku. Wyróżnia się nowoczesnym designem, niezależnym zawieszeniem oraz dostępnym napędem na cztery koła. Maverick oferowany jest z różnymi jednostkami napędowymi, w tym z oszczędnym układem hybrydowym. Auto cechuje się praktycznym nadwoziem typu pickup oraz przestronną kabiną.

Wielu kupujących szuka odpowiedzi na pytanie dotyczące napędu Forda Mavericka. Jaki silnik wybrać? Przedstawiamy dostępne możliwości.

Silniki benzynowe w Fordzie Mavericku

Ford Maverick oferuje dwa silniki benzynowe do wyboru:

  • podstawową jednostką jest 2.0 EcoBoost o mocy 250 KM i maksymalnym momencie obrotowym 376 Nm. Ten 4-cylindrowy turbodoładowany silnik zapewnia dobre osiągi przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów;
  • mocniejszą opcją jest 2.5 EcoBoost o mocy 280 KM i 420 Nm momentu obrotowego. To również 4-cylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, która oferuje jeszcze lepsze przyspieszenie i elastyczność. W tym wariancie Maverick rozpędza się do 100 km/h w około 7 sekund. Silnik 2.5 EcoBoost współgra z 8-biegowym automatem.

Zalety i wady silników benzynowych

Silniki benzynowe w Fordzie Mavericku charakteryzują się dobrymi osiągami i pracą. Zapewniają dynamiczną i płynną jazdę, sprawdzając się zarówno w mieście, jak i w trasie. Ich wadą jest wyższe zużycie paliwa w porównaniu do diesla, szczególnie przy dynamicznej jeździe.

Wybierając silnik benzynowy warto zwrócić uwagę na wersję z napędem AWD. Dzięki temu Maverick zyskuje lepsze właściwości trakcyjne, co przydaje się na śliskich i grząskich nawierzchniach. Napęd na cztery koła podnosi też możliwości terenowe pickupa.

Silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue

Jaki silnik wybrać? Ford Maverick dostępny jest również z 4-cylindrowym silnikiem Diesla 2.0 EcoBlue. Jednostka rozwija moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy 405 Nm. Współpracuje z 8-biegową automatyczną przekładnią.

Atutami silnika wysokoprężnego są wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów oraz niższe zużycie paliwa w porównaniu do jednostek benzynowych. Diesel sprawdza się podczas holowania przyczepy i jazdy w terenie. Maverick 2.0 EcoBlue z łatwością radzi sobie z wymagającym podłożem.

Dla kogo silnik Diesla w Mavericku?

Silnik wysokoprężny 2.0 EcoBlue to dobry wybór dla osób, które dużo jeżdżą w trasie i wykonują rocznie wysokie przebiegi. Przy spokojnej jeździe pozwala osiągnąć korzystne spalanie. Diesel sprawdzi się też u kierowców ceniących wysokie osiągi przy niskich obrotach i dobrą trakcję.

Minusem silnika Diesla jest wyższa cena zakupu w porównaniu do wersji benzynowych. Jednostki wysokoprężne są też droższe w serwisowaniu. Ponadto charakteryzują się mniej kulturalną pracą, co objawia się wyższym poziomem hałasu i wibracji.

Hybryda czy klasyczny napęd?

Ford Maverick oferowany jest także w wersji hybrydowej, która łączy zalety silnika benzynowego i elektrycznego. Układ napędowy tworzą 2.5-litrowy silnik benzynowy pracujący w cyklu Atkinsona, silnik elektryczny i automatyczna bezstopniowa przekładnia planetarna.

Hybrydowy Maverick rozwija moc systemową 191 KM. Dzięki wsparciu silnika elektrycznego auto płynnie przyspiesza, a przy tym zużywa mniej paliwa niż konwencjonalne odmiany. W trybie miejskim hybryda pozwala przejechać nawet 17 km na samym prądzie.

Zalety i wady napędu hybrydowego

Główną zaletą Mavericka z napędem hybrydowym jest niskie zużycie paliwa, szczególnie w mieście. Auto dobrze sprawdza się podczas codziennej eksploatacji, zapewniając wysoki komfort i dobrą dynamikę. Hybrydowy układ napędowy pracuje płynnie i cicho.

Minusem jest wyższa cena zakupu w stosunku do klasycznych wersji. Maverick Hybrid nie jest też oferowany z napędem AWD, co ogranicza jego możliwości poza utwardzonymi drogami. Ponadto baterie zabierają część przestrzeni bagażowej.

Jaki silnik do Forda Mavericka wybrać?

Wybór silnika do Forda Mavericka zależy od indywidualnych preferencji i sposobu eksploatacji auta. Benzynowe jednostki 2.0 i 2.5 EcoBoost zapewniają dobre osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Diesel 2.0 EcoBlue sprawdzi się u kierowców pokonujących duże przebiegi i ceniących wysoką trakcję. Wersja hybrydowa to ciekawa propozycja dla osób szukających oszczędnego i komfortowego auta do miasta. Dzięki połączeniu silnika benzynowego i elektrycznego Maverick Hybrid zużywa mało paliwa, zapewniając przy tym dobre osiągi.

Niezależnie od wyboru silnika Ford Maverick to udany pickup, który sprawdzi się w wielu zastosowaniach. Dzięki szerokiej gamie jednostek napędowych każdy znajdzie wariant dostosowany do swoich potrzeb. Kluczem jest określenie priorytetów i dopasowanie do nich odpowiedniego silnika.

Fot. Główne: Elise240SX via Wikipedia, CC BY-SA 4.0

Archiwum: kwiecień 2024