Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 2.7 tdi
silnik 2.7 tdi

Samochody

Silnik 2.7 TDi w Audi A6 C6 – dane techniczne, osiągi i spalanie. Czy to jednostka warta uwagi?

Silnik 2.7 TDi jest znany z samochodu Audi A6 C6. Zbierał dobre oceny i cieszył się opinią niezawodnego, bez większych wad konstrukcyjnych. Czy rzeczywiście zasłużył na takie pochwały? Dowiedz się więcej na jego temat z naszego artykułu!

Silnik 2.7 TDi był najczęściej montowany w modelach Audi A4, A5 i właśnie A6 C6. Motor miał 6 cylindrów i 24 zawory, a w skład wyposażenia wchodził system bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail ze wtryskiwaczami piezoelektrycznymi Bosch. Jeśli chcesz wiedzieć jeszcze więcej, przedstawiamy informacje dotyczące danych technicznych, osiągów, spalania oraz kluczowych rozwiązań konstrukcyjnych samego auta. Najważniejsze wiadomości o 2.7 TDi i Audi A6 C6 znajdziesz poniżej. Czytaj nasz tekst!

Rodzina silników TDi – czym się charakteryzuje?

Jednostka napędowa 2.7 należy do rodziny TDi. Warto zatem sprawdzić, czym właściwie charakteryzuje się ta grupa motorów. Rozwinięcie skrótu TDi to Turbocharged Direct Injection. Taka nazwa jest używana do oznaczenia aut marek należących do koncernu Volkswagena.

Określenie stosuje się w motorach, gdzie zastosowano turbosprężarkę, która zwiększa moc poprzez dostarczanie większej ilości sprężonego powietrza do komory spalania. Z kolei wtrysk bezpośredni oznacza dostarczanie paliwa przez wtryskiwacze pod wysokim ciśnieniem, również do komory spalania.

Zalety i wady motorów z Turbocharged Direct Injection

Za sprawą zastosowanych rozwiązań silniki z tą technologią cechowały się wydajniejszym wykorzystaniem paliwa, większym momentem obrotowym, a także niezawodnością. Wpływał na to choćby brak zastosowania świec zapłonowych, Jako wady można wymienić wyższą cenę na początku dystrybucji, a także emitowanie dość sporej ilości zanieczyszczeń oraz drogą eksploatację. 

Silnik 2.7 TDi – dane techniczne

Silnik 2.7 TDi V6 był dostępny w wersjach o mocy 180 KM i 190 KM. Produkcja modelu rozpoczęła się w 2004 i zakończyła w 2008 roku. Motor spalinowy był montowany w najpopularniejszych autach marki Audi. Zastąpiła go wersja 3.0 l o mocy 204 KM.

Jednostka ta była montowana w przedniej części pojazdu w położeniu wzdłużnym.

  1. Generowała moc 180 KM przy 3300–4250 obr./min.
  2. Miała maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 1400–3300 obr./min.
  3. Całkowita pojemność skokowa równała się 2968 cm³. 
  4. W silniku zastosowano układ cylindrów typu V. Ich średnica równała się 83 mm, a skok tłoka wynosił 83,1 mm przy kompresji 17.
  5. Na każdy z cylindrów przypadało po cztery tłoki – układ DOHC.
Zobacz też:
Wałek rozrządu – budowa. Na czym polega praca krzywek wałka rozrządu?

Eksploatacja jednostki napędowej – olej, spalanie i osiągi

Silnik 2.7 TDi miał zbiornik na olej o pojemności 8.2 l. Producent rekomendował stosowanie specyfiku o stopniu lepkości:

  • 5W-30;
  • 5W-40;
  • 10W-40;
  • 15W-40.

Aby zapewnić jednostce napędowej optymalny tryb działania, należało używać oleju o specyfikacji VW 502 00, VW 505 00, VW 504 00, VW 507 00 i VW 501 01. Miała ona również zbiornik na substancję chłodzącą o pojemności 12.0 litrów. 

Silnik 2.7 TDi a parametry spalania

Jeżeli chodzi o spalanie i osiągi, przykładem będzie model auta Audi A6 C6. Diesel montowany w tym pojeździe spalał:

  • od 9,8 do 10,2 l paliwa na 100 km w mieście;
  • od 5,6 do 5,8 l na 100 km w trasie;
  • od 7,1 do 7,5 l na 100 km w cyklu mieszanym.

Audi A6 C6 rozpędzało się do 100 km/h w 8,3 sekundy, co przy gabarytach auta stanowiło bardzo dobry wynik.

Rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w 2.7 TDi 6V

W jednostce montowanej w autach wyjeżdżających z fabryki w Ingolstadt zamontowano:

  • turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek;
  • łańcuch;
  • pływające koło zamachowe;
  • filtr cząstek stałych DPF.

Emisja spalania dwutlenku węgla plasowała się na poziomie od 190 do 200 g na kilometr, a silnik 2.7 TDi spełniał wytyczne standardu Euro 4.

Problemy pojawiające się w trakcie korzystania z jednostki

Najczęściej występujące usterki są związane z pracą łańcucha. Choć niemiecki producent reklamował go jako wyjątkowo solidny, mogący znieść trudy eksploatacji przez cały okres użytkowania aut z tym motorem, to zużywał się zazwyczaj przed osiągnięciem przebiegu 300 tys. km.

Wymiana łańcucha i napinacza może generować spore koszty. Wiąże się to z dość skomplikowaną konstrukcją, co podnosi cenę wymiany komponentu u mechanika. Do wadliwych części zalicza się też wtryskiwacze piezoelektryczne. Komponenty marki Bosch nie mogą być zregenerowane, jak ma to miejsce w przypadku niektórych innych jednostek. Konieczne jest kupienie całkowicie nowego układu.

Kluczowe komponenty układu napędowego, hamulców i zawieszenia w Audi A6 C6

W Audi A6 C6 zastosowano napęd na przednie koła. Samochód jest dostępny w wersji ze skrzynią biegów Multitronic, 6 Tiptronic i Quattro Tiptronic. Z przodu postawiono na niezależne zawieszenie typu multilink i zawieszenie tylne niezależne od dźwigni trapezowej. 

Zobacz też:
Traumatyczne przeżycia motoryzacyjne, czyli wybieramy najbrzydszy samochód świata

Z tyłu zastosowano hamulce płytkowe, a z przodu wentylowane tarcze. Pojawiły się również systemy wspomagające typu ABS, które zapobiegają blokowaniu kół w trakcie wykonywania manewru hamowania. W skład układu kierowniczego wchodzi tarcza i zębnik. Rozmiary opon odpowiednie dla auta to 225/55 R16, a wymiary obręczy powinny wynosić 7.5J x 16.

Pomimo pewnych niedociągnięć silnik 2.7 TDi 6V może być dobrą opcją. Jednostka jest znana mechanikom i nie będzie praktycznie żadnych problemów z dostępnością części. Silnik ten będzie się sprawdzał zarówno do jazdy w mieście, jak i w trasie. Przed zakupem jednostki napędowej trzeba się oczywiście upewnić, że jej stan techniczny jest optymalny. 

Diagnosta samochodowy z zawodu i pasji. Świat motoryzacji nie ma dla niego tajemnic. Uważa, że starsze auta mają duszę, dlatego w jego kolekcji znajduje się kilka perełek „starszej daty”. Miłośnik zlotów youngtimerów i podróży po Polsce.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

zakaz wyprzedzania

Znaki drogowe

Znaki zakazu są ustawiane po to, aby lepiej organizować ruch w konkretnym obszarze. Dzięki temu użytkownicy drogi dokładnie wiedzą, jakie manewry są dozwolone, a...

podsterownośćpodsterowność

Samochody

Chyba każdemu z nas zdarzyło się wpaść w poślizg - nie tylko zimą. Od reakcji kierowcy zależy, czy uda się wyprowadzić pojazd na właściwą...

montaż oponmontaż opon

Opony

Niezależnie od tego, czy mowa o oponach nowych czy używanych, zimowych czy letnich, od ich poprawnego montażu zależy w ogromnej mierze bezpieczeństwo i zachowanie...

ranking opon letnichranking opon letnich

Opony

Każdego roku kierowcy stają przed wyzwaniem, jakim jest wybór opon do swojego samochodu. Producenci prześcigają się w oferowaniu bezpieczniejszych, ekonomiczniejszych i dających więcej radości...

wskaźnik zużycia oponywskaźnik zużycia opony

Opony

Zadbane oraz regularnie wymianie opony to klucz do bezpiecznej i komfortowej jazdy. Skąd możesz wiedzieć, jaki jest ich stan w aucie? Świadczy o tym...

etykieta oponyetykieta opony

Opony

Kupno nowych opon do swojego samochodu nie jest wcale takie łatwe – m.in. z uwagi na ogromny wybór na rynku. W podjęciu świadomej decyzji...

opony premiumopony premium

Opony

Opony klasy premium to ogumienie z najwyższej półki, które charakteryzuje się doskonałymi parametrami oraz wykorzystuje nowatorskie rozwiązania. Sprawdź, czym się wyróżniają oraz czy naprawdę...

Opony

Odpowiednie ciśnienie w oponach jest kluczowe nie tylko dla komfortu podróżnych, ale także dla efektywnej pracy hamulców czy ograniczenia zużycia paliwa. Pompowanie kół azotem...

klasy oponklasy opon

Opony

Samochodowe opony różnią się od siebie nie tylko rozmiarem, sezonem czy przeznaczeniem, ale również klasą. Daje to możliwość lepszego dopasowania ogumienia do swoich potrzeb,...

szerokość oponyszerokość opony

Opony

Jakakolwiek decyzja o zmianie szerokości opony może mieć dalekosiężne skutki wpływające na komfort jazdy zachowanie samochodu na drodze, efektywność hamowania czy zużycie paliwa. O...

Zobacz także

detailing w Warszawie Piven Servicesdetailing w Warszawie Piven Services

Samochody

Detailing to sformułowanie odnoszące się do samochodów bądź innego typu pojazdów, które wśród fanów motoryzacji zdobyło niemałe uznanie. Dzięki usługom car detailing samochody wyglądają,...

aquaplaningaquaplaning

Samochody

Zdarzyło ci się poczuć pogorszenie stabilności samochodu i komfortu prowadzenia podczas przejeżdżania przez dużą kałużę? Jeśli tak, to doświadczyłeś zjawiska znanego jako aquaplaning. Warto...

jakie opony letniejakie opony letnie

Porady

Wielu kierowców co kilka lat zastanawia się, jakie opony letnie wybrać. Choć rynek nasycony jest różnymi modelami, a możliwości jest bardzo dużo, łatwo w...

bieżnik oponybieżnik opony

Samochody

Sprawdzenie głębokości bieżnika to najskuteczniejsza i najłatwiejsza metoda oceniania jakości ogumienia w samochodzie. Dlaczego bieżnik opony jest tak ważny? Sprawdź, a także dowiedz się,...

indeks nośności oponyindeks nośności opony

Samochody

Wśród licznych oznaczeń, które znajdują się na ogumieniu samochodowym, jest indeks nośności opony. Pośród wielu informacji ta dla wielu kierowców jest najbardziej enigmatyczna. Dowiedz...

suv do 40 tyssuv do 40 tys

Samochody

Samochody typu kombi wypierane są z rynku przez większe i bardziej funkcjonalne auta. Porównaliśmy najpopularniejsze pojazdy segmentu SUV do 40 tys. Przeczytaj artykuł i...

Podróż samochodem z dzieckiemPodróż samochodem z dzieckiem

Porady

Dla wielu rodziców podróż samochodem wraz z dziećmi to nie lada wyzwanie. Nic dziwnego, ponieważ mali ludzie są nie tylko ekstremalnie ciekawi świata, ale...

silnik v4silnik v4

Samochody

Dlaczego silnik V4 jest tak rzadko montowany w samochodach? Konstrukcje tego typu mają wiele zalet, jednak motory widlaste o oznaczeniu V montowane są głównie...