Silniki samochodowe

E46 – silniki najlepiej oceniane przez użytkowników BMW. Wersje benzynowe i wysokoprężne

Do najpopularniejszych aut, które są spotykane na polskich drogach, z pewnością można zaliczyć BMW E46. Silniki powstały w aż 11 odmianach benzynowych, a także 3 Diesla. Dowiedz się więcej na temat jednostek najlepiej ocenianych przez użytkowników!

Ceny rynkowe za poszczególne modele aut wahają się od zaledwie kilku do aż kilkudziesięciu tysięcy. W przypadku droższych mowa o najlepszych wersjach jednostek napędowych, które były montowane w E46. Silniki, na które warto zwrócić uwagę, poznasz w naszym tekście. Przeczytaj już teraz!

E46 – silniki oferowane przez BMW

W palecie jednostek napędowych do E46 znajdowały się zarówno rzędowe szóstki, jak i odmiany czterocylindrowe. Przez okres produkcyjny auto było też oferowane z sześcioma odmianami jednostek wysokoprężnych i aż czternastoma silnikami benzynowymi. 

Warto nadmienić, że dystrybucja modelu E46 wiązała się z wprowadzeniem po raz pierwszy jednostki benzynowej wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa. Najmniejszym motorem, który montowano w autach niemieckiego producenta, był 316i o mocy 105 KM, a największym M3 CSL o mocy 360 KM.

E46 – silniki 320i, 325i oraz 330i należały do najpopularniejszych

Do najpopularniejszych w E46 silników należała odmiana 320i o mocy 150 lub 170 KM. Miała sześć cylindrów i nawet dzisiaj sprawdza się na drogach. Cechuje się wysoką kulturą pracy, a także zużywa niedużo paliwa.

Pierwszym wyborem kupujących były często modele wyposażone w jednostkę o mocy 325i, która dawała więcej przyjemności z jazdy. Jeszcze mocniejsza wersja o mocy 231 KM – 330i również cieszyła się popularnością.

Opinie użytkowników o silnikach BMW

Pomimo tak wielu odmian trudno było szukać mocno wadliwych produktów. Przy odpowiednim traktowaniu (rozgrzewaniu przed ruszeniem i regularnej wymianie oleju) jednostki napędowe działały bezawaryjnie przez dość długi czas. Jednak wraz z użytkowaniem pojawiały się pewne usterki.

Należały do nich m.in. problemy z czujnikami wałka rozrządu silnika. Uciążliwe były też wady związane z turbo i klapami zawirowującymi, które montowano w jednostkach wysokoprężnych. W momencie, kiedy poluzowały się w kolektorze dolotowym i wpadały do komory spalania, doprowadzało to do poważnych awarii motoru.

Eksploatacja motoru – jakie elementy były najbardziej wadliwe?

Do najbardziej wadliwych elementów należały czujniki masowego przepływu powietrza i wału rozrządu oraz wału korbowego. Na awarie turbosprężarki z pompą wtryskową narzekali też właściciele modeli BMW E46 z Dieslem 330d.

Do najbezpieczniejszych rozwiązań, jeżeli chodzi o eksploatację montowanych w BW E46 silników, należy manualna skrzynia biegów. Znakomicie reaguje i nie wiąże się z żadnymi problemami przez długi czas. Kłopoty może natomiast sprawiać automatyczna przekładnia, która została stworzona przez General Motors i nie działała odpowiednio przy wysokim momencie obrotowym silnika, gdzie dochodziło do uszkodzenia przekładni.

O czym pamiętać, decydując się na BMW E46?

Pomimo upływu lat, BMW E46 wciąż jest jednym z najczęściej poszukiwanych aut. Czwarta generacja sprzedała się aż w 3,2 milionach egzemplarzy i wiele aut pozostaje w dobrym stanie technicznym. Trzeba jednak mieć się na baczności. Niektóre z nich zostały poddane tuningowi hobbystów. Pojawiły się także charakterystyczne dla tego modelu auta problemy z tylną osią. Dlatego zawsze warto się upewnić kilka razy, że oglądany model jest wart uwagi.

Od czego zależy cena poszczególnych modeli?

Trzeba też mieć świadomość, że cena będzie się różnić w zależności od rodzaju poszukiwanego podwozia. Najwięcej pieniędzy trzeba będzie zapłacić za dobrze utrzymane wersje kombi Touring, potem w rankingu znajduje się odmiana Saloon na równi z coupe i cabrio. Do najtańszych opcji zdecydowanie należą sedany i wersje kompaktowe.

Niestety, należy również zwrócić uwagę na korozję, która dość często jest problemem w autach używanych BMW serii 3 E46. Miejsce, gdzie można ją spotkać w większości modeli aut, to nadkola. Pojawia się też na masce czy klapie tylnej w miejscu uchwytu.

Czy warto kupić używane BMW 3?

Ten samochód będzie prawdopodobnie dobrym wyborem dla każdego, kto chce rozpocząć swoją przygodę z BMW, czy poznać rozwiązania, które przyniosły zasłużoną renomę marce. Pojazdy są przystępne cenowo i wiele modeli jest wciąż w dobrym stanie technicznym zarówno jeżeli chodzi o karoserię, wnętrze, jak i serce modeli E46 – silniki.

Świetnie wykonany układ kierowniczy wciąż może dostarczyć wiele emocji za sprawą dobrej dynamiki i szybkiej reakcji na ruchy użytkownika. Dodajmy do tego komfortowe wnętrze i mocne oraz wydajne jednostki napędowe zapewniające dobre osiągi, E46 BMW będzie trafnym wyborem jako auto używane i zdecydowanie warto się na nie zdecydować, jeżeli masz zadbany model na oku.

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Popularne wpisy: