Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 2.0 dci
silnik 2.0 dci

Samochody

Silnik 2.0 DCI w Renault i Nissanach – kiedy wszedł na rynek? Czym charakteryzuje się jednostka M9R 150KM?

Masz samochód marki Renault lub Nissan? Dowiedz się, jak działa i czym wyróżnia się silnik 2.0 DCI 150KM. To popularna jednostka napędowa dostępna już od 2005 roku. Czy jest podatna na usterki? Sprawdź!

Firma Renault, produkująca modele Laguna, Espace IV i wiele innych, zdecydowała się na montaż jednostki 2.0DCI. Silnik 2.0 DCI jest w stanie znieść bezproblemowo nawet 200 tys. km. Konstrukcje wprowadzone do produkcji w 2005 roku oznaczone są symbolem M9R. Głównym atutem tego typu jednostek napędowych jest system Common Rail dotyczący wyposażenia w piezoelektryczne wtryskiwacze Bosch. Dzięki temu dawkowanie paliwa jest dokładniejsze, a co za tym idzie, zmniejszają się koszty eksploatacji pojazdu. Wielu użytkowników aut z silnikiem 2.0 DCI 150KM nie wie, że inżynierowie zastosowali rozrząd na łańcuchu. Oznacza to, że silnik Renault i Nissan jest całkowicie bezobsługowy. Czy zatem ma jedynie zalety? Przekonaj się!

Silnik 2.0 DCI 150KM – czym się wyróżnia? Jaka jest jego specyfikacja?

Silnik 2.0 DCI o mocy 150KM ma rozrząd napędzany łańcuchem oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek. Oprócz tego w tej jednostce napędowej zastosowano elektroniczny zawór EGR. Na szczęście opcjonalnie montowano tylko filtr cząstek stałych DPF. Zanim kupisz Renault Laguna, Trafic lub Renault Megane, koniecznie sprawdź, jakie wyposażenie ma wybrana jednostka napędowa. Wersje zagraniczne pojazdów z silnikiem 2.0 DCI występowały w wersji z DPF dopiero od 2008 roku, natomiast w Polsce od 2010 roku.

Eksploatacja jednostki i możliwe problemy

Producent zapewnia, że filtr DPF jest bezobsługowy, a jego prawidłowa eksploatacja powoduje samoczynne czyszczenie co kilkaset kilometrów. Silnik o mocy 150 KM wymaga regularnej wymiany oleju niskopopiołowego. Dzięki temu unikniesz wymiany filtra na nowy, którego koszt oscyluje w granicach 1300 zł.

Na przestrzeni lat wyprodukowano modele silników 2.0 DCI, które po 200 tys. km ulegają wielu awariom. Do najbardziej kosztownych problemów z jednostką 2.0 DCI zaliczamy:

  • awarię koła dwumasowego;
  • awarię turbosprężarki;
  • problemy z wtryskami.

To trzy najpoważniejsze problemy w modelach Renault i Nissan. Dwumasowe koło zamachowe może generować już czterocyfrowe koszty.

Zobacz też:
Myjnia ręczna – jakie miejsce wybrać dla swojego samochodu?

Które silniki producenta są godne uwagi, a których unikać?

Silnik 2.0 DCI M9R jest chwalony za wysoką kulturę pracy oraz bezawaryjną skrzynię biegów. To godny następca silnika 1.9 DCI. Ten cieszył się naprawdę złą sławą w przypadku modeli Laguna II i Megane z drugiej serii. Nowoczesny silnik Diesla 2.0 DCI spotykany jest często w Renault Espace i kilku innych samochodach. Cztery wydajne cylindry pokryte aż 16-zaworową głowicą w połączeniu z turbosprężarką dają świetne osiągi. System chłodzenia cieczą oraz dwa walki rozrządu świetnie się dopełniają. Laguna III wyposażona w tę jednostkę silnikową ma świetne osiągi, doceniane przez wielu użytkowników pojazdów.

Najpopularniejsze usterki silnika 2.0 DCI – co warto wiedzieć?

W porównaniu do 1.9 DCI widać, że inżynierowie postarali się naprawić najpopularniejsze usterki. W jednostce 2.0 DCI spalanie jest na naprawdę zadowalającym poziomie. Mimo to wciąż występują pewne usterki, które znacznie utrudniają użytkowanie pojazdu na co dzień. Jedną z popularnych usterek jest zapychanie się układu DPF. W tym przypadku jako użytkownik auta z silnikiem 2.0 DCI licz się z wydatkiem na poziomie 1000 zł w ASO. To jedynie koszt czyszczenia DPF, ponieważ zakup nowego generuje koszty w wysokości do 4 tys. zł.

Popularną usterką tych jednostek spalinowych jest też zacinający się zawór EGR. Silnik 2.0 DCI ma częsty problem z EGR ze względu na to, że spaliny wydobywające się z silnika zapychają go. Najczęściej problem da się rozwiązać poprzez kompleksowe czyszczenie zaworu.

Jakie atuty ma silnik 2.0 DCI?

Na szczególną pochwałę zasługuje układ wtryskowy silnika 2.0 DCI. Dlaczego? Francuska jednostka w przeciwieństwie do innych działa sprawnie, nawet jeśli przekroczy przebieg rzędu 250 tys. km. Wystarczy, że stosujesz paliwa wysokiej jakości. Dzięki temu zespół wtryskowy będzie sprawny przez długi czas. Użytkownicy aut Renault i Nissan doceniają też dynamikę jazdy i niewielkie zużycie oleju napędowego. W tym przypadku średnie spalanie mieści się w granicy 7 l/100 km. Podczas jazdy na trasie bez problemu zejdziesz ze spalaniem poniżej 5 l/100 km.

Silnik 2.0 DCI to dobry wybór. Kiedy kupujesz używany model, pamiętaj, aby dokładnie sprawdzić sposób jego eksploatacji i poziom zużycia podzespołów.

Zobacz też:
Skrzynia biegów – ręczna czy automatyczna?

Fot. główne: Clément Bucco-Lechat via Wikipedia, CC BY-SA 3.0

Miłośnik sportów motorowych, a w szczególności rajdów samochodowych. W wolnych chwilach majsterkuje przy swoim Subaru, lubi też jazdę off road. Pracuje jako instruktor jazdy.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...