Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 2.0 tdi cr
silnik 2.0 tdi cr

Samochody

Silnik 2.0 TDI CR – w jakich modelach montowane są silniki Common Rail? Czym wyróżnia się diesel 2.0 CR?

Silniki TDI to jednostki napędowe do samochodów osobowych, ciężarowych i maszyn rolniczych. W przypadku aut silnik 2.0 TDI CR jest nowoczesną konstrukcją wybieraną przez wielu producentów. Sprawdź, czy warto mieć auto z tą jednostką.

Popularny turbodsiesel marki Volkswagen cechuje się nie tylko świetnymi osiągami, lecz także niewielkim spalaniem. W porównaniu do starszych jednostek (1.9 TDI) to niezwykle oszczędna konstrukcja. Wiele osób obecnie szuka informacji na temat tego, czy 2.0TDI jest dobrym wyborem. Silnik 2.0 TDI CR trudno jednoznacznie ocenić. Niektóre modele są wręcz niezawodne, inne po prostu godne uwagi, a jeszcze innych zdecydowanie nie warto brać pod uwagę. Chcesz wiedzieć, jakie są najbardziej awaryjne jednostki w tej kategorii? Poniżej znajdziesz wiele niezbędnych informacji na ten temat.

Silnik 2.0 TDI CR – na jakie silniki z bezpośrednim wtryskiem trzeba uważać?

Obecnie na rynku silniki TDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa wykorzystuje Audi, Volkswagen, Skoda i kilka innych marek. Najczęściej to jednak VW stosuje silnik 2.0 TDI CR, który często jest kosztowny w utrzymaniu i naprawach. Co to oznacza? Wręcz fatalne opinie o tym silniku wskazują, że TDI Common Rail generuje spore koszty napraw ze względu na:

  • mało wydajną pompę oleju;
  • zintegrowaną pompę z modułem wałków wyrównoważających;
  • głowice narażone na pękanie w wersjach 16-zaworowych;
  • pompowtryskiwacze o wątpliwej jakości.

Problemy z tymi jednostkami

To tylko niektóre aspekty, jakie generują spore koszty podczas użytkowania aut z silnikiem 2.0 TDI CR. Poważną usterką silników produkowanych do 2008 roku są głowice i pompowtryskiwacze. Użytkownicy najczęściej wskazują na pękające głowice w wersjach 16-zaworowych. Zanim kupisz auto, zwracaj uwagę na wersję silnikową. Te z 8-zaworami są już wolne od tego defektu. Niestety, także w tym przypadku nie obędzie się bez ryzykownych usterek. Silnik 2.0 TDI CR z 8-zaworami jest podatny na zacieranie się panewek, gdyż te nie mają specjalnych zamków. Zarówno wersje silnika 140 KM, jak i 170 KM wymagają regeneracji po wystąpieniu powyższych usterek. Chcesz wiedzieć, jaka jednostka z tej grupy jest polecana? To przede wszystkim konstrukcje do 2010 roku oznaczone kodami AZV, BKD, BMM.

Zobacz też:
Czym jest czujnik zmierzchu w samochodzie i jak może ci pomóc?

Dlaczego niektóre silniki 2.0 TDI CR są warte uwagi?

Popularny silnik 2.0 TDI w wersji CR jest najczęściej polecaną jednostką przez producentów oraz innych użytkowników aut. Oznaczenia modelu w tym przypadku nie mają większego znaczenia. Wszystkie silniki z bezpośrednim wtryskiem charakteryzują się dobrą kulturą pracy oraz zmniejszonym ryzykiem zapychania filtra cząstek stałych. Pamiętaj, że kiedy silnik traci smarowanie, nawet wytrzymałe konstrukcje CR nie wytrzymają dalszej jazdy.

Zalety najlepszych jednostek w tej kategorii

Problemy wtryskiwacza znane z początkowych wersji 2.0 TDI zostały niemalże całkowicie wyeliminowane w silniku 2.0 TDI CR. Kultura pracy silnika jest bardzo ważna. Inżynierowie w wersji z CR zdecydowali się na przeprojektowanie pompy oleju. To właśnie dzięki temu osiągnięto odpowiedni poziom smarowania jednostki napędowej. Ryzyko zatarcia turbosprężarki lub walu korbowego jest wręcz minimalne. Kiedy pokonujesz długie dystanse samochodem, sprawdzaj jednak stan pompy przynajmniej raz na 150 tys. kilometrów.

Naprawa silników 2.0 TDI CR i nie tylko. Co warto wiedzieć o usterkach?

Rozrząd to teoretycznie kluczowy podzespół każdego silnika samochodowego i nie tylko. W przypadku 2.0 TDI jest niezwykle wytrzymały i wymaga tylko odpowiedniego smarowania. Nie każda awaria musi generować ogromne koszty napraw. Dla silnika 2.0 TDI CR naprawy to najczęściej czynności związane z:

  • awariami pomp oleju;
  • pękającą głowicą;
  • uszkodzonymi pompowtryskiwaczami.

Planujesz samodzielną naprawę swojego silnika TDI PD lub CR? Do wykonania akcji serwisowej wystarczy ci kod silnika. Na tej podstawie samodzielnie zamówisz potrzebne części zamienne lub zrobi to mechanik. Samodzielna naprawa auta to duża oszczędność. W przypadku pompy oleju zaoszczędzisz na roboczogodzinach mechanika nawet kilkaset złotych, gdzie sam koszt zakupu pompy to około 1500 złotych.

Czy inne usterki wyeliminujesz samodzielnie?

Walka z pękającą głowicą jest nieco trudniejsza, ale i w tym przypadku poradzisz sobie samodzielnie. Masz silnik 2.0 TDI PD? Prawdopodobnie twoja jednostka jest mocno narażona na pęknięcie bloku silnika lub głowicy. W takim przypadku najlepiej wymień całą na nowy zamiennik lub oryginał z ASO. Ta operacja kosztuje średnio ponad 2,5 tys. złotych.

Kolejne naprawy, których przeprowadzenie nie jest skomplikowane, ale kosztowne, dotyczą pompowtryskiwaczy. Dla silników 2.0 TDI CR lub PD to wydatek rzędu nawet 1500 złotych za jedną sztukę. Sama wymiana nie jest trudna, ale koszty mogą przerazić każdego kierowcę.

Zobacz też:
Zgłoszenie nabycia pojazdu i rejestracja auta od A do Z. Dowiedz się co, gdzie i jak zgłosić!

Zanim podejmiesz decyzję o naprawie 2.0 TDI CR VAG, koniecznie przeanalizuj koszty. Być może okaże się, że lepszym rozwiązaniem jest swap silnika na inny z grupy Volkswagena i nie tylko.

Jak widzisz, silniki 2.0 TDI CR mają swoje blaski i cienie. Właśnie dlatego trzeba szukać najmniej awaryjnych wersji i dbać o odpowiednią eksploatację, by uniknąć kosztownych wymian wadliwych części.

Autor:

Pasję do motoryzacji zaszczepili mu ojciec i dziadek. Od najmłodszych lat przyglądał się ich pracy w przydomowym warsztacie samochodowym. Kultywuje tradycje rodzinne i zajmuje się naprawą i renowacją starych, klasycznych pojazdów. W wolnych chwilach majsterkuje i pomaga znajomym w wyborze najlepszego auta.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...