Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

usuwanie wgnieceń bez lakierowania
usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Naprawa

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania – czy to możliwe?

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania to dobra metoda na przywrócenie estetycznego wyglądu samochodu. Najczęściej specjaliści wykorzystują ten sposób w przypadku niewielkich wgnieceń, które nie uszkodziły lakieru. Przekonaj się, jak wygląda, ile trwa i ile kosztuje naprawa wgniotek!

Usuwanie wgniotków kiedyś i dziś

Stłuczka albo kolizja często wiążą się z nieestetycznymi wgnieceniami w samochodzie. Widząc to, od razu zaczynasz zastanawiać się, ile będzie kosztować lakierowanie. A czy wiesz, że możliwe jest również usuwanie wgnieceń bez lakierowania? 

Kiedyś najczęściej każde wgniecenie niwelował lakiernik, który po prostu zdejmował konkretne elementy, a zniekształcenia wyklepywał. Potem nakładał szpachlę i lakierował. Dużo zależy od tego, która część karoserii została wgnieciona. Najmniej problemu będzie w przypadku zderzaków, bo z zasady jest to materiał znacznie bardziej miękki. 

Coraz częściej można się spotkać z metodami, które nawet nie będą wymagały skomplikowanej operacji zdejmowania elementów. Pamiętaj, że jeśli chodzi o usuwanie wgnieceń bez lakierowania, cena może być wysoka, choć zależy to od warsztatu. Część czynności możesz nawet zrealizować samodzielnie.

Kiedy usługa wyciągania wgnieceń bez lakierowania ma sens?

Zanim zdecydujesz się na usługę usuwania wgnieceń bez lakierowania, upewnij się, że lakier na twoim samochodzie jest nienaruszony. W przeciwnym razie taka usługa nie będzie miała większego sensu. Efekt, jaki możesz uzyskać dzięki wyciąganiu wgnieceń bez lakierowania, to powrót do oryginalnego stanu: bez rys albo odprysków, a także rozciągniętej blachy lub plastiku. 

Szczególnie skomplikowanym zadaniem będzie ściągnięcie rozciągniętej blachy. Do naprawy wgnieceń bez lakierowania musisz się przygotować. Najważniejsza będzie rozmowa fachowcem, który oceni, czy taka usługa może być wykonana. Dowiesz się też, jaka jest cena wyciągania wgnieceń i czy naprawa może być zrealizowana od ręki, czy też będziesz musiał trochę poczekać.

Zobacz też:
Czujnik deszczu szyby czołowej – jak działa?

Zróżnicowane ceny za usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Wyciąganie wgnieceń może się diametralnie różnić cenowo w poszczególnych warsztatach. Za każdym razem wszystkie defekty będą wyceniane indywidualnie. Kilka centymetrów może oznaczać znacznie więcej pracy i ostatecznie koszt naprawy wgniotków wzrośnie. Dużo zależy od tego, czy osoba, która usuwa wgniotki, będzie miała do nich łatwy dostęp od wewnętrznej strony.

Ważne jest też czy wgniecenie jest na słupku albo na rancie, czy też może na zderzaku, czyli elemencie plastikowym. W niektórych miejscach blacha jest podwójna. Dlatego wyciąganie wgnieceń może się między sobą znacznie różnić. Dla specjalisty liczy się dostęp do uszkodzenia. Najgorsze dla lakierników są ostre zagięcia na karoserii. Czasami wgniecenia po prostu nie da się zreperować.

Ile trwa naprawa wgniotek?

To jak szybko realizowane są naprawy blacharskie bez lakierowania, zależy od doświadczenia wykonawcy oraz możliwości, jakie ma do dyspozycji z uwagi na rodzaj usterki. Niektóre elementy można naprawić w kilka minut. W przypadku delikatnego uszkodzenia na parkingu naprawa może trwać do godziny. Z kolei jeśli chodzi o uszkodzony zderzak, to usuwanie wgnieceń przeciągnąć może się na cały dzień.

Które elementy sprawiają najwięcej problemów przy usuwaniu wgniotek?

Specjalistom naprawa wgniotek może zająć nawet kilka minut. Generalnie każdy element da się naprawić, ale w powszechnym mniemaniu najtrudniejsze będą słupki. Powód jest prosty – nie ma do nich dojścia od wewnętrznej strony. Szczególnie duży kłopot będą sprawiały wgniotki na rancie. Inne kłopotliwe elementy przy usuwaniu wgniotek to błotnik i nadkole. W takich miejscach najczęściej znajduje się podwójna blacha.

Pracownicy warsztatów zwykle są gotowi naprawiać takie elementy, ale bywa, że efekt nie jest idealny. Dużo kłopotu mogą sprawić specjalistom krawędzie drzwi oraz maski. Tu również może być podwójna blacha i niełatwy dostęp. W przypadku podwójnej blachy zwykle zawsze pozostanie skaza. Właściciel samochodu niekoniecznie to zauważy, ale fachowiec już tak.

Zobacz też:
Odcinkowy pomiar prędkości – bat na kierowców przekraczających prędkość

Metoda drutowa i klejowa przy usuwaniu wgnieceń bez lakierowania

Specjaliści znają kilka sposobów na wyciąganie wgnieceń bez lakierowania. Wykorzystują na przykład metodę drutową albo klejową. 

Metoda klejowa sprawdza się przy usuwaniu większych wgnieceń, szczególnie wtedy gdy nie ma do nich swobodnego dojścia. 

Naprawę drutami fachowcy stosują wtedy, gdy mogą swobodnie pracować na wewnętrznej stronie wgniecenia. Ta metoda jest bardziej ceniona i skuteczna, bo zapewnia większą precyzję. Popularne jest też wykorzystanie specjalistycznych przyssawek. Mogą one mieć różną wielkość w zależności od powierzchni wgniecenia.

Likwidacja wgnieceń bez lakierowania metodami termicznymi

Możesz samodzielnie usunąć wgniecenia, wykorzystując to, co masz pod ręką. Nie każdy o tym wie, ale prawdziwe cuda potrafi zdziałać… gorąca woda! Sprawdza się szczególnie w przypadku zderzaków wykonanych z plastiku. Musisz tylko zagotować wodę i równomiernie polewać miejsce wgniecenia. Już po chwili zauważysz, że materiał możesz z łatwością formować i usunąć zniekształcenie. 

Likwidacja wgnieceń bez lakierowania może być realizowana przy wykorzystaniu opalarki. Zasada działania jest podobna, ale musisz rozgrzewać materiał z odpowiedniej odległości, aby lakier nie zaczął spływać. Zaletą tych metod jest to, że nie wymagają demontażu zderzaków.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania może być zastosowane w przypadku niektórych uszkodzeń. Taka operacja znacząco wpłynie na estetykę samochodu. Cena wyciągania wgnieceń może być bardzo zróżnicowana i zależy od wielkości wgniotek i możliwości swobodnego dostępu do nich. W przypadku niewielkich wgnieceń możesz spróbować usunąć je samemu, wystarczy do tego gorąca woda, albo opalarka. Jeżeli wolisz nie ryzykować, skorzystaj z pomocy zaufanego fachowca.

Tomasz Wykowski

Samochodami i motocyklami jeździ dłużej, niż ma prawo jazdy. Preferuje motoryzację z końca XX wieku, jednak docenia wygodę współczesnych samochodów. Jeśli to tyko możliwe, stara się wykonywać drobne prace mechaniczne i obsługowe własnoręcznie.

Sprawdź także

Eksploatacja

Niegdyś niezwykle drogie i kosztowne ogrzewanie postojowe jest dzisiaj dostępne dla zdecydowanej większości kierowców. Jego popularność polega na prostocie użytkowania, możliwości dostosowania do konkretnego...

Eksploatacja

Niegdyś oznaka luksusu, dzisiaj zwykła codzienność dla wielu posiadaczy aut. Przyciemnianie szyb – bo o nim mowa – stało się naturalnym sposobem poprawienia estetyki...

Eksploatacja

Koń mechaniczny jest niezastąpionym symbolem możliwości każdego silnika spalinowego. Działa na wyobraźnie w sposób przekraczający możliwości innych jednostek miar mocy, a porównywanie go do...

Eksploatacja

Wśród użytkowników pojazdów przyjęło się mówić, że element oczyszczający spaliny to właśnie katalizator. Jednak prawidłowe nazewnictwo to urządzenie katalizujące. W jego wnętrzu umieszczone są...

Eksploatacja

Liczba koni mechanicznych ma duże znaczenie. Szczególnie dla fanów motoryzacji. Tunerzy walczą o każdy kolejny koń, próbują przekraczać niedostępne dotąd granice, a fani emocjonują...

Eksploatacja

Wyprzedzanie nie jest manewrem trudnym do odróżnienia od innych. Jednak wymijanie i omijanie mogą niektórym kierowcom mylić się ze sobą. Dla utrwalenia wiedzy należy...

Eksploatacja

Nadmiar wilgoci w budynku czy pojeździe nietrudno zauważyć. Szyby okienne intensywnie parują od wewnątrz, a powietrze ma przykry zapach. To typowe sygnały zawilgoconego powietrza....

Eksploatacja

Układ napędowy z pierścieniami tłokowymi jest jednym z najbardziej zaawansowanych i skomplikowanych bloków funkcjonalnych samochodu. Koszt wymiany pierścieni tłokowych jest dosyć wysoki, dlatego koniecznie...

Porady

Usuwanie naklejki z szyby auta potrafi sprawić użytkownikowi samochodu sporo problemów. Klej pozostaje na szybie, a i samą folię naklejki ciężko jest zmyć. Z...

Eksploatacja

Nowoczesne lusterko fotochromatyczne możesz znaleźć w większości nowych samochodów osobowych poruszających się po drogach publicznych. Pomogą Ci one w bezpiecznym i komfortowym podróżowaniu w...

Zobacz także

Prawo

Kierowanie samochodem bez prawa jazdy może odnosić się do dwóch rodzajów sytuacji. Kierujący albo nie ma dokumentu przy sobie podczas prowadzenia samochodu, albo nie...

Wiedza

Deska rozdzielcza samochodu jest elementem pojazdu, na którym znajdują się zegary czy liczniki pozwalające na kontrolowanie prędkości jazdy i liczby obrotów silnika na minutę....

Bezpieczeństwo

Podróżowanie z dzieckiem samochodem to niewątpliwie stresowa sytuacja dla każdego rodzica. Bezpieczeństwo pociechy jest bowiem najważniejsze. Na drodze może wydarzyć się wszystko, począwszy od...

Porady

Zarejestrowanie pojazdu to obowiązek każdego nabywcy auta. Bez względu na to, czy samochód jest całkiem nowy – z salonu, sprowadzony z zagranicy czy odkupiony...

Wiedza

Standardem wyposażenia w pojazdach produkowanych przed laty było wspomaganie kierownicy. Z czasem pojawił się również ABS, czyli system, który uniemożliwia blokowanie się kół podczas...

Porady

Bez względu na to, czy sprzedaż samochodu związana jest z chęcią zakupienia nowego, czy kłopotami finansowymi, oznacza konieczność przygotowania solidnego planu działania. Z naszego...

Prawo

O szkodzie całkowitej można usłyszeć z ust pracownika pomocy drogowej, rzeczoznawcy i likwidatora z firmy ubezpieczeniowej czy serwisanta. Właściciel samochodu po poznaniu takiej diagnozy...

Porady

Podczas zakupu nowego samochodu z pewnością zwracasz uwagę nie tylko na jego możliwości, ale także wygląd i funkcjonalność. A na nie w dużej mierze...