Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

usuwanie wgnieceń bez lakierowania
usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Naprawy

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania – czy to możliwe?

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania to dobra metoda na przywrócenie estetycznego wyglądu samochodu. Najczęściej specjaliści wykorzystują ten sposób w przypadku niewielkich wgnieceń, które nie uszkodziły lakieru. Przekonaj się, jak wygląda, ile trwa i ile kosztuje naprawa wgniotek!

Usuwanie wgniotków kiedyś i dziś

Stłuczka albo kolizja często wiążą się z nieestetycznymi wgnieceniami w samochodzie. Widząc to, od razu zaczynasz zastanawiać się, ile będzie kosztować lakierowanie. A czy wiesz, że możliwe jest również usuwanie wgnieceń bez lakierowania? 

Kiedyś najczęściej każde wgniecenie niwelował lakiernik, który po prostu zdejmował konkretne elementy, a zniekształcenia wyklepywał. Potem nakładał szpachlę i lakierował. Dużo zależy od tego, która część karoserii została wgnieciona. Najmniej problemu będzie w przypadku zderzaków, bo z zasady jest to materiał znacznie bardziej miękki. 

Coraz częściej można się spotkać z metodami, które nawet nie będą wymagały skomplikowanej operacji zdejmowania elementów. Pamiętaj, że jeśli chodzi o usuwanie wgnieceń bez lakierowania, cena może być wysoka, choć zależy to od warsztatu. Część czynności możesz nawet zrealizować samodzielnie.

Kiedy usługa wyciągania wgnieceń bez lakierowania ma sens?

Zanim zdecydujesz się na usługę usuwania wgnieceń bez lakierowania, upewnij się, że lakier na twoim samochodzie jest nienaruszony. W przeciwnym razie taka usługa nie będzie miała większego sensu. Efekt, jaki możesz uzyskać dzięki wyciąganiu wgnieceń bez lakierowania, to powrót do oryginalnego stanu: bez rys albo odprysków, a także rozciągniętej blachy lub plastiku. 

Szczególnie skomplikowanym zadaniem będzie ściągnięcie rozciągniętej blachy. Do naprawy wgnieceń bez lakierowania musisz się przygotować. Najważniejsza będzie rozmowa fachowcem, który oceni, czy taka usługa może być wykonana. Dowiesz się też, jaka jest cena wyciągania wgnieceń i czy naprawa może być zrealizowana od ręki, czy też będziesz musiał trochę poczekać.

Zróżnicowane ceny za usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Wyciąganie wgnieceń może się diametralnie różnić cenowo w poszczególnych warsztatach. Za każdym razem wszystkie defekty będą wyceniane indywidualnie. Kilka centymetrów może oznaczać znacznie więcej pracy i ostatecznie koszt naprawy wgniotków wzrośnie. Dużo zależy od tego, czy osoba, która usuwa wgniotki, będzie miała do nich łatwy dostęp od wewnętrznej strony.

Ważne jest też czy wgniecenie jest na słupku albo na rancie, czy też może na zderzaku, czyli elemencie plastikowym. W niektórych miejscach blacha jest podwójna. Dlatego wyciąganie wgnieceń może się między sobą znacznie różnić. Dla specjalisty liczy się dostęp do uszkodzenia. Najgorsze dla lakierników są ostre zagięcia na karoserii. Czasami wgniecenia po prostu nie da się zreperować.

Ile trwa naprawa wgniotek?

To jak szybko realizowane są naprawy blacharskie bez lakierowania, zależy od doświadczenia wykonawcy oraz możliwości, jakie ma do dyspozycji z uwagi na rodzaj usterki. Niektóre elementy można naprawić w kilka minut. W przypadku delikatnego uszkodzenia na parkingu naprawa może trwać do godziny. Z kolei jeśli chodzi o uszkodzony zderzak, to usuwanie wgnieceń przeciągnąć może się na cały dzień.

Które elementy sprawiają najwięcej problemów przy usuwaniu wgniotek?

Specjalistom naprawa wgniotek może zająć nawet kilka minut. Generalnie każdy element da się naprawić, ale w powszechnym mniemaniu najtrudniejsze będą słupki. Powód jest prosty – nie ma do nich dojścia od wewnętrznej strony. Szczególnie duży kłopot będą sprawiały wgniotki na rancie. Inne kłopotliwe elementy przy usuwaniu wgniotek to błotnik i nadkole. W takich miejscach najczęściej znajduje się podwójna blacha.

Pracownicy warsztatów zwykle są gotowi naprawiać takie elementy, ale bywa, że efekt nie jest idealny. Dużo kłopotu mogą sprawić specjalistom krawędzie drzwi oraz maski. Tu również może być podwójna blacha i niełatwy dostęp. W przypadku podwójnej blachy zwykle zawsze pozostanie skaza. Właściciel samochodu niekoniecznie to zauważy, ale fachowiec już tak.

Metoda drutowa i klejowa przy usuwaniu wgnieceń bez lakierowania

Specjaliści znają kilka sposobów na wyciąganie wgnieceń bez lakierowania. Wykorzystują na przykład metodę drutową albo klejową. 

Metoda klejowa sprawdza się przy usuwaniu większych wgnieceń, szczególnie wtedy gdy nie ma do nich swobodnego dojścia. 

Naprawę drutami fachowcy stosują wtedy, gdy mogą swobodnie pracować na wewnętrznej stronie wgniecenia. Ta metoda jest bardziej ceniona i skuteczna, bo zapewnia większą precyzję. Popularne jest też wykorzystanie specjalistycznych przyssawek. Mogą one mieć różną wielkość w zależności od powierzchni wgniecenia.

Likwidacja wgnieceń bez lakierowania metodami termicznymi

Możesz samodzielnie usunąć wgniecenia, wykorzystując to, co masz pod ręką. Nie każdy o tym wie, ale prawdziwe cuda potrafi zdziałać… gorąca woda! Sprawdza się szczególnie w przypadku zderzaków wykonanych z plastiku. Musisz tylko zagotować wodę i równomiernie polewać miejsce wgniecenia. Już po chwili zauważysz, że materiał możesz z łatwością formować i usunąć zniekształcenie. 

Likwidacja wgnieceń bez lakierowania może być realizowana przy wykorzystaniu opalarki. Zasada działania jest podobna, ale musisz rozgrzewać materiał z odpowiedniej odległości, aby lakier nie zaczął spływać. Zaletą tych metod jest to, że nie wymagają demontażu zderzaków.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania może być zastosowane w przypadku niektórych uszkodzeń. Taka operacja znacząco wpłynie na estetykę samochodu. Cena wyciągania wgnieceń może być bardzo zróżnicowana i zależy od wielkości wgniotek i możliwości swobodnego dostępu do nich. W przypadku niewielkich wgnieceń możesz spróbować usunąć je samemu, wystarczy do tego gorąca woda, albo opalarka. Jeżeli wolisz nie ryzykować, skorzystaj z pomocy zaufanego fachowca.

Autor:

Pasję do motoryzacji zaszczepili mu ojciec i dziadek. Od najmłodszych lat przyglądał się ich pracy w przydomowym warsztacie samochodowym. Kultywuje tradycje rodzinne i zajmuje się naprawą i renowacją starych, klasycznych pojazdów. W wolnych chwilach majsterkuje i pomaga znajomym w wyborze najlepszego auta.

1 Comment

1 Comment

  1. Tomek

    22 kwietnia 2021 at 16:05

    Miałem szczęście kupić samochód, który takich wgnieceń nie miał. Raczej staram się wybierać samochody, które wyglądają odpowiednie, a o swoje obecne dbam tak, aby uniknąć takich problemów.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Sprawdź także

Samochody

MirrorLink to oprogramowanie, które pozwala połączyć ekran telefonu z centrum multimedialnym auta. W jaki sposób możesz to zrobić? Jak sprawdzić, czy twój sprzęt będzie...

Naprawy

Naprawy powypadkowe mogą odstraszyć cię od kupna samochodu używanego. Czy jednak słusznie? Jak to wygląda w praktyce? Może naprawy powypadkowe samochodów wcale nie są...

Samochody

Aparat zapłonowy jest częścią każdego układu zapłonowego. Bez niego żaden samochód nie ruszyłby z miejsca. Ile kosztuje przykrywka aparatu zapłonowego i jakie są najpopularniejsze...

Samochody

Koło zapasowe w autach z segmentu A i B ma niestandardowe rozmiary i nazywane jest „dojazdówką”. Jeśli miejsce, gdzie chcesz trzymać zapas, to bagażnik,...

Samochody

Auto do driftu niekoniecznie musi być drogie. Ważna jest jego charakterystyka, np. tylny napęd i mocny silnik. Jakie zmiany musisz wykonać, by móc sprawnie...

Przepisy

Czarne tablice rejestracyjne były wydawane do 2000 roku, ale czasem widać je na ulicach. Czy pozbywanie się starych rejestracji jest obowiązkowe? Co prawo mówi...

Samochody

Auta wyścigowe to takie, które są tworzone przez producentów głównie z myślą o zawodach motorsportowych. Jakie wyścigowe samochody są warte uwagi? Przeczytaj, które modele...

Samochody

Antyradar to urządzenie służące do wykrywania radarów, co łatwo wywnioskować już po nazwie. Korzystanie z takich wykrywaczy nie zawsze jest legalne. Czy używanie tego...

Samochody

Spawanie plastiku wymaga spoiwa, spawarki i dobrania odpowiednich parametrów pracy. Czy spawanie zderzaka jest trudne? Jak to zrobić krok po kroku samodzielnie? Jeśli przeczytasz...

Naprawy

Ząbkowanie opon może mieć wiele przyczyn. Opony wyząbkowane będą dawały o sobie znać, dlatego powinieneś wyeliminować problem, jeśli się pojawi. Przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz...

Zobacz także

Samochody

Wielu kierowców odkłada moment, w którym decyduje się na wymianę opon letnich na zimowe. Czasami jesienią aura bywa mało stabilna i ciężko jednoznacznie stwierdzić,...

Wiadomości

Mercedes Citan to samochód bazujący na Renault Kangoo, jednak druga generacja modelu powstała z większym zaangażowaniem niemieckiej marki. Widać to chociażby po stylistyce auta...

Wiadomości

Grand Prix Belgii 2021. Formuła 1 po czterotygodniowych wakacjach wznawia rywalizację. Tym razem kierowcy będą się ścigać na legendarnym torze Spa-Francorchamps w Belgii. Niedzielny...

Wiadomości

Maserati Levante Hybrid już niebawem pojawi się w Polsce. Premiera hybrydowego SUV-a włoskiego producenta będzie miała miejsce 3 września w Katowicach w salonie Maserati...

Motocykle

Opony do skutera kupuje się podobnie jak do innych maszyn wyposażonych w koła. Jakie parametry powinieneś uwzględnić? Ile powietrza opony do skutera powinny mieć?...

Motocykle

Wyścigi motocyklowe są jeszcze bardziej emocjonujące niż te samochodowe. Większe ryzyko to w końcu większa dawka adrenaliny! Poznaj słynne wyścigi motorów, których obserwowanie zapewni...

Przepisy

Żółte tablice rzucają się w oczy, choć częściej uwagę zwracają samochody, które je mają. Takie auta to pojazdy zabytkowe, które zachowały się przez lata...

Samochody

Przyciemnienie lamp jest jedną z dość popularnych modyfikacji w aucie. Co daje folia przyciemniająca na lampy? Jak postępować krok po kroku, by efekt był...