W czwartek 8 lipca w Amsterdamie miała miejsce konferencja prasowa Stellantis. Wydarzenie o nazwie EV Day dotyczyło elektryfikacji 14 marek należących do koncernu. Dużą konsternację wywołał jeden ze slajdów Alfa Romeo. Komunikat mówił, że legendarny włoski producent zmieni swoją nazwę w 2024 r. Sprawę jednak szybko wyjaśniono.

Alfa Romeo ma nowe logo? Nie, to tylko slogan

Wczoraj w stolicy Holandii odbyła się konferencja EV Day, która poruszała kwestię elektryfikacji marek wchodzących w skład koncernu Stellantis. Duże poruszenie wywołała informacja prasowa Alfy Romeo, a raczej Alfy e-Romeo, ponieważ taka informacja widniała na slajdzie. Wielu obserwatorów przeżyło szok, gdyż taka zmiana szyldu, nawet w dobie elektryfikacji jest czymś niespotykanym. Kontrowersyjny wpis został szybko doprecyzowany. Okazało się, że włoska marka nie zmienia szyldu, a nazwa e-Romeo była tylko sloganem. Hasło miało nawiązywać do pierwszego elektrycznego samochodu producenta z Turynu, który pojawi się w 2024 r.

Słabe wyniki Alfy Romeo. Turyński producent przegrywa nawet z Lancią

Kontrowersje są tym większe, gdyż legendarna marka przechodzi ewidentny kryzys. Mimo wyjątkowych maszyn, wyniki sprzedażowe są fatalne. Na tym polu Alfa Romeo przegrywa na rynku europejskim nawet z Lancią, która oferuje jeden model i sprzedaje go głównie we Włoszech.

Od 1910 r. Alfa Romeo miała osiem różnych logotypów, a ostatnia zmiana nastąpiła w 2015 r. Wiele jednak wskazuje na to, że aktualny emblemat nie utrzyma się długo i zmiana filozofii firmy sprawi, że design logo prędzej niż później ulegnie zmianie.

Archiwum: lipiec 2021