Pomimo pandemii i kryzysu półprzewodnikowego, rumuńska marka zanotowała wzrost sprzedaży na poziomie 3% w porównaniu z 2020 r.
Dacia wybierana chętnie również w Polsce
Dacia z wynikiem 6,2% może również pochwalić się osiągnięciem rekordowego udziału w sprzedaży samochodów osobowych dla klientów indywidualnych w Europie. Samochody z logo tego producenta były najczęściej wybierane przez użytkowników tego segmentu we Francji i Rumunii, a w dziewięciu innych krajach: we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Belgii, Austrii, Polsce, Czechach, Chorwacji i na Węgrzech uplasowały się w czołowej piątce. Co ciekawe model Duster w naszym kraju okazał się być drugim – po Toyocie Yaris – autem wybieranym najchętniej przez klientów indywidualnych. 5 927 zarejestrowanych egzemplarzy to wynik o niecałe 100 sztuk gorszy od pojazdu japońskiego koncernu.
Dacia Sandero i Duster najpopularniejszymi modelami marki
Uwzględniając poszczególne modele Dacii, największą popularnością cieszy się wariant Sandero, który wraz z Duster zdecydowanie dystansuje resztę aut z gamy marki wchodzącej w skład koncernu Renault. Warto podkreślić, że Sandero od 2017 r. jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych w Europie. Pozostając w tym segmencie, Duster od 2018 roku – jest najlepiej sprzedającym się SUV-em na Starym Kontynencie.
- Dacia Sandero: 226 825 egzemplarzy;
- Dacia Duster: 186 001;
- Dacia Spring: 27 876;
- Dacia Logan: 27 136;
- Dacia Lodgy: 24 526;
- Dacia Dokker: 44 684;
- Dacia Jogger i inne: 47;
Źródło: Interia.pl