W poniedziałek do użytku została oddana druga jezdnia drogi ekspresowej S1 do międzynarodowego portu lotniczego Katowice-Pyrzowice. Odcinek liczy niespełna 10 kilometrów, lecz na obu jego końcach znajdują się jeszcze zwężenia i ograniczenia. Zakończenie całej inwestycji zaplanowano na 29 maja br.

Konkretnie chodzi o rozbudowę trasy w kierunku lotniska w Katowicach od węzła dwujezdniowych dróg nr 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą nr 913). O niewielkich utrudnieniach na tym fragmencie poinformował rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Katowicach Marek Prusak:

„Na początku i na końcu wybudowanego odcinka, tj. na węzłach Lotnisko oraz Podwarpie, wciąż obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu i zwężenie do jednego pasa. Ma to na celu umożliwienie dokończenia robót przez wykonawcę, polegających na likwidacji istniejących przewiązek na węzłach wraz z odtworzeniem pasa rozdziału i uciągleniem barier energochłonnych”.

Budowa S1 kosztowała niemal 122 mln brutto

Prace rozpoczęły się wiosną 2019 roku, a cała inwestycja pochłonęła 121,8 mln zł brutto. Wszystko przebiega zgodnie z podpisanym aneksem terminowym – droga zostanie otwarta w całości 29 maja. Odcinek S1 Pyrzowice–Podwarpie jest jednym z projektów przeznaczonych do realizacji, który uwzględnia rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 ( z perspektywą do 2025 roku).

To nie koniec inwestycji w tym rejonie. PBDK już planuje przebudowę odcinka od Podwarpia do Dąbrowy Górniczej, budowę nowej trasy relacji Mysłowice – Bielsko-Biała oraz powstanie liczącej ok. 8,5 km tzw. obejścia Węgierskiej Górki.

Archiwum: maj 2021