Słynna w Polsce sanocka fabryka autobusów ma coraz większe problemy. „Rzeczpospolita” informuje, że mimo wystawienia jej na sprzedaż, brakuje kupców zainteresowanych Autosanem. Polska zbrojeniówka chce się jej pozbyć, ale stawia pewne warunki dla potencjalnych nabywców.

Właściciele chcą się pozbyć Autosana

W tej chwili właścicielami Autosana są Huta Stalowa Wola oraz firma PIT z Warszawy. Obie firmy z branży zbrojeniowej chcą fabrykę sprzedać, jednak brakuje kupców zainteresowanych taką transakcją.

Mimo przejęcia Autosana przez zbrojeniówkę przed pięcioma laty, fabryka w dalszym ciągu ma problemy finansowe. Nie każdy już dziś pamięta, że projekt ten miał być wielkim sukcesem rządu Beaty Szydło. Produkcja została rzeczywiście wznowiona po przejęciu produkcji przez zbrojeniówkę, ale ta jest nieopłacalna.

Nawet kilkanaście milionów zł dopłat!

Jak informuje „Rzeczpospolita”, obie firmy, które są właścicielami Autosana, bez przerwy dokładają do interesu i mają tego zdecydowanie dość. Skala ma być ogromna. Dziennik informuje, że chodzi nawet o kilkanaście milionów złotych dopłat.

Teraz Polska Grupa Zbrojeniowa ma zamiar pozbyć się generującej problemy firmy. Produkcja pod zbrojeniówkę okazała się klapą. Zdaniem PGZ, Autosan powinien teraz szukać swojej szansy w produkcji autobusów ekologicznych.

Właściciele stawiają warunki, a chętnych brak

Udziały w Autosanie są więc wystawione na sprzedaż. Wspomniane firmy stawiają jednak warunki. Kupić można albo ich całość, ale pakiet większościowy. W tej chwili obie spółki mają po połowie udziałów w sanockiej firmie. Każdy pakiet wart jest dokładnie 44,87 milionów złotych. Warunkiem jest też pozostanie przy znaku firmowym „autosan” oraz produkcja na miejscu – pisze „Rzeczpospolita”.

Minęły prawie trzy miesiące, ale chętnych do kupienia Autosana wciąż nie ma i oferta nadal jest aktualna.

Autosan jest fabryką autobusów o bardzo długiej historii. W 1832 roku powstał tu kowalsko-kotlarski zakład rzemieślniczy. Od 1958 do 1991 roku polskie autobusy w tym miejscu produkowała Sanocka Fabryka Autobusów „Autosan”. Później została ona przekształcona w Autosan S.A., która to spółka ogłosiła upadłość w 2013 roku. Później firma trafiła w ręce należących do Polskiej Grupy Zbrojeniowej spółek PIT-Radwar oraz Huta Stalowa Wola.

za: biznes.wprost.pl

Źródło zdjęcia: Lowdown via Wikipedia, CC BY-SA 3.0

Archiwum: kwiecień 2021