Kraków to pierwsze miasto w Polsce, które testuje autobus marki Irizar IE Tram.

Kraków. Autobus elektryczny Irizar IE Tram: podstawowe informacje

Konstrukcja pojazdu przypomina nieco nowoczesny tramwaj, który jest w stanie poruszać się po ulicach na kołach:

Autobus ma ponad 12 m długości, jest niskopodłogowy, wyposażony w wydzieloną przestrzeń, specjalne przyciski i uchwyty dla osób z ograniczoną mobilnością oraz platformę umożliwiającą wjazd osobom poruszającym się na wózkach. Posiada klimatyzację, monitoring i system informacji pasażerskiej. Dla pasażerów dostępne są trzy pary drzwi, z czego środkowe mają szerokość 1,2 m

– czytamy w komunikacie MPK Kraków.

Wnętrze wozu pomieści 105 pasażerów, a na jednym ładowaniu może przejechać do 250 km. Pojazd jest wyposażony w elektryczny silnik trakcyjny o mocy 180 kW generujący 1500 Nm. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach litowo-jonowych. Irizar IE Tram może być ładowany zarówno przez wtyczkę (Combo2), jak i przy użyciu pantografu.

Kraków: autobus elektryczny Irizar IE Tram (zdjęcia)

Kraków autobus elektryczny (1)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (2)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (3)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (4)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (5)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (6)
Fot. MPK Kraków
Kraków autobus elektryczny (7)
Fot. MPK Kraków

Źródło: Interia.pl

Archiwum: styczeń 2022