Kraków to pierwsze miasto w Polsce, które testuje autobus marki Irizar IE Tram.
Kraków. Autobus elektryczny Irizar IE Tram: podstawowe informacje
Konstrukcja pojazdu przypomina nieco nowoczesny tramwaj, który jest w stanie poruszać się po ulicach na kołach:
Autobus ma ponad 12 m długości, jest niskopodłogowy, wyposażony w wydzieloną przestrzeń, specjalne przyciski i uchwyty dla osób z ograniczoną mobilnością oraz platformę umożliwiającą wjazd osobom poruszającym się na wózkach. Posiada klimatyzację, monitoring i system informacji pasażerskiej. Dla pasażerów dostępne są trzy pary drzwi, z czego środkowe mają szerokość 1,2 m
– czytamy w komunikacie MPK Kraków.
Wnętrze wozu pomieści 105 pasażerów, a na jednym ładowaniu może przejechać do 250 km. Pojazd jest wyposażony w elektryczny silnik trakcyjny o mocy 180 kW generujący 1500 Nm. Energia elektryczna przechowywana jest w bateriach litowo-jonowych. Irizar IE Tram może być ładowany zarówno przez wtyczkę (Combo2), jak i przy użyciu pantografu.
Kraków: autobus elektryczny Irizar IE Tram (zdjęcia)







Źródło: Interia.pl