Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 1.8 tdci
silnik 1.8 tdci

Samochody

Silnik 1.8 TDCi od Forda – najważniejsze informacje na temat sprawdzonego silnika Diesla

Pierwszym modelem auta, w którym zamontowano silnik 1.8 TDCi, był Ford Focus I z 2001 roku. Jednostka ma jednak swoje korzenie w motorze montowanym już w Fordzie Sierra – był to silnik 1.8 TD. Dowiedz się więcej na temat 1.8 TDCi z naszego artykułu!

Silnik 1.8 TDCi cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników. Oceniają go jako ekonomiczną jednostkę zapewniającą optymalną moc. Warto zauważyć, że podczas okresu produkcyjnego motor przeszedł też kilka modyfikacji. Przedstawiamy najważniejsze informacje.

Silnik 1.8 TDCi – historia powstania jednostki

Jak wspomniano, początki jednostki 1.8 TDCi są związane z motorem 1.8 TD znanego z modelu Sierra. Starszy motor miał dobre osiągi, a także zużywał mało paliwa.

Jednak pojawiały się konkretne problemy, związane na przykład z trudnym rozruchem w warunkach zimowych, a także z przedwcześnie zużywającymi się denkami tłoków, czy nagłym pęknięciem paska rozrządu.

Pierwsza modernizacja została wprowadzona wraz z jednostką TDDi, gdzie dodano elektronicznie sterowane wtryskiwacze. Następnie powstał silnik 1.8 TDCi z układem common-rail i był on najbardziej dopracowaną jednostką.

Autorska technologia Forda TDCi – co warto wiedzieć?

Rozwinięcie skrótu TDCi to Turbo Diesel Common rail injection. Jest to rodzaj układu wtrysku paliwa, który stosuje amerykański producent Ford w swoich jednostkach wysokoprężnych. 

Technologia zapewnia dość duży poziom elastyczności, objawiający się znakomitą kontrolą emisji, mocy, a także optymalnym zużyciem paliwa. Dzięki temu jednostki Forda, w tym silnik 1.8 TDCi, mają dobre osiągi i świetnie się sprawują nie tylko w autach, lecz także w innych maszynach, w których się je montuje. Za sprawą wdrażania technologii CRDi, jednostki napędowe spełniają też wytyczne norm emisji spalin.

W jaki sposób działa TDCi?

Turbo Diesel Common rail injection od Forda działa w ten sposób, że paliwo jest dostarczane do motoru pod ciśnieniem i jest to sterowane elektronicznie, kontrolując moc, zużycie paliwa i emisję spalin.

Paliwo w silniku TDCi jest składowane do zmiennym ciśnieniem w cylindrze lub szynie, które są połączone ze wszystkimi wtryskiwaczami paliwa jednostki poprzez pojedyncze przewody. Pomimo tego, że ciśnienie kontroluje pompa paliwowa, to właśnie wtryskiwacze paliwa, które pracują równolegle z tym komponentem, sterują momentem wtrysku paliwa, a także ilością przekazywanej substancji.

Zobacz też:
Technika jazdy samochodem dla początkujących – kilka niezbędnych rad, które przydadzą się za kierownicą

Kolejną zaletą technologii jest to, że w TDCi paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania. Właśnie w taki sposób stworzono silnik 1.8 TDCi.

Silnik 1.8 TDCi z Forda Focusa I – dane techniczne

Warto dowiedzieć się więcej na temat danych technicznych dopracowanej jednostki 1.8 TDCi.

  1. Był to turbodoładowany, rzędowy i czterocylindrowy silnik wysokoprężny.
  2. Diesel wytwarzał moc 113 KM (85 kW) przy 3800 obr./min. a maksymalny moment obrotowy wynosił 250 Nm przy 1850 obr/min.
  3. Moc była przenoszona przez napęd przedni (FWD), a kierowca mógł sterować zmianą biegów za sprawą 5-stopniowej przekładni.

Silnik 1.8 TDCi był dość ekonomiczny. Zużycie paliwa na 100 km plasowało się w okolicach 5,4 l, a samochód wyposażony w tę jednostkę rozpędzał się do 100 km/h w ciągu 10,7 sekund. Auto z motorem 1.8 TDCi mogło osiągnąć prędkość maksymalną na pułapie 196 km/h przy masie własnej 1288 kilogramów.

Ford Focus I – konstrukcja auta, w którym zamontowano jednostkę

Obok bardzo dobrze działającego silnika, na uwagę zasługuje też przemyślana konstrukcja auta. W Focusie I zastosowano niezależnie zawieszenie przednie McPherson, sprężyny śrubowe, drążek stabilizujący, a także przednie i tylne zawieszenie Multilink. 

Standardowy rozmiar opon wynosił 185/65 na 14-calowych obręczach z tyłu. Zastosowano też układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu, a także bębnami w tylnej części pojazdu.

Inne auta Forda, w których montowano silnik 1.8 TDCi

Jednostka była montowana nie tylko w Focusie I (od 1999 do 2004), ale także i innych modelach aut producenta. Były to egzemplarze Focusa II (2005), Mondeo MK4 (od 2007), Focusa C-Max (2005-2010) i S-Max Galaxy (2005-2010).

Silniki 1.8 TDCi od Forda cechowały się niezawodnością i były ekonomiczne. Niewątpliwie są to jednostki, które warto było przypomnieć.

Diagnosta samochodowy z zawodu i pasji. Świat motoryzacji nie ma dla niego tajemnic. Uważa, że starsze auta mają duszę, dlatego w jego kolekcji znajduje się kilka perełek „starszej daty”. Miłośnik zlotów youngtimerów i podróży po Polsce.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...