Czeski producent 22 lata od momentu debiutu wypuścił na rynek unowocześnioną, czwartą wersję kultowego modelu. Skoda Fabia IV została zaprezentowana 4 maja i trafi do sprzedaży jesienią. Cenę samochodu zaś poznamy pod koniec wakacji.

Nowa Fabia – większa i pojemniejsza

Skoda Fabia od samego początku zyskała duże grono zwolenników stając się jednym z najpopularniejszych i najlepiej sprzedających się aut. Najnowsze dzieło czeskiego koncernu w porównaniu z poprzednikiem będzie większe. Pasażerowie zyskają tym samym więcej przestrzeni, a bagażnik będzie pojemniejszy (od 380 do 1190 l). Samochód będzie szerszy o 48 mm, długość zostanie zwiększona o 111 mm, zaś rozstaw osi sięgnie 94 mm. Za dwa lata gamę uzupełni wersja kombi, natomiast auta będą napędzane wyłącznie silnikami benzynowymi o mocy od 65 do 150 KM. Cała konstrukcja opiera się na platformie podłogowej MQB-A0.

Wysoki komfort i jakość

Większe rozmiary najnowszej Fabii odczuje zarówno kierowca, jak i pasażerowie. Dzięki większej przestrzeni oraz wyprofilowanym fotelom nawet najdłuższa podróż stanie się komfortowa, co nie było takie oczywiste w przeszłości. Nie można również pominąć jakości użytych materiałów. Szczególnie widać to na desce rozdzielczej oraz tapicerce. Funkcje samochodu ułatwi sterowanie za pośrednictwem ekranu dotykowego, który w zależności od wersji posiada przekątną od 6,5 do 9,2 cala. Konstruktorzy nie zapomnieli także o wyposażeniu w system sterowania gestami oraz moduł głosowy. Wnętrze ogólnie robi wrażenie, lecz bardziej wnikliwi obserwatorzy mogą uznać, że już gdzieś widzieli podobny kokpit. Otóż nie pomylą się, ponieważ design został zaczerpnięty ze Skody Scali.

Silnik i skrzynia biegów

Jak wspomnieliśmy wcześniej, pod maską zagoszczą wyłącznie jednostki benzynowe i nie zapowiada się aby w najbliższej przyszłości miałoby się to zmienić. Najmocniejszy motor 1.5 TSI o mocy 150 KM dysponuje systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT). System ten pozwala na mniejsze zużycie paliwa dzięki automatycznym wyłączeniu dwóch cylindrów w momencie, gdy silnik jest nisko obciążony. Auto ma też napęd na przednią oś, który będzie przekazywany za pomocą 5- lub 6-stopniowej przekładni manualnej lub 7-biegowej automatycznej.

Skoda Fabia czwartej generacji zapowiada się bardzo dobrze. Wygląd, funkcjonalność oraz wysoka jakość to nie jedyne zalety tego samochodu, który wyjedzie na drogi jesienią.

źródło: materiały prasowe

Archiwum: maj 2021