Firma Picodi opublikowała ranking najczęściej wyszukiwanych marek motocyklowych w internecie. Zwycięzcą okazała się Yamaha, która zdecydowanie wyprzedziła Harleya-Davidsona. Badania zostały przeprowadzone na podstawie wyników w 45 europejskich krajach i obejmują okres ostatnich czterech lat.

Yamaha zdecydowanie przed Harleyem także w Polsce

Dane zaprezentowane przez firmę Picodi pokazują, że wyniki sprzedażowe niekoniecznie muszą iść w parze z rozpoznawalnością marki. Spośród 45 krajów Europy, w aż 38 najczęściej wyszukiwaną motocyklową marką była Yamaha. Japoński producent zdecydowanie wyprzedził drugiego w zestawieniu Harleya-Davidsona, który wygrał w zaledwie 5 państwach. W większości przypadków – bo aż w 33 – Harley znajdował się na drugim miejscu w internetowych wyszukiwarkach.

Yamaha była również najpopularniejsza uwzględniając polskich internautów. Rodzime podium uzupełnił wspomniany Harley oraz Junak. Na dalszych pozycjach w rankingu możemy zauważyć obecność takich koncernów jak: Suzuki, Kawasaki, Mondial, SYM, Ducati, Jawa, Vespa i Tomos. Nie ma można pominąć także KTM oraz AKT, którzy zwyciężyli kolejno w Austrii i Norwegii. Niewątpliwie największym nieobecnym w czołówce jest Honda.

Japończycy najpopularniejsi również w branży samochodowej

Warto podkreślić, że japońscy producenci cieszą się olbrzymią popularnością w Polsce również w kwestii samochodów, gdyż w innym raporcie przygotowanym przez Picodi na pierwszej pozycji uplasowała się Toyota. Koncern ten był równie często wyszukiwany w takich krajach jak: Bułgaria, Grecja, Litwa oraz Łotwa.

Archiwum: maj 2021