ETSC podkreśla, że wina w 1/4 wypadków leży po stronie kierowców w wieku 15-30 lat, którzy często jeżdżą pod wpływem alkoholu bądź innych środków odurzających.

Zakaz jazdy po zmroku i inne limity, czyli co proponuje ETSC

Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu proponuje szereg zmian, które miałyby na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach. Jedną z proponowanych opcji jest zakaz jazdy po zmroku. Młodzi kierowcy byliby poddawani okresowi próbnemu, a za kierownicą mogliby usiąść tylko w obecności innego kierowcy z co najmniej kilkuletnim stażem. Nowicjusz nie mógłby także przewozić pasażerów (nie licząc wspomnianego doświadczonego kierowcy) oraz nie obowiązywałby go dopuszczalny limit alkoholu w wydychanym powietrzu. Podczas potencjalnego badania alkomat musi wykazywać zero promili. Regulacje mogą zacząć obowiązywać już pod koniec 2022 roku.

Zakaz jazdy po zmroku. Nowe przepisy dla młodych kierowców również w Polsce?

W naszym kraju również podejmowane są działania mające poprawiać umiejętności młodych kierowców. Ministerstwo Infrastruktury rozważa m.in. wprowadzenie dodatkowych jazd doszkalających. Do ich przeprowadzenia nie byłaby konieczna obecność wykwalifikowanego instruktora, a wystarczałby jedynie najbliższy członek rodziny, który ma długi staż za kierownicą. Pierwsze plany w tym kontekście pojawiły się w Polsce już w 2018 roku.

Źródło: Eska.pl

Archiwum: listopad 2021