Południowokoreańska marka samochodów luksusowych chce wejść na rynek europejski z przytupem. Jeszcze latem pierwsze salony koncernu zostaną otwarte w poszczególnych krajach Starego Kontynentu. Genesis ma stanowić odpowiedź dla niemieckich producentów jak: Audi, Mercedes i BMW czy japońskiego Lexusa.
Już wkrótce salony samochodowe aut premium sygnowana logiem Genesis zadebiutuje w Europie. Sama nazwa swój początek zanotowała w 2008 roku jako model Hyundaia, zaś w 2015 zaczęła funkcjonować oddzielnie produkując limuzyny pod tym samym szyldem. Mimo niezbyt długiej historii firma może pochwalić się świetnymi wynikami. W Korei Południowej Genesis zajmuje już trzecie miejsce pod względem liczby sprzedaży samochodów.
G80 i GV80 w pierwszych europejskich salonach
Marka Genesis swoją działalność rozpoczęła od rodzimego rynku i sukcesywnie zaczęła ją rozszerzać później w Ameryce Północnej czy Australii. Teraz Koreańczycy planują podbić Europę oraz Chiny. Już latem salony producenta aut luksusowych zostaną otwarte w w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Na początek do sprzedaży trafi sedan klasy wyższej Genesis G80 oraz duży SUV Genesis GV80. Nieco później zamówić będzie można mniejsze pojazdy – G70 i GV70.
Genesis również z napędem elektrycznym
Koreańczycy nie pozostawiają próżni również w sektorze aut elektrycznych. W przeciągu roku mają powstać trzy modele o takim napędzie. Grupa Hyundai Motor zamierza do 2025 roku być częścią co najmniej 8% globalnego rynku samochodów elektrycznych, natomiast do 2040 w krajach wysokorozwiniętych planują sprzedawać wyłącznie takie pojazdy.
Pierwsze zamówienia na auta Genesis będzie można składać już od przyszłego miesiąca.