Taki werdykt umożliwia drogowcom pozyskanie funduszy na zrealizowanie inwestycji.

S7 Warszawa-Kiełpin: budowa zostanie zrealizowana, jednak GDOŚ musiał wprowadzić zmiany

Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA podaje, że co prawda decyzja została utrzymana, jednak wprowadzono kilka modyfikacji aby budowa odcinka była możliwa:

GDOŚ wprowadził zmiany w decyzji środowiskowej w zakresie między innymi lokalizacji zaplecza budowy, przeprowadzenia wycinki drzew i krzewów kolidujących z przyszłą trasą, skontrolowania – przed rozpoczęciem robót – obszaru budowy pod kątem występowania zwierząt, zabezpieczenia drzew w rejonie budowy przed uszkodzeniami, zapewnienia szczególnego nadzoru herpetologa (badacz płazów i gadów), przeprowadzenia kompensacji przyrodniczej, wykonania szczelnego, obustronnego ogrodzenia z siatki stalowej na całej długości drogi, a także prowadzenia monitoringu przejścia dla średnich i dużych zwierząt przez pięć kolejnych lat od momentu oddania drogi do użytku

– wylicza Tarnowska

S7 Warszawa-Kiełpin: GDDKiA wykona testy

To jednak nie koniec, ponieważ 12 miesięcy po oddaniu drogi do użytku GDDKiA przeprowadzi testy dotyczące poziomu hałasu panującego na tym obszarze. Wyniki następnie trafią do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie, natomiast w terminie 18 miesięcy od dnia oddania drogi do użytku z rezultatami zapozna się Marszałek Województwa Mazowieckiego oraz Wojewódzki Inspektor Ochrony Środowiska w Warszawie.

S7 Warszawa-Kiełpin: przebieg drogi ekspresowej

Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA zdradziła również szczegóły projektu nowej drogi ekspresowej:

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy od północy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 12,9 kilometrów w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Kolejowa w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie

– powiedziała Tarnowska

Podkreśliła też, że dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa:

Następnie, za Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli – pierwszego o długości około 1000 metrów i kolejnego o długości około 1100 metrów. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8.

– wskazuje rzeczniczka i kontynuuje:

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, to jest ekrany akustyczne. Wykonawca robót wybuduje również przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy

– zakończyła.

Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Generała Maczka i NS – połączenie z Trasą Armii Krajowej S8.

Źródło: PAP

Archiwum: listopad 2021