Trasy

Budowa drogi ekspresowej S7 – co wiadomo na temat trasy budowanej przez GDDKiA?

Droga ekspresowa S7 jest budowana na odcinku pomiędzy Gdańskiem a Rabką-Zdrojem. W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje na temat opóźnienia budowy. Dowiedz się więcej na ten temat z naszego artykułu!

Droga ekspresowa S7 ma za zadanie połączyć kilka aglomeracji, a więc trójmiejską, warszawską, kielecką i krakowską. Trzeba też zauważyć, że jezdnia stanowi fragment popularnej zakopianki. Ma to miejsce na odcinku Rabka-Zdrój i Kraków Opatkowice. Przedstawiamy najważniejsze informacje o drodze ekspresowej S7!

Jaka część inwestycji została zrealizowana?

Dotychczas wybudowano 9 odcinków drogi ekspresowej S7. Do tej grupy zaliczają się trasy:

  • Straszyn–Napierki;
  • Wschodnia obwodnica Płońska;
  • Warszawa Powązki al. Prymasa Tysiąclecia–Wisłostrada;
  • Warszawa Powązki al. Prymasa Tysiąclecia–Warszawa Lotnisko;
  • Tarczyn–granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego;
  • Węzeł Szczepanowice–węzeł Widoma;
  • Kraków Nowa Huta–Kraków Bieżanów;
  • Myślenice–Naprawa;
  • Skomielna Biała–Rabka-Zdrój.

W momencie zakończenia inwestycji trasa ma mieć długość 706 km i być najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce. Docelowo zaprojektowano ją w przekroju 2×2, czyli dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z krótkimi fragmentami w formacie 2×3. Dotychczas zbudowano 487,05 km.

Odcinki drogi ekspresowej S7 w budowie i planowane

Do planowanych odcinków zaliczają się:

  • Czosnów–Warszawa;
  • Kraków–Myślenice;
  • Rabka Zabornia–Chyżne.

W ostatnim czasie pojawiły się pewne wątpliwości odnośnie do części przebiegającej przez Kraków. Dowiedzmy się, z czym są właściwie związane.

Opóźnienie w ukończeniu budowy trasy S7

W ostatnich miesiącach pojawiła się ekspertyza specjalistów z Politechniki Krakowskiej, która została wykonana na zlecenie GDDKiA. Według zwartych w niej informacji Łącznik S7 i Północnej Obwodnicy Krakowa zostały wadliwie zaprojektowane. Z przedstawionych badań można wywnioskować, że droga nie wytrzymałaby prognozowanego natężenia ruchu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyciągnęła stosowne wnioski. Trzeba było na nowo zaprojektować newralgiczny element trasy o długości 450 m. Miały się na nim stykać dwie główne trasy przelotowe, a wcześniej realizowany projekt mógł doprowadzić do powstawania sporych korków.

Efektem jest opóźnienie w pracach. Rozwiązano umowę z pierwotnym wykonawcą – firmą WeBuild i zlecono realizację konsorcjum Gulermak i Mosty Łódź. Wiąże się to też z wyższymi kosztami. Wcześniejszy kontrakt opiewał na 1 mld zł, aktualnie jest to 1,5 mld zł – miejmy nadzieję, że to ostatnie komplikacje dotyczące przebiegu budowy tej trasy.

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Popularne wpisy: