Silniki samochodowe

Silnik 1.2 TCE – co to za jednostka napędowa? W których modelach jest montowana? Jakich usterek można się spodziewać?

Popularny silnik 1.2 TCE spotkasz przede wszystkim w samochodach Renault Clio i Megane. Chcesz wiedzieć, jak prezentuje się silnik trzeciej generacji montowany w samochodach Renault? Poniżej znajdziesz najciekawsze informacje!

Osoby ceniące sobie dynamikę, niskie spalanie oraz brak problemów z eksploatacją powinny wybrać Renault Megane 1.2 TCE lub inne auto z tą jednostką. Popularny silnik 1.2 TCE to nowoczesna konstrukcja, która jest jednym z pierwszych przypadków tzw. downsizingu. Ta jednostka napędowa mimo niewielkiej pojemności generuje osiągi i moc na poziomie silnika 1.6. Można wyróżnić dwie wersje silnikowe, które różnią się między sobą np. obudową oraz mocą. Przekonaj się, czy warto kupić Renault Megane III, Scenic lub Renault Captur z silnikiem 1.2 TCE.

Silnik 1.2 TCE – zalety tej jednostki napędowej

Zanim kupisz używane Renault, dowiedz się, jakie są najważniejsze zalety aut z nowym silnikiem 1.2 TCE. Wykorzystanie tej jednostki napędowej daje przede wszystkim przyjemność z jazdy. Do najważniejszych atutów silnika 1,2 TCE, zaliczamy:

  • spory zapas mocy;
  • dobre przyspieszenie i prędkość maksymalną;
  • opcję turbodoładowania w standardzie;
  • niskie spalanie;
  • bezpośredni wtrysk paliwa.

Użytkownicy silnika 1.2 TCE wskazują także na brak zużycia oleju i niską awaryjność jednostki napędowej. Benzynowe jednostki napędowe TCE 1.2 znajdziesz w wielu modelach samochodów takich marek, jak:

  • Renault;
  • Nissan;
  • Dacia;
  • Mercedes.

Ten niewielki silnik cieszy się popularnością, więc nie będzie problemów ze znalezieniem części zamiennych. Jednostka 1.2 TCE zastępuje starszy już silnik 1.6 16V.

Czym wyróżnia się silnik 1.2 TCE?

Silnik 1.2 TCE montowany w samochodach osobowych o zastosowaniu miejskim ma wiele ciekawych cech. Do najważniejszych funkcjonalności tej jednostki napędowej można zaliczyć wykorzystanie:

  • bezpośredniego wtrysku paliwa;
  • zmiennych faz rozrządu;
  • układu start&stop;
  • turbosprężarki;
  • system odzyskiwania energii podczas hamowania.

Eksploatacja jednostki 1.2 TCE

Zastosowanie nowinek technologicznych sprawia, że silnik zyskuje na kulturze pracy i dynamice. W porównaniu do 1.4 TCE sprawdza się w niewielkich miejskich samochodach. Renault Kadjar z silnikiem 1.2 TCE spala zaledwie kilka litrów na 100 km. Pamiętaj, że w silniku inżynierowie postawili na rozrząd łańcuchowy, który nie wymaga częstej wymiany. Dzięki temu koszty eksploatacyjne zostały znacznie obniżone. Oczywiście awaria napinacza rozrządu jest możliwa. W takiej sytuacji natychmiast udaj się do ASO, by dokonać wymiany podzespołu na nowy. Jeśli tego nie zrobisz, istnieje ryzyko całkowitego uszkodzenia jednostki napędowej. Kiedy regularnie wymieniasz olej, na pewno przejedziesz bezawaryjnie setki tysięcy kilometrów z silnikiem 1.2 TCE 130 KM.

Koszty eksploatacji silnika 1.2 TCE

Wpływ na koszty eksploatacji jednostki ma m.in.:

  • częstotliwość wymiany oleju silnikowego;
  • styl jazdy.

Wybierz 4-cylindrowy silnik 1.2 TCE, a na pewno nie pożałujesz. Ograniczysz dzięki temu koszty eksploatacji pojazdu do minimum. Niewielki samochód do miasta, jak np. Renault Clio III o mocy 130 koni mechanicznych powinien sprawdzić się w każdych warunkach. Chcesz nieco zaoszczędzić na tankowaniu pojazdu? A może potrzebujesz oszczędnego auta z silnikiem 1.2 DIG-T? Jest do dobra alternatywa dla popularnych silników TSI występujących w autach ze stajni VW. Turbosprężarka w razie uszkodzenia może generować spore koszty, tak samo, jak inne części eksploatacyjne, więc trzeba się z tym liczyć. W ogólnym rozrachunku jednak samochody z silnikiem benzynowym 1.2 TCE nie są kosztowne w użytkowaniu.

Typowe usterki dla silnika 1.2 TCE

Zanim kupisz auto z silnikiem 1.2 TCE, dowiedz się, jakie są najpopularniejsze usterki tej jednostki napędowej. Najczęściej występujące awarie i problemy to:

  • spięcia w instalacji elektrycznej;
  • niski poziom precyzji zmiany biegów (zużywające się łożyska przekładniowe);
  • wysokie spalanie oleju i nagar w układzie dolotowym;
  • rozciągające się łańcuchy rozrządu;
  • liczne usterki EDC dla pojazdów z automatyczną skrzynią biegów.

Jak widzisz, silnik 1.2 TCE ma też swoje wady, o których warto dowiedzieć się jeszcze przed jego zakupem. Kiedy trafisz na zadbany model, nie obawiaj się. Wystarczy, ze olej silnikowy będzie wymieniany na czas, a silnik 1.2 TCE powinien być sprawny przez wiele kilometrów użytkowania. Pamiętaj, że silniki 1.2 TCE występowały w różnych wersjach. Modele TCE 118 KM produkowane były tuż po liftingu w 2016 roku. Kiedy szukasz auta dla siebie, wybieraj raczej mocniejszą wersję 130 KM, która zapewnia świetną dynamikę jazdy.

Fot. Corvettec6r via Wikipedia, CC0 1.0

Dodaj komentarz

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Popularne wpisy: