Do stolicy kraju, Oslo, trafiło 100 egzemplarzy modelu Tang. Auta będą sprzedawane i serwisowane przez 43 dilerów norweskiej firmy RSA.

BYD Tang – elektryczny SUV o ciekawym wyglądzie i bogatym wyposażeniu

W samochodzie BYD Tang zastosowano baterię BLADE o pojemności 86,4 kWh. Akumulator można naładować od 30 do 80% w 30 min. Elektryczny SUV do setki przyspiesza tylko w 4,6 s., natomiast zasięg wynosi 520 km. Wnętrze może pomieścić siedem osób, ma wentylowane skórzane fotele, indukcyjne ładowarki, 31-kolorowe oświetlenie wnętrza i system nagłaśniający z 12 głośnikami. Model dysponuje napędem na obie osie. Design również robi wrażenie. Nie mogło być zresztą inaczej skoro projektował go międzynarodowy zespół pod przewodnictwem Wolfganga Eggera. Posiadacze auta mogą liczyć również na wydłużoną gwarancję do ośmiu lat lub do 160 tys. km.

BYD Tang – chińska odpowiedź na Teslę

BYD to chińska marka, która przez wiele osób może nie być znana. Niesłusznie, bowiem firma jako jedna z pierwszych wyprodukowała milion samochodów elektrycznych. Przedsiębiorstwo z Chin do niedawna było drugim po Tesli największym producentem aut EV na świecie. BYD już w połowie lat 90. zyskał renomę jako pionier i ekspert w dziedzinie badań, rozwoju i produkcji akumulatorów. Co więcej marka słynie z tworzenia własnych podzespołów jak: układy napędowe, akumulatory, silniki napędowe i ich systemy sterowania.

BYD może zyskać na popularności dzięki coraz większej ekspansji marki w Europie. W Norwegii do sprzedaży trafiły pierwsze samochody osobowe, jednak sama firma zdążyła się już wcześniej pojawić się na Starym Kontynencie. Finlandia posiada flotę elektrycznych autobusów tego producenta. W maju z kolei podpisali podobną umowę w Turynem.

Fot. BYD
Fot. BYD
Fot. BYD
Fot. BYD
Fot. BYD
Archiwum: sierpień 2021