Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 2.0 benzyna
silnik 2.0 benzyna

Samochody

Silnik 2.0 benzyna – francuskie i niemieckie modele popularnej jednostki napędowej

Chcąc skorzystać z optymalnej mocy, warto zastanowić się nad tym, aby wybrać silnik 2.0. Benzyna w tych jednostkach nie jest zużywana w dużych ilościach, a dodatkowo motor o tej specyfice cechuje się stabilnym działaniem. Co warto wiedzieć o znanych wersjach?

Motor jest montowany w samochodach typu sedan, coupé i kombi. Audi A4 Avant i Peugeot 307 są jednymi z tych modeli, w których znajduje się właśnie silnik 2.0. Benzyna jest spalana w umiarkowanych ilościach, co wpływa na popularność aut zarówno od niemieckich, jak i francuskich koncernów. Przedstawiamy najważniejsze informacje na temat tej jednostki. 

Grupa VW stworzyła dobry silnik 2.0 benzynowy w technologii TSI

Jednostką, która cieszy się zdecydowanie dobrymi opiniami – ze względu na niesamowite osiągi oraz oszczędność paliwa, jest silnik 2.0 TSI/TFSI. Motor jest montowany w modelach aut takich jak Volkswagen, Audi, Seat i Skoda, czyli we wszystkich pojazdach wchodzących w Grupę Volkswagena. 

Warto powiedzieć nieco więcej o technologii, którą opracował niemiecki koncern. Kluczowym aspektem w kontekście działania jednostek 2.0 TSI jest system bezpośredniego wtrysku paliwa, który rozwija się od lat 90. Te oraz pozostałe rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że silnik 2.0 benzynowy TSI od Grupy Volkswagena wyróżnia się dobrą ekonomią, a także zapewnia optymalną moc.

Pierwsza generacja jednostki 2.0 TSI – benzyna napędza motory z rodziny EA888

W gamie silników Volkswagena znajduje się sporo odmian motorów. Pierwszą jednostką 2.0 TSI była ta oznaczona EA113, którą wyprodukowano w 2004 roku. Została opracowana na podstawie wolnossącej wersji wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa, czyli VW 2.0 FSI. Różnica polegała na tym, że nowsza odmiana była wyposażona w turbodoładowanie.

Silnik 2.0 miał też żeliwny blok cylindrów ze zmodyfikowanym mechanizmem wyważania z dwoma wałkami wyważającymi z wałem korbowym. Tłoki były zmodyfikowane pod kątem obniżonego stopnia sprężania na wzmocnionych korbowodach. Jednostka miała cztery cylindry, skok tłoka 92.8, a otwór cylindra wynosił 82.5. Stosowano ją m.in. w autach takich, jak Audi A3,A4, A6, TT i Seat Exeo, Skoda Octavia, Volkswagen Golf, Passat, Polo, Tiguan i Jetta.

Zobacz też:
Aukcje samochodów z USA, czyli z czym musisz się zmierzyć, jeśli chcesz wylicytować wymarzone auto!

Trzecia generacja silnik 2.0 TSI

Motor od Volkswagena doczekał się trzeciej generacji, produkowanej od 2011 roku. Pozostawiono żeliwny blok, ale zdecydowano się na cieńsze ścianki cylindrów o 0,5 mm. Zmiany obejmowały też tłoki i pierścienie. Zastosowano zintegrowany kolektor wydechowy z chłodzeniem wodnym. Konstruktorzy zdecydowali się również na dwa wtryskiwacze na cylinder, a do silników z większą mocą dodano turbosprężarkę firmy Garrett. 

W kolejnych latach wprowadzono kolejne zmiany. Zastosowano zawory dolotowe o opóźnionym zamknięciu w silniku 2.0 – benzyna dzięki temu jest spalana w mniejszej ilości. Zdecydowano się też na nowy kolektor dolotowy, a także mniejszą turbosprężarkę. 

Silnik 2.0 – benzyna w wersji od PSA. Motory z rodziny XU i EW

Jedną z pierwszych jednostek benzynowych od PSA, był silnik 2.0 o mocy 121 KM. Stosowano go w autach Citroena i Peugeota. Motor z projektem z lat 80. montowano w pojazdach takich jak na przykład Citroen Xanta, czy Peugeot 065, 306 i 806. Była to czterocylindrowa, ośmiozaworowa jednostka z wielopunktowym typem wtrysku. Dobrze współpracowała z instalacją LPG. 

Niezwykle popularne były także jednostki z rodziny XU. Były stosowane nie tylko w autach Peugeot i Citroen, ale także w modelach Lancii i Fiata. Silnik PSA 2.0 16 V generował moc 136 KM. Skonstruowano go w latach 90. Cechował się trwałością, a także ekonomią. Był dobrym wyborem, jeżeli chodzi o zainstalowanie systemu LPG.

Czterocylindrowy, szesnastozaworowy motor z wielopunktowym typem wtrysku montowano w autach takich jak Citroen C5, C8, Peugeot 206, 307 i 406, a także Fiat Ulysse i Lancia Zeta oraz Phedra.

Czy renoma jednostek jest zasłużona?

Zdecydowanie tak. Zarówno modele produkowane przez Volkswagena, jak i koncern PSA na stałe zapisały się wiadomości kierowców jako bezawaryjne i pewne w działaniu. Zwracając uwagę na regularny serwis i wymianę oleju, usterki i awarie przydarzały się niebywale rzadko. Z tego powodu wiele modeli ma imponujący przebieg. Atutem benzyniaków z Niemiec i Francji było również to, że świetnie współpracowały z instalacjami LPG.

Aktualnie produkowane jednostki cechują się bardziej skomplikowaną konstrukcją. Dzieje się tak ze względu na to, że muszą spełniać restrykcyjne wymagania dotyczące norm emisji spalin Euro. To między innymi z tego powodu motory są bardziej awaryjne i daleko im do niezawodności cechującej poprzednie modele popularnych silników benzynowych obecnych w autach Renault, Citroen, czy Grupy Volkswagena.

Zobacz też:
Oględziny samochodu – o czym trzeba pamiętać? Kto zajmuje się oceną stanu pojazdu przed zakupem? Jak kupić auto używane?

Autor:

Pasję do motoryzacji zaszczepili mu ojciec i dziadek. Od najmłodszych lat przyglądał się ich pracy w przydomowym warsztacie samochodowym. Kultywuje tradycje rodzinne i zajmuje się naprawą i renowacją starych, klasycznych pojazdów. W wolnych chwilach majsterkuje i pomaga znajomym w wyborze najlepszego auta.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...