Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

reklama na samochodzie
reklama na samochodzie

Samochody

Reklama na samochodzie firmowym i prywatnym. Jakie daje korzyści?

Reklama na samochodzie jest jednym ze sposobów poszerzania zasięgu świadomości potencjalnych klientów. Przecież żaden biznes nie może obyć się bez marketingu. Sprawdź, jak stworzyć taką reklamę i czy warto ją mieć na aucie prywatnym!

Sposoby docierania do osób stanowiących grupę docelową zależą od rodzaju prowadzonego biznesu. W wielu przypadkach skuteczne okazują się reklamy. Jednak umieszczanie ich w stacjonarnych miejscach ma pewne wady. Reklama na samochodzie przyciąga uwagę w każdym miejscu, gdzie widać pojazd. Dlaczego jeszcze warto ją mieć? Przeczytaj, w jaki sposób ją umieścić!

Projektowanie reklamy na samochód – jak zrobić to dobrze?

Od tego, jak wygląda twoje auto, zależy postrzeganie twojej firmy przez potencjalnych klientów. Dlatego w wielu przypadkach najlepsi przedsiębiorcy od razu po zakupie samochodu oklejają go lub malują na wybrane barwy. Jakie zasady trzeba uwzględnić podczas projektowania reklamy, by przyniosła ona pożądane efekty?

Reklama na auto – zasady skutecznego oznakowania

Poniżej zestawiliśmy kilka najważniejszych wskazówek, które trzeba uwzględnić, by reklama na samochodzie spełniała swoje założenia.

  1. Estetyka pojazdu – chodzi nie tyle o prestiż danego producenta aut, ile o jego wygląd i stan techniczny. Oklejenie pordzewiałego samochodu złomu jest raczej mało skutecznym sposobem (chyba, że reklamujesz skup złomu…). Dlatego przede wszystkim zwróć uwagę na to, jak auto wygląda i czy będzie godnie reprezentowało twoją firmę. Efekt pierwszego wrażenia jest niezwykle ważny.
  2. Cel kampanii reklamowej – tu masz do wyboru wiele opcji. Reklama może mieć na celu pogłębianie świadomości o nowym produkcie lub usłudze, zwiększanie zaufania do marki, zmniejszanie dystansu między firmą a potencjalnymi klientami i pogłębianie zasięgu.
  3. Treść – jeśli samochód stoi na parkingu, przechodnie przeczytają reklamę w całości. Jeśli jednak jest on w ruchu, a auto całe pokryte jest informacjami, skuteczność przekazu maleje. Dlatego postaw na prostotę, minimalizm i skuteczne nawiązanie do marki.
  4. Wielkość floty – im więcej aut, tym lepiej. Czasem jednak aut firmowych jest niewiele, dlatego niektórzy decydują się na umieszczanie reklamy na samochodzie prywatnym.

Czy reklama na samochodzie jest skuteczna – wpływ kierowcy

Poza wymienionymi kwestiami jest jeszcze jedna rzecz, która wpływa na skuteczność tego rodzaju marketingu. Reklama na samochodzie przynosi lepsze rezultaty, gdy kierowca jest wykwalifikowany do udzielania odbiorcom wartościowych informacji. Bez tego w zasadzie trudno jest uzyskać pozytywny efekt. Wszystko to, co uda się wypracować przez szablon na karoserii, zostanie zniweczone przez niedoinformowanego pracownika. Warto więc, by był dobrze przygotowany.

Reklama na samochodzie osobowym i korzyści

Tych jest całkiem sporo, a najważniejsze wymieniamy poniżej:

  • jednorazowy wydatek i możliwość poszerzania zasięgu widoczności firmy na różnych obszarach;
  • możliwość reklamowania firmy i produktu bez stałych kosztów;
  • możliwość szybkiego udzielania dodatkowych informacji o ofercie przez kierowcę;
  • szybka zmiana poszycia dla nowego produktu/usługi;
  • spójność floty i wzrost profesjonalizmu w świadomości odbiorców.

Reklama na samochodzie – różne opcje do wyboru

Jaki sposób utrwalenia wizerunku firmy na autach flotowych wybierają zwykle przedsiębiorcy? Są 3 podstawowe sposoby, których skuteczność jest praktycznie identyczna:

  • nakładanie lakieru na nadwozie;
  • naklejanie folii zmieniającej barwę;
  • One Way Vision, czyli folia na szyby.

Na czym polegają te metody?

Nakładanie lakieru na nadwozie

Malowanie samochodu w konkretne barwy jest metodą zdecydowanie rzadziej wybieraną. Cechuje się jednak wyjątkową trwałością i nie poddaje warunkom atmosferycznym. Reklama na samochodzie wykonana w formie dodatkowej warstwy lakieru jest trwała i skuteczna, ale też nie najtańsza.

Naklejanie folii zmieniającej barwę

Metoda zdecydowanie tańsza od nanoszenia dodatkowych warstw farby, ale nie tak trwała. Oczywiście, przetrwa kilka lat i będzie wpływała na budowanie zasięgu i świadomości odbiorców, ale z czasem trzeba będzie auto okleić ponownie. Kluczowe w skutecznym oklejeniu samochodu jest wykonanie widocznych napisów, które będą czytelne podczas postoju i ruchu pojazdu. Trwałość uzależniona jest od sposobu wykonania i montażu.

One Way Vision – folia na szyby

To świetny sposób na umieszczenie treści reklamowej na szybach, bez obawy o brak widoczności z wewnątrz pojazdu. Dla odbiorcy widoczna jest jedynie reklama na samochodzie, a każda osoba będąca w środku może swobodnie obserwować to, co dzieje się na zewnątrz. Bardzo dobry wybór szczególnie w przypadku aut osobowych i mocno przeszklonych.

Ile kosztuje reklama na samochodzie?

Sporo zależy od rodzaju technologii, wielkości projektu i tego, ile elementów karoserii chcesz oklejać. Nie bez znaczenia jest też wielkość auta, bo umieszczanie reklamy na samochodach segmentu A jest tańsze od oklejania busa. Najtańsze warianty w postaci logo na drzwiach to koszt mieszczący się w przedziale 150-300 zł. Im większe elementy, tym drożej. Górny próg szacowany jest na przedział 2000-3000 zł, ale może być wyższy.

Reklama na samochodzie prywatnym i zarobek – czy warto?

Zauważalny jest trend polegający na umieszczaniu reklamy jakiejś firmy na swoim prywatnym aucie. Chociaż ogromna większość kierowców chce mieć pojazd w nienaruszonym stanie (ewentualnie lekko zmodyfikowanym pod kątem tuningu wizualnego), to niektórzy decydują się właśnie na taki sposób zarabiania. Zainteresowanie tego typu usługami jest niewielkie, bo firmy decydują się głównie na oklejanie flotowych aut. Jednak w sieci można znaleźć oferty i zarobić. Miesięczny przychód z reklamy na aucie prywatnym (w zależności od przedsiębiorstwa) może wynieść nawet kilkaset złotych.

Reklama na samochodzie nie generuje kosztów pod jednym warunkiem – auto musi pozostawać w ruchu. Jeśli na dłuższy czas stoi na pasie drogowym w roli reklamy, możesz narazić się na dodatkowe koszty. Stawka za zajęcie pasa drogowego na reklamę jest z góry ustalona, a jej koszt zależy od danej jednostki terytorialnej. Zwykle mieści się w przedziale 1-3 zł/m². Kara to kilkukrotność stawki pomnożonej przez liczbę dni, w których reklama była umieszczona. Jeśli chcesz wykorzystać taką formę promocji firmy, zarejestruj chęć ustawienia reklamy w pasie drogowym.

Miłośnik motoryzacji, który uwielbia dźwięk V8. Gdy nie naprawia ze swoimi mechanikami nowszych aut, dla przyjemności i własnej satysfakcji rekonstruuje starsze modele. Organizator wyjazdów off-roadowych po Polsce i Europie.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Sprawdź także

Samochody

MirrorLink to oprogramowanie, które pozwala połączyć ekran telefonu z centrum multimedialnym auta. W jaki sposób możesz to zrobić? Jak sprawdzić, czy twój sprzęt będzie...

Naprawy

Naprawy powypadkowe mogą odstraszyć cię od kupna samochodu używanego. Czy jednak słusznie? Jak to wygląda w praktyce? Może naprawy powypadkowe samochodów wcale nie są...

Samochody

Aparat zapłonowy jest częścią każdego układu zapłonowego. Bez niego żaden samochód nie ruszyłby z miejsca. Ile kosztuje przykrywka aparatu zapłonowego i jakie są najpopularniejsze...

Samochody

Koło zapasowe w autach z segmentu A i B ma niestandardowe rozmiary i nazywane jest „dojazdówką”. Jeśli miejsce, gdzie chcesz trzymać zapas, to bagażnik,...

Samochody

Auto do driftu niekoniecznie musi być drogie. Ważna jest jego charakterystyka, np. tylny napęd i mocny silnik. Jakie zmiany musisz wykonać, by móc sprawnie...

Przepisy

Czarne tablice rejestracyjne były wydawane do 2000 roku, ale czasem widać je na ulicach. Czy pozbywanie się starych rejestracji jest obowiązkowe? Co prawo mówi...

Samochody

Auta wyścigowe to takie, które są tworzone przez producentów głównie z myślą o zawodach motorsportowych. Jakie wyścigowe samochody są warte uwagi? Przeczytaj, które modele...

Samochody

Antyradar to urządzenie służące do wykrywania radarów, co łatwo wywnioskować już po nazwie. Korzystanie z takich wykrywaczy nie zawsze jest legalne. Czy używanie tego...

Samochody

Spawanie plastiku wymaga spoiwa, spawarki i dobrania odpowiednich parametrów pracy. Czy spawanie zderzaka jest trudne? Jak to zrobić krok po kroku samodzielnie? Jeśli przeczytasz...

Naprawy

Ząbkowanie opon może mieć wiele przyczyn. Opony wyząbkowane będą dawały o sobie znać, dlatego powinieneś wyeliminować problem, jeśli się pojawi. Przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz...

Zobacz także

Samochody

Wielu kierowców odkłada moment, w którym decyduje się na wymianę opon letnich na zimowe. Czasami jesienią aura bywa mało stabilna i ciężko jednoznacznie stwierdzić,...

Wiadomości

Mercedes Citan to samochód bazujący na Renault Kangoo, jednak druga generacja modelu powstała z większym zaangażowaniem niemieckiej marki. Widać to chociażby po stylistyce auta...

Wiadomości

Grand Prix Belgii 2021. Formuła 1 po czterotygodniowych wakacjach wznawia rywalizację. Tym razem kierowcy będą się ścigać na legendarnym torze Spa-Francorchamps w Belgii. Niedzielny...

Wiadomości

Maserati Levante Hybrid już niebawem pojawi się w Polsce. Premiera hybrydowego SUV-a włoskiego producenta będzie miała miejsce 3 września w Katowicach w salonie Maserati...

Motocykle

Opony do skutera kupuje się podobnie jak do innych maszyn wyposażonych w koła. Jakie parametry powinieneś uwzględnić? Ile powietrza opony do skutera powinny mieć?...

Motocykle

Wyścigi motocyklowe są jeszcze bardziej emocjonujące niż te samochodowe. Większe ryzyko to w końcu większa dawka adrenaliny! Poznaj słynne wyścigi motorów, których obserwowanie zapewni...

Przepisy

Żółte tablice rzucają się w oczy, choć częściej uwagę zwracają samochody, które je mają. Takie auta to pojazdy zabytkowe, które zachowały się przez lata...

Samochody

Przyciemnienie lamp jest jedną z dość popularnych modyfikacji w aucie. Co daje folia przyciemniająca na lampy? Jak postępować krok po kroku, by efekt był...