Sposoby docierania do osób stanowiących grupę docelową zależą od rodzaju prowadzonego biznesu. W wielu przypadkach skuteczne okazują się reklamy. Jednak umieszczanie ich w stacjonarnych miejscach ma pewne wady. Reklama na samochodzie przyciąga uwagę w każdym miejscu, gdzie widać pojazd. Dlaczego jeszcze warto postawić na tę graficzną formę reklamy? Przeczytaj, w jaki sposób ją umieścić, aby skutecznie reklamować swoją firmę!

Projektowanie reklamy na samochód – jak zrobić to dobrze?

Od tego, jak wygląda twoje auto, zależy postrzeganie twojej firmy przez potencjalnych klientów. Dlatego w wielu przypadkach najlepsi przedsiębiorcy od razu po zakupie samochodu oklejają go lub malują na wybrane barwy. Jakie zasady trzeba uwzględnić podczas projektowania reklamy, by przyniosła ona pożądane efekty?

Umieszczanie folii reklamowej na aucie – zasady skutecznego oznakowania

Poniżej zestawiliśmy kilka najważniejszych wskazówek, które trzeba uwzględnić, by reklama na samochodzie spełniała swoje założenia.

  1. Estetyka pojazdu – chodzi nie tyle o prestiż danego producenta aut, ile o jego wygląd i stan techniczny. Oklejenie pordzewiałego samochodu złomu jest raczej mało skutecznym sposobem (chyba, że reklamujesz skup złomu…). Dlatego przede wszystkim zwróć uwagę na to, jak auto wygląda i czy będzie godnie reprezentowało twoją firmę. Efekt pierwszego wrażenia jest niezwykle ważny.
  2. Cel kampanii reklamowej – tu masz do wyboru wiele opcji. Reklama może mieć na celu pogłębianie świadomości o nowym produkcie lub usłudze, zwiększanie zaufania do marki, zmniejszanie dystansu między firmą a potencjalnymi klientami i pogłębianie zasięgu.
  3. Treść – jeśli samochód stoi na parkingu, przechodnie przeczytają reklamę w całości. Jeśli jednak jest on w ruchu, a auto całe pokryte jest informacjami, skuteczność przekazu maleje. Dlatego postaw na prostotę, minimalizm i skuteczne nawiązanie do marki.
  4. Wielkość floty – im więcej aut, tym lepiej. Czasem jednak aut firmowych jest niewiele, dlatego niektórzy decydują się na umieszczanie reklamy na samochodzie prywatnym.

Czy oklejanie samochodu firmowego folią jest skuteczne?

Poza wymienionymi kwestiami jest jeszcze jedna rzecz, która wpływa na skuteczność tego rodzaju marketingu. Reklama na samochodzie przynosi lepsze rezultaty, gdy kierowca jest wykwalifikowany do udzielania odbiorcom wartościowych informacji. Bez tego w zasadzie trudno jest uzyskać pozytywny efekt. Wszystko to, co uda się wypracować przez szablon na karoserii, zostanie zniweczone przez niedoinformowanego pracownika. Warto więc, by był dobrze przygotowany.

Reklama na samochodzie osobowym lub dostawczym – korzyści

Tych jest całkiem sporo, a najważniejsze wymieniamy poniżej:

  • jednorazowy wydatek i możliwość poszerzania zasięgu widoczności firmy na różnych obszarach;
  • możliwość reklamowania firmy i produktu bez stałych kosztów;
  • możliwość szybkiego udzielania dodatkowych informacji o ofercie przez kierowcę;
  • szybka zmiana poszycia dla nowego produktu/usługi;
  • spójność floty i wzrost profesjonalizmu w świadomości odbiorców.

Reklamy na aucie – różne opcje do wyboru. Czym okleić samochód?

Jaki sposób utrwalenia wizerunku firmy na autach flotowych wybierają zwykle przedsiębiorcy? Są 3 podstawowe sposoby, których skuteczność jest praktycznie identyczna:

  • nakładanie lakieru na nadwozie;
  • naklejanie folii zmieniającej barwę;
  • One Way Vision, czyli folia na szyby.

Na czym polegają te metody?

Nakładanie lakieru na nadwozie

Malowanie samochodu w konkretne barwy jest metodą zdecydowanie rzadziej wybieraną. Cechuje się jednak wyjątkową trwałością i nie poddaje warunkom atmosferycznym. Reklama na samochodzie wykonana w formie dodatkowej warstwy lakieru jest trwała i skuteczna, ale też nie najtańsza.

Naklejanie folii zmieniającej barwę

Metoda zdecydowanie tańsza od nanoszenia dodatkowych warstw farby, ale nie tak trwała. Oczywiście, przetrwa kilka lat i będzie wpływała na budowanie zasięgu i świadomości odbiorców, ale z czasem trzeba będzie auto okleić ponownie. Kluczowe w skutecznym oklejeniu samochodu jest wykonanie widocznych napisów, które będą czytelne podczas postoju i ruchu pojazdu. Trwałość uzależniona jest od sposobu wykonania i montażu.

One Way Vision – folia na szyby

To świetny sposób na umieszczenie treści reklamowej na szybach, bez obawy o brak widoczności z wewnątrz pojazdu. Dla odbiorcy widoczna jest jedynie reklama na samochodzie, a każda osoba będąca w środku może swobodnie obserwować to, co dzieje się na zewnątrz. Bardzo dobry wybór szczególnie w przypadku aut osobowych i mocno przeszklonych.

Ile kosztuje obklejenie samochodu reklamą?

Sporo zależy od rodzaju technologii, wielkości projektu, czasu realizacji i tego, ile elementów karoserii chcesz oklejać. Nie bez znaczenia jest też wielkość auta, bo umieszczanie reklamy na samochodach segmentu A jest tańsze od oklejania busa. Najtańsze warianty realizacji reklamy samochodowej w postaci logo na drzwiach to koszt mieszczący się w przedziale 150-300 zł. Im większe elementy, tym drożej. Górny próg szacowany jest na przedział 2000-3000 zł, ale może być wyższy.

Reklama na samochodzie prywatnym i zarobek – czy warto?

Zauważalny jest trend polegający na umieszczaniu reklamy jakiejś firmy na swoim prywatnym aucie. Chociaż ogromna większość kierowców chce mieć pojazd w nienaruszonym stanie (ewentualnie lekko zmodyfikowanym pod kątem tuningu wizualnego), to niektórzy decydują się właśnie na taki sposób zarabiania. Zainteresowanie tego typu usługami jest niewielkie, bo firmy decydują się głównie na oklejanie flotowych aut. Jednak w sieci można znaleźć oferty i zarobić. Miesięczny przychód z reklamy na aucie prywatnym (w zależności od przedsiębiorstwa) może wynieść nawet kilkaset złotych.

Naklejka na samochodzie nie generuje kosztów pod jednym warunkiem – auto musi pozostawać w ruchu. Jeśli na dłuższy czas stoi na pasie drogowym w roli reklamy, możesz narazić się na dodatkowe koszty. Stawka za zajęcie pasa drogowego na reklamę jest z góry ustalona, a jej koszt zależy od danej jednostki terytorialnej. Zwykle mieści się w przedziale 1-3 zł/m². Kara to kilkukrotność stawki pomnożonej przez liczbę dni, w których reklama była umieszczona. Jeśli chcesz wykorzystać taką formę promocji firmy, zarejestruj chęć ustawienia reklamy w pasie drogowym.

Archiwum: sierpień 2021