Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik 025
silnik 025

Motocykle

Silnik 025 – czym się charakteryzuje? Jakie są dane techniczne tej jednostki napędowej? Czy motorynka to dobry wybór?

Koniecznie sprawdź silnik 025 i poznaj jego cechy charakterystyczne, jeśli uwielbiasz stare motocykle i skutery! Kompletujesz części zamienne, aby wykonać remont silnika w motorynce? Nasz tekst może ci pomóc!

Silnik 025 to popularna jednostka napędowa, która powstała w wyniku modernizacji silnika S238ZB4. W poprzednim modelu silnika zastosowano już nożny zmieniacz biegów, który stał się praktycznie standardem. Z tego względu konstrukcja silnika 025 uległa sporej modernizacji. Oryginalne motocykle Romet, Komar i nie tylko miały już zupełnie inną obudowę silnika od strony iskrownika. Zmieniono też sposób montażu sprężyn wałka kopniaka służącego do odpalania maszyny. Dla miłośników klasyki motoryzacji silnik ten jest obecnie nie lada gratką! Sprawdź!

Komar, motorynka i silnik 025 – lata produkcji i dane techniczne

Początkowa produkcja następcy silnika S38 trwała od 1983 do 1985. To właśnie wtedy silnik montowano w motorowerach Romet 100 oraz Romet 50m³ Pony, czyli w popularnej motorynce.

  1. Moc na poziomie 1,4 KM oraz maksymalne 4000 obr./min. to główne cechy tej jednostki.
  2. Średnica cylindra to 38 mm, a sam skok tłoka aż 44 mm.
  3. Pojemność skokowa wynosi 49,8 cm³.

Prosta konstrukcja pozwoliła na zamontowanie gaźnika GM 12F1 ze średnicą dolotu wynoszącą 12 mm. Niestety, w tym przypadku nie zastosowano tłumika szmerów ssania. Ten jednak często stanowił obowiązkowe połączenie gaźnika z ramą pojazdu. Mokre sprzęgło dwutarczowe wraz z wkładkami z tworzywa sztucznego, znajduje się bezpośrednio na wale korbowym silnika.

Silnik 025 i jego instalacja elektryczna

Instalacja elektryczna w motorowerach z silnikiem 025 jest prosta. Zastosowany prądnico-iskrownik z trzema cewkami generuje moc 20W i napięcie 6V. Ten znajduje się bezpośrednio pod lewą pokrywą silnika, dzięki czemu jest do niego łatwy dostęp.

Czy warto inwestować w silnik 025? Spalanie i opinie użytkowników

Mimo że silnik 025 to już zabytkowa jednostką napędowa, to wciąż na rynku dostępnych jest wiele części zamiennych. Nawet jeśli masz stary pojazd, bez problemu wykonasz w nim remont. Dużym atutem jednostki napędowej 025 jest niskie spalanie, który mieści się w 2 l na 100 km.

Cenisz sobie stare konstrukcje silników motorowerowych? Koniecznie sprawdź, jak w praktyce działa silnik 025 i przekonaj się, że nawet kilkudziesięcioletnia jednostka napędowa może być funkcjonalna i dawać frajdę z jazdy.

Zobacz też:
Ubezpieczenie motocykla – poznaj ceny i sprawdź, jak zaoszczędzić!

Fot. główne: songoku8558 via Wikipedia CC BY 3.0 (screenshot: https://www.youtube.com/watch?v=i1Uo9I6Qbhk)

Diagnosta samochodowy z zawodu i pasji. Świat motoryzacji nie ma dla niego tajemnic. Uważa, że starsze auta mają duszę, dlatego w jego kolekcji znajduje się kilka perełek „starszej daty”. Miłośnik zlotów youngtimerów i podróży po Polsce.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...