Jednostkę montuje się w popularnych Pit Bike’ach. Silnik MRF 140 napędza nieduże jednoślady o wysokości siedzenia od 60 do 85 centymetrów. Zapewnia im dużą moc, szczególnie zestawiając to z gabarytami pojazdu. W samych Pit Bike’ach montuje się ogólnie jednostki od 49,9 cm³ do nawet 190 cm³. 

Silnik MRF 140 dane techniczne

Silnik MRF 140 występuje w kilku odmianach, a oferta polskiego producenta jest stale uaktualniana. Najczęściej wykorzystywaną wersją jest ta o mocy 12–13 KM. Producent wyszedł też naprzeciw oczekiwaniom klientów i wprowadził odmianę po fabrycznym tuningu, która jest mocniejsza – 140 RC. Ten model cieszy się dobrymi opiniami.

Pit Bike MRF 140 SM Supermoto

Silnik MRF 140 znajdujący się w modelu Pit Bike’a o tej samej nazwie został wprowadzony w 2016, ale wciąż cieszy się dużą popularnością. Dzięki niemu jednoślad jest mały, zwrotny i cechuje się znakomitą sterownością, czyli wszystkim cechami charakterystycznymi dla dobrego Pit Bike’a. Wersja z zainstalowanym wałkiem rozrządu Z40 zapewnia moc ok. 13 KM. Zamontowano czterosuwowy, dwuzaworowy silnik ze stopniem sprężania 9.2:1 z rozruchem nożnym i 4 biegami w układzie N-1-2-3-4.

Pojazd ma też dużą i wydajną, aluminiową chłodnicę oleju, a także mocne cylinderki hamulcowe oraz osie kół zabezpieczone protektorami. Waga własna to 65 kg a pojemność zbiornika – 3,5 l.

Pit Bike MRF 140 RC-Z

Najmocniejszy jest silnik MRF 140 cm³ z wałkiem Z40 o mocy ok. 14 KM. Można go nabyć w modelu pojazdu RC-Z, który został poddany procesowi tuningu fabrycznego. Ma m.in. lepszy gaźnik, a także sprawdzone rozwiązania takie jak zawieszenie przednie, regulowane o długim skoku i tylne regulowane DNM, a także wzmocnione tarcze hamulcowe. Pitbike MRF 140 RC Z ma też 4-biegową skrzynię biegów.

PitBike to zabawa dla dorosłych i dzieci

Ze względu na wymiary pojazdu, a także jego małą wagę, jednoślad wybierają zarówno dorośli, jak i dzieci. Pit Bike to maszyna, na której można się poruszać na torach motocross, supermoto i dirt. Dostosowana przestrzeń znajduje się na przykład w następujących lokalizacjach:

  • Głażewo;
  • Brodnica;
  • Gdański Auto Moto Klub GMK.

Popularność pit bike’ów i w efekcie wiarygodnej jednostki, jaką jest silnik MRF 140, bierze się z uniwersalności pojazdu, a także jego mobilności (łatwo go przetransportować w miejsce spotu) i dostępności części. Do najpopularniejszych producentów tych jednośladów zalicza się m.in. marki Kawasaki, Honda i Yamaha. Ceny w sklepach nie przekraczają często 5000 zł za podstawowe modele. Dlatego kupienie jednośladu nie jest dużym wyzwaniem finansowym, a jakość motoru mini cross jest znakomita.