Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

silnik bkc
silnik bkc

Samochody

Silnik BKC 1.9 TDi – wszystko co powinieneś wiedzieć!

Silnik BKC 1.0 TDi montowano w znanych modelach Volkswagena, Skody, Seata i Audi. Czy można go uznać za udaną konstrukcję? Dowiedz się więcej na temat tej jednostki napędowej z naszego artykułu!

Volkswagen wyprodukował w swojej historii wiele dobrych jednostek napędowych. Silnik BKC 1.0 TDi zdecydowanie można zaliczyć do tej grupy. Sprawdź specyfikację techniczną, rozwiązania konstrukcyjne, a także charakterystykę motoru!

Czym charakteryzowały się silniki BKC 1.9 TDi?

Produkcja jednostek 1.9 TDi rozpoczęła się już w latach 90-tych i była kontynuowana do 2007 roku. Motory można podzielić na dwie kategoria pierwsza z nich to produkty sprzed lat 2003, a druga po tej dacie. 

W pierwszym przypadku niemiecki producent stosował znacznie mniej wydajny, turbodoładowany motor z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy w przedziale 74-110KM. Po 2003 roku zdecydowano się na inne rozwiązania konstrukcyjne. Silniki zostały wyposażone w układ wtryskiwaczy Pumpe Duse o mocy od 74 do 158 KM. Jednostki produkowane po 2003 roku są z reguły określane jako 1.9 TDi PD. Cechą charakterystyczną tych silników było to, że ich użytkowanie wiązało się z dużą oszczędnością paliwa. 

Silnik BKC, BXE, BLS i inne – co oznaczają skróty?

Podobnie jak i inni producenci, Grupa Volkswagen nadała konkretnym jednostkom napędowym kody. Są one montowane we wszystkich pojazdach należących do koncernu – mowa tutaj o autach marki Audi, Skoda, Seat i Volkswagen. Ich zestawienie prezentuje się następująco:

  • BKC, BXE i BLS o mocy 105 KM są montowane w modelach Audi A3, Seat Altea, Leon, Toledo, Skoda Octavia, VW Golf, Jetta, Passat, Touran;
  • BJB o mocy 90 KM instaluje się w autach Seat Altea, Toledo, Skoda Octavia, VW Caddy;
  • BRU o mocy 90 KM wstawia się do VW Golf, Touran;
  • BXJ o mocy 90 KM jest używany w samochodach Seat Ibiza, VW Golf, Golf Plus, Touran.

1.9TDi BKC – rozwiązania konstrukcyjne

Silnik BKC 1.9 TDi, podobnie jak pozostałe jednostki z tej grupy, jest przez wielu uważany za jedną z najlepszych serii motorów stworzonych przez Volkswagena. Zastosowano w nim czujnik masowego przepływu powietrza z gorącym przewodem, a także kolektor dolotowy ze stopu aluminium.

Zobacz też:
Amerykański samochód Tesla – modele, ceny, osiągi

Projektanci zdecydowali się również na zamontowanie turbosprężarki o zmiennej geometrii turbiny marki Garrett, KKK lub Borg Warner VGT. Jednostka ma też układ chłodzenia wodą EGR i żeliwny kolektor wydechowy. 

 Co jeszcze charakteryzuje ten silnik BKC?

Motor Volkswagena ma też napędzaną silnikiem, niskociśnieniową pompę, która transportuje paliwo do pompy wysokociśnieniowej, co wpływa na wysoką wydajność jednostki napędowej. Jest napędzany czterema wałkami rozrządu z pomocą wałków zaworowych. Stosowano również wysokociśnieniowe wtryskiwacze:

  • Bosch 27 850 PSi z dyszami wtryski zaworu elektromagnetycznego;
  • Bosch EDC16;
  • Bosch EDC17 ECU.

Eksploatacja tego silnika Diesla VW – na co trzeba uważać?

Silnik BKC 1.9 TDi jest uważany za stabilnie działającą jednostkę, ale w trakcie jej użytkowania mogą pojawić się pewne problemy. Mogą być one związane z:

  • wyciekami oleju;
  • uszkodzeniem wtryskiwacza;
  • zatkanym zaworem EGR;
  • uszkodzeniem paska rozrządu;
  • grzechoczącym paskiem rozrządu;
  • awarią dwumasowego koła zamachowego DMF. 

Czasem dochodzi też do uszkodzenia uszczelki głowicy. Ze wszystkimi problemami powinien poradzić sobie wprawiony mechanik. Można ich jednak uniknąć, regularnie przeprowadzając przegląd silnika BKC, a także przeprowadzając podstawowe czynności serwisowe.

Jednostka napędowa BKC jest zaliczana do udanych produktów Volkswagena. Przy odpowiednim traktowaniu, może przebyć sporą liczbę kilometrów i nie sprawić poważniejszych problemów. Co więcej, ze względu na praktycznie taką samą konstrukcję, co w przypadku modeli BXE i BLS nietrudno znaleźć części zamienne i fachowe porady odnośnie do użytkowania silnika na forum użytkowników. Z tych powodów kupno silnika BKC można uznać za dobry wybór.

Autor:

Pasję do motoryzacji zaszczepili mu ojciec i dziadek. Od najmłodszych lat przyglądał się ich pracy w przydomowym warsztacie samochodowym. Kultywuje tradycje rodzinne i zajmuje się naprawą i renowacją starych, klasycznych pojazdów. W wolnych chwilach majsterkuje i pomaga znajomym w wyborze najlepszego auta.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sprawdź także

Naprawy

Jak odczytywać kody błędów DTC? Czym jest gniazdo OBD? Jak usunąć pamięć samochodu? Czy można samodzielnie naprawić kody błędów? Pytań nie brakuje, ale mamy...

Samochody

Czy warto kupić samochód rodzinny do 20 tys.? Jakie auto wybrać? Czy rodzinne kombi do 20 tysięcy złotych spełni oczekiwania? Przedstawiamy nasz poradnik zakupowy,...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. z gazem warto wybrać? Czy będzie to opłacalne i auto z LPG do 2 tysięcy złotych można uznać za...

Samochody

Jaki samochód do 2 tys. złotych kupić? Czy można myśleć w tym budżecie o markach Skoda, BMW, Renault, Audi, Honda czy Toyota? Czy 2...

Samochody

SUV do 80 tys. złotych – jak wybrać dobry samochód terenowy do miasta? Jakie nadwozie wybrać? Skoda, Mazda, Renault, Honda, Toyota, a może inny...

Samochody

Auta z segmentu crossover szturmem podbiły polski rynek. Są przestronne, wygodne i bardzo funkcjonalne. Jak kupić samochód typu SUV do 20 tys. żeby uniknąć...

Samochody

W ofertach aut segmentu SUV do 50 tys. można przebierać do woli. Z pewnością zajdziesz modele luksusowe i dobrze wyposażone. Który samochód powinieneś wybrać,...

Samochody

Jaguar to marka, której na pewno nie trzeba nikomu przedstawiać. Nie tylko miłośnicy motoryzacji kojarzą ją z samochodami z segmentu premium. To auta luksusowe...

Samochody

Rosnące zainteresowanie samochodami elektrycznymi w naszym kraju sprawiło, że powstaje coraz większe zapotrzebowanie na przeznaczone do nich stacje ładowania, których wciąż brakuje w Polsce....

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Zobacz także

Samochody

Jaki samochód do 25 tys. – poradnik zakupowy. Benzyna czy diesel – co wybrać? Jakie osiągi powinien mieć pojazd do 25 tysięcy?

Samochody

Citroen C3, Audi A4 B5, BMW serii 3 czy Fiat Punto – czy któreś z tych aut można kupić za 3 tysiące złotych? Samochód...

Samochody

Jaki samochód do 550 kg kupić w 2022 roku? Czy warto zainwestować w samochód bez prawa jazdy? Dowiedz się, jakie są różnice między kategorią...

Samochody

Jakie auto kupić do 40 000 złotych? Benzyniak czy diesel? Czy w tym budżecie można kupić pojazd z automatyczną skrzynią biegów? Samochód do 40...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 60 tys. złotych warto kupić? Czy w tej kategorii cenowej znajdziesz Range Rover i BMW? Jaki przebieg powinien mieć...

Samochody

Jaki SUV do 10 tys. złotych jest najlepszy? Czy warto szukać auta typu SUV w budżecie do 10 tysięcy? Ile trzeba mieć pieniędzy na...

Samochody

Jakie auto dla dziewczyny do 10 tys. złotych kupić w 2022 roku? Benzyniak czy diesel – jaki motor dla dziewczyny będzie najlepszy? Sprawdź, co...

Samochody

Jakie auto typu SUV do 25 tys. złotych kupić? Volkswagen, BMW, Mitsubishi czy inny model będzie najlepszy? Czym kierować się w trakcie zakupów? Czy...