Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

ścigacze 600
ścigacze 600

Motocykl

Najlepsze ścigacze 600 do wyboru, czyli za co kochamy „sporty”

Ścigacze 600 to motory o mocnych silnikach. Takie maszyny są typowo sportowymi motocyklami, które jeżdżą nawet podczas wyścigów profesjonalnych riderów. Czy motory ścigacze 600 o tak dużych możliwościach są dobrym wyborem? Sprawdź!

Żeby zrozumieć, dlaczego ścigacze (np. „sześćsetki”) dostarczają taką dawkę adrenaliny, wystarczy obejrzeć sobie reakcje dzieci na przejeżdżający obok motocykl podczas wyścigów na wyspie Man. Co więcej, dorośli też dają ponieść się emocjom. Skoro tak wygląda samo obserwowanie, to jak smakuje jazda takim „sportem”? To wiedzą tylko ci, którzy chociaż raz mieli tę niewątpliwą przyjemność.

Motory ścigacze – 600 czy 1000?

Takie pojemności silników w sportowych jednośladach powinny być zarezerwowane jedynie dla umiejętnych i doświadczonych riderów. Powinny, ale nie są, dlatego każdy, kto ma prawo jazdy kat. A, może sobie taki pojazd kupić. W praktyce oznacza to co najmniej wejście w posiadanie pocisku, który zdolny jest rozpędzić motocyklistę go dosiadającego do około 250 km/h.

Czy ścigacze 600 są wystarczające dla doświadczonych riderów?

Doświadczeni posiadacze „sportów”, którzy mieli możliwość jeździć zarówno mniejszymi, jak i większymi maszynami, stwierdzają, że ścigacze 600 w zupełności wystarczają do jazdy po ulicach i w trasy. „Litry” wymagają praktycznie nauki jazdy od nowa. Wiele aut nie ma tylu koni, co chociażby Yamaha R1 (która ma ich 182).

Wniosek? Większości wystarczą motory ścigacze 600. Ci natomiast, którzy mają stały dostęp do toru, niemieckich autostrad lub lotniska albo chcą mieć potężną maszynę, mogą wziąć się za litrowego „sporta”.

Ścigacze 600 – jaki model i markę wybrać?

To miejsce odpowiednie do tego, by zakończyć podstępne moralizowanie. Zaprezentujemy teraz kilka świetnych motocykli. Mogą one posłużyć jako jednoślad na sezon lub dwa albo na wiele lat.

Ścigacz Honda CBR 600 RR

Dla wielu absolutny must have, jeśli chodzi o motocykle sportowe. Na przestrzeni lat sukcesywnie dokonywano zmian stylistycznych i konstrukcyjnych, które miały jeszcze mocniej zmniejszyć masę i poprawić aerodynamikę. CBR-ka jest wyznacznikiem jakości w tej klasie i ikoną, jak 2JZ dla silników, Kunimitsu Takahashi dla driftu i Schumacher dla F1.

Ścigacz Kawasaki Ninja 600, czyli ZX-6R

Popularna „Kawa” jest kolejnym motocyklem więcej niż godnym zainteresowania. Pierwsza wersja ścigacza Ninja 600 powstała ponad 20 lat temu, a sama konstrukcja nadal ma się świetnie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,6 sekundy, a wskazówka zatrzymuje się przy 262 km/h. Nic dziwnego – 128 KM zobowiązuje.

Ścigacz Suzuki 600 – GSX-R

Może nie jest to Hayabusa, jednak ta popularna „sześćsetka” i tak rewelacyjnie daje sobie radę. W opinii wielu posiadaczy ma rewelacyjny, wręcz niezniszczalny silnik, który zapewnia 110 KM. Konstrukcja jest sztywna i zwinna, zapewnia świetne osiągi nie tylko na prostych, lecz również w zakrętach. Bez większych trudności można tym motorem robić nawet dłuższe trasy.

Ścigacz Yamaha YZF-R6 600

Mocny (124 KM), bardzo lekki (189 kg) i niezwykle zwrotny – tak można określić ten model Yamahy. Podobnie jak poprzednicy jest na tyle rewelacyjnym motocyklem, że nie schodzi ze sceny od ponad 20 lat. I podobnie jak wcześniejsze modele zaczyna żyć dopiero powyżej 10 tysięcy obrotów.

Ścigacze 600 spoza Wielkiej Czwórki

Trudno jest znaleźć typowego „sporta” w tej kategorii pojemnościowej, o ile trzymamy się cały czas sztywno tego segmentu. W innym przypadku nie będzie większego problemu ze znalezieniem motocykla typu naked o równie sportowym zacięciu.

Triumph 600 TT Daytona, czyli coś spoza Japonii

Ciekawą propozycję stanowi jednak Triumph 600 TT Daytona. Ścigacze 600 spoza Wielkiej Czwórki, nie są zbyt popularne, ale ten brytyjski jednoślad ratuje honor europejskich konstrukcji. Bardzo niska waga (na sucho 170 kg) i żwawy silnik (110 KM) sprawiają, że jest bardzo szybkim transportem po poranne bułeczki. Zwróć uwagę przy zakupie na dostępność serwisów i części. Może być z tym różnie.

Motocykl dla początkującego – 600 czy mniej?

Trzeba odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – chodzi o kompletnego świeżaka czy ridera, który do tej pory nie miał „sporta”, ale objeździł mnóstwo kilometrów innymi maszynami? Ma to pewne znaczenie, bo ktoś, kto siada na maszynę mającą ponad 100 KM wrzucanych na jedno koło, może mieć problem po przekręceniu manetki. Rozsądek podpowiada, że 600 na pierwszy motocykl to błąd przed duże „B”.

Zła sława ścigaczy 600 – czy słuszna? 

Ścigacze 600 to motocykle wymagające dużego doświadczenia. Niektórzy mogą demonizować te maszyny, ale wszystko zależy od jeźdźca. Liczy się przede wszystkim umiejętność myślenia i odpowiedzialność. Jednak jeśli nie zamierzasz jeździć na tor i nie masz blisko siebie niemieckiej autostrady, to jest wątpliwość, czy wykorzystasz maszynę rozpędzającą się do ponad 250 km/h.

Jaki motor na początek wybrać?

Z powodów wymienionych powyżej wielu doświadczonych riderów sugeruje, by nie decydować się na początek na „sporta”. Możesz za to zerknąć na kategorię naked i tam szukać ciekawej maszyny o sportowym zacięciu. Mogą to być:

●       Honda CB 500;

●       Suzuki GS 500;

●       Ducati Monster 600;

●       Kawasaki ER-5.

Te nakedy pozwolą ci na wyczucie sporej mocy i naukę techniki jazdy. Będziesz wiedział, jak radzić sobie na prostych i w zakrętach. Sezon lub dwa na motocyklu to mało, by mówić o sobie, że jest się doświadczonym motocyklistą. Dlatego lepiej uczyć się na maszynie, która wybacza więcej błędów.

Mniejsze wersje ścigaczy do wyboru

Jeśli nie ścigacze 600 ani powyższe nakedy, to co? Na początku przygody ze „sportami” mogą posłużyć ci też mniejsze ścigacze. Chodzi o takie modele jak:

●       Suzuki GSX-R 125;

●       Honda CBR 125;

●       Aprilia RS4;

●       Kawasaki Ninja 125.

Oczywiście, decyzja o wyborze motocykla zależy do ciebie. Czasem lepiej wiedzieć, że możesz przekręcić manetkę do końca niż bać się, że nie wiadomo co się stanie, gdy to zrobisz. Ścigacze 600 przyciągają mocą, ale musisz rozsądnie podejść do sprawy i rozstrzygnąć, czy aż tak mocna i wymagająca maszyna będzie ci potrzebna.

Zawodowo buduje drogi, mosty i tunele, jednak jego pasją jest jazda poza utwardzonymi szlakami. Zarówno w pełnym wymiarze, jak i w skali. W bagażniku zawsze ma największy zestaw kluczy i podręcznik „Sam naprawiam…”

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Sprawdź także

Wiadomości

Obowiązkowy przegląd techniczny będzie droższy? Takiej opcji nie wyklucza Ministerstwo Infrastruktury, który ustosunkował się do złożonej interpelacji. Ceny za taką usługę są niezmienne od...

Eksploatacja

Piaskowanie felg wydaje się nieodzowne, by przywrócić obręczom ich fabryczny blask. Każda felga z czasem przestaje błyszczeć i traci na estetyce. Co musisz wiedzieć...

Eksploatacja

Felgi stalowe są zastępowane aluminiowymi obręczami. Taki trend trwa już od dziesiątków lat i nic nie prognozuje zmian. Jednak popularne „stalówki” cały czas są...

Wiadomości

Fiat zamierza do 2030 roku w pełni skoncentrować się na produkcji elektrycznych samochodów. Auta włoskiej marki mają stopniowo odchodzić od tradycyjnych pojazdów. Zmiany obejmą...

Eksploatacja

Felgi aluminiowe nadal są popularne w autach osobowych, sportowych, ale też SUVach czy terenówkach. Możesz znaleźć różne rodzaje alufelg i ich rozmiary. Co oznaczają...

Eksploatacja

Kolor felg to pozornie drobnostka, ale my barwę obręczy potraktujemy dziś poważniej. Jeśli spojrzymy na kolorystykę auta tak, jak widzimy kompozycje kolorów w domu,...

Porady

Jak zostać kierowcą tira? Wiele osób o to pyta, bo zarobki za kółkiem ciężarówki są niemałe. Pracodawcy poszukują kierowców chętnych do pracy. Jeśli masz...

Prawo jazdy

Prawo jazdy kat C jest przeznaczone dla osób, które chcą uzyskać uprawnienia do jazdy ciężarówką. Kierowców przewożących ładunki ciągle przybywa, więc zainteresowanie takim prawkiem...

Wiedza

Podróż może być niełatwym przeżyciem dla psa. Nie tylko ludzie cierpią na chorobę lokomocyjną. Jednak jazda samochodem nie powinna być dla czworonoga stresująca. Jest...

Bezpieczeństwo

Klatka dla psa do samochodu będzie świetną opcją dla tych, którzy często podróżują i biorą ze sobą pupila. Dzięki niej można odpowiednio zadbać o...

Zobacz także

Wiadomości

W polskich salonach samochodowych zadebiutowało elektryczne dzieło Peugeota. Mowa tu o modelu e-RIFTER, który będzie dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych oraz czterech wariantach wyposażenia....

Wiadomości

Władze Paryża w poprzednim tygodniu wprowadziły zakaz poruszania się pojazdami o napędzie spalinowym, które są starsze niż 15 lat. Restrykcje są podyktowane szkodliwym wpływem...

Wiadomości

Od jutra do niedzieli na terenie całego kraju rozpocznie się długi weekend, a to oznacza intensywny ruch na drogach. Zwiększoną aktywność zapowiedziała już Policja,...

Wiadomości

Fiat zamierza do 2030 roku w pełni skoncentrować się na produkcji elektrycznych samochodów. Auta włoskiej marki mają stopniowo odchodzić od tradycyjnych pojazdów. Zmiany obejmą...

Wiadomości

Białostocka Policja zatrzymała w niedzielę 45-letniego mężczyznę, który pokonywał zygzakiem jedną z ulic miasta. Jak się okazało kierowca miał ponad 4 promile w wydychanym...

Wiadomości

Od 1 czerwca w życie wchodzą nowe przepisy ruchu drogowego. Najnowsze regulacje dotyczą przede wszystkim pieszych oraz dystansu dzielącego pojazdy na drogach ekspresowych i...

Eksploatacja

Jeśli masz uszkodzony immobilizer, objawy mogą być różne. Zazwyczaj jest kłopot z uruchomieniem jednostki napędowej. W jaki sposób rozpoznać, jaki jest problem z „immobilajzerem”?...

Wiadomości

4 czerwca bolid Alfa Romeo C37 wyruszy w tour po dziesięciu miastach w Polsce. Samochód, który ścigał się po torach Formuły 1 w sezonie...