Bądź na bieżąco

Czego szukasz?

ścigacze 600
ścigacze 600

Motocykle

Najlepsze ścigacze 600 do wyboru, czyli za co kochamy „sporty”

Ścigacze 600 to motory o mocnych silnikach. Takie maszyny są typowo sportowymi motocyklami, które jeżdżą nawet podczas wyścigów profesjonalnych riderów. Czy motory ścigacze 600 o tak dużych możliwościach są dobrym wyborem? Sprawdź!

Żeby zrozumieć, dlaczego ścigacze (np. „sześćsetki”) dostarczają taką dawkę adrenaliny, wystarczy obejrzeć sobie reakcje dzieci na przejeżdżający obok motocykl podczas wyścigów na wyspie Man. Co więcej, dorośli też dają ponieść się emocjom. Skoro tak wygląda samo obserwowanie, to jak smakuje jazda takim „sportem”? To wiedzą tylko ci, którzy chociaż raz mieli tę niewątpliwą przyjemność.

Motory ścigacze – 600 czy 1000?

Takie pojemności silników w sportowych jednośladach powinny być zarezerwowane jedynie dla umiejętnych i doświadczonych riderów. Powinny, ale nie są, dlatego każdy, kto ma prawo jazdy kat. A, może sobie taki pojazd kupić. W praktyce oznacza to co najmniej wejście w posiadanie pocisku, który zdolny jest rozpędzić motocyklistę go dosiadającego do około 250 km/h.

Czy ścigacze 600 są wystarczające dla doświadczonych riderów?

Doświadczeni posiadacze „sportów”, którzy mieli możliwość jeździć zarówno mniejszymi, jak i większymi maszynami, stwierdzają, że ścigacze 600 w zupełności wystarczają do jazdy po ulicach i w trasy. „Litry” wymagają praktycznie nauki jazdy od nowa. Wiele aut nie ma tylu koni, co chociażby Yamaha R1 (która ma ich 182).

Wniosek? Większości wystarczą motory ścigacze 600. Ci natomiast, którzy mają stały dostęp do toru, niemieckich autostrad lub lotniska albo chcą mieć potężną maszynę, mogą wziąć się za litrowego „sporta”.

Ścigacze 600 – jaki model i markę wybrać?

To miejsce odpowiednie do tego, by zakończyć podstępne moralizowanie. Zaprezentujemy teraz kilka świetnych motocykli. Mogą one posłużyć jako jednoślad na sezon lub dwa albo na wiele lat.

Ścigacz Honda CBR 600 RR

Dla wielu absolutny must have, jeśli chodzi o motocykle sportowe. Na przestrzeni lat sukcesywnie dokonywano zmian stylistycznych i konstrukcyjnych, które miały jeszcze mocniej zmniejszyć masę i poprawić aerodynamikę. CBR-ka jest wyznacznikiem jakości w tej klasie i ikoną, jak 2JZ dla silników, Kunimitsu Takahashi dla driftu i Schumacher dla F1.

Ścigacz Kawasaki Ninja 600, czyli ZX-6R

Popularna „Kawa” jest kolejnym motocyklem więcej niż godnym zainteresowania. Pierwsza wersja ścigacza Ninja 600 powstała ponad 20 lat temu, a sama konstrukcja nadal ma się świetnie. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 3,6 sekundy, a wskazówka zatrzymuje się przy 262 km/h. Nic dziwnego – 128 KM zobowiązuje.

Ścigacz Suzuki 600 – GSX-R

Może nie jest to Hayabusa, jednak ta popularna „sześćsetka” i tak rewelacyjnie daje sobie radę. W opinii wielu posiadaczy ma rewelacyjny, wręcz niezniszczalny silnik, który zapewnia 110 KM. Konstrukcja jest sztywna i zwinna, zapewnia świetne osiągi nie tylko na prostych, lecz również w zakrętach. Bez większych trudności można tym motorem robić nawet dłuższe trasy.

Ścigacz Yamaha YZF-R6 600

Mocny (124 KM), bardzo lekki (189 kg) i niezwykle zwrotny – tak można określić ten model Yamahy. Podobnie jak poprzednicy jest na tyle rewelacyjnym motocyklem, że nie schodzi ze sceny od ponad 20 lat. I podobnie jak wcześniejsze modele zaczyna żyć dopiero powyżej 10 tysięcy obrotów.

Ścigacze 600 spoza Wielkiej Czwórki

Trudno jest znaleźć typowego „sporta” w tej kategorii pojemnościowej, o ile trzymamy się cały czas sztywno tego segmentu. W innym przypadku nie będzie większego problemu ze znalezieniem motocykla typu naked o równie sportowym zacięciu.

Triumph 600 TT Daytona, czyli coś spoza Japonii

Ciekawą propozycję stanowi jednak Triumph 600 TT Daytona. Ścigacze 600 spoza Wielkiej Czwórki, nie są zbyt popularne, ale ten brytyjski jednoślad ratuje honor europejskich konstrukcji. Bardzo niska waga (na sucho 170 kg) i żwawy silnik (110 KM) sprawiają, że jest bardzo szybkim transportem po poranne bułeczki. Zwróć uwagę przy zakupie na dostępność serwisów i części. Może być z tym różnie.

Motocykl dla początkującego – 600 czy mniej?

Trzeba odpowiedzieć sobie na jedno pytanie – chodzi o kompletnego świeżaka czy ridera, który do tej pory nie miał „sporta”, ale objeździł mnóstwo kilometrów innymi maszynami? Ma to pewne znaczenie, bo ktoś, kto siada na maszynę mającą ponad 100 KM wrzucanych na jedno koło, może mieć problem po przekręceniu manetki. Rozsądek podpowiada, że 600 na pierwszy motocykl to błąd przed duże „B”.

Zła sława ścigaczy 600 – czy słuszna? 

Ścigacze 600 to motocykle wymagające dużego doświadczenia. Niektórzy mogą demonizować te maszyny, ale wszystko zależy od jeźdźca. Liczy się przede wszystkim umiejętność myślenia i odpowiedzialność. Jednak jeśli nie zamierzasz jeździć na tor i nie masz blisko siebie niemieckiej autostrady, to jest wątpliwość, czy wykorzystasz maszynę rozpędzającą się do ponad 250 km/h.

Jaki motor na początek wybrać?

Z powodów wymienionych powyżej wielu doświadczonych riderów sugeruje, by nie decydować się na początek na „sporta”. Możesz za to zerknąć na kategorię naked i tam szukać ciekawej maszyny o sportowym zacięciu. Mogą to być:

●       Honda CB 500;

●       Suzuki GS 500;

●       Ducati Monster 600;

●       Kawasaki ER-5.

Te nakedy pozwolą ci na wyczucie sporej mocy i naukę techniki jazdy. Będziesz wiedział, jak radzić sobie na prostych i w zakrętach. Sezon lub dwa na motocyklu to mało, by mówić o sobie, że jest się doświadczonym motocyklistą. Dlatego lepiej uczyć się na maszynie, która wybacza więcej błędów.

Mniejsze wersje ścigaczy do wyboru

Jeśli nie ścigacze 600 ani powyższe nakedy, to co? Na początku przygody ze „sportami” mogą posłużyć ci też mniejsze ścigacze. Chodzi o takie modele jak:

●       Suzuki GSX-R 125;

●       Honda CBR 125;

●       Aprilia RS4;

●       Kawasaki Ninja 125.

Oczywiście, decyzja o wyborze motocykla zależy do ciebie. Czasem lepiej wiedzieć, że możesz przekręcić manetkę do końca niż bać się, że nie wiadomo co się stanie, gdy to zrobisz. Ścigacze 600 przyciągają mocą, ale musisz rozsądnie podejść do sprawy i rozstrzygnąć, czy aż tak mocna i wymagająca maszyna będzie ci potrzebna.

Miłośnik motoryzacji, który uwielbia dźwięk V8. Gdy nie naprawia ze swoimi mechanikami nowszych aut, dla przyjemności i własnej satysfakcji rekonstruuje starsze modele. Organizator wyjazdów off-roadowych po Polsce i Europie.

Komentuj

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Sprawdź także

Samochody

MirrorLink to oprogramowanie, które pozwala połączyć ekran telefonu z centrum multimedialnym auta. W jaki sposób możesz to zrobić? Jak sprawdzić, czy twój sprzęt będzie...

Naprawy

Naprawy powypadkowe mogą odstraszyć cię od kupna samochodu używanego. Czy jednak słusznie? Jak to wygląda w praktyce? Może naprawy powypadkowe samochodów wcale nie są...

Samochody

Aparat zapłonowy jest częścią każdego układu zapłonowego. Bez niego żaden samochód nie ruszyłby z miejsca. Ile kosztuje przykrywka aparatu zapłonowego i jakie są najpopularniejsze...

Samochody

Koło zapasowe w autach z segmentu A i B ma niestandardowe rozmiary i nazywane jest „dojazdówką”. Jeśli miejsce, gdzie chcesz trzymać zapas, to bagażnik,...

Samochody

Auto do driftu niekoniecznie musi być drogie. Ważna jest jego charakterystyka, np. tylny napęd i mocny silnik. Jakie zmiany musisz wykonać, by móc sprawnie...

Przepisy

Czarne tablice rejestracyjne były wydawane do 2000 roku, ale czasem widać je na ulicach. Czy pozbywanie się starych rejestracji jest obowiązkowe? Co prawo mówi...

Samochody

Auta wyścigowe to takie, które są tworzone przez producentów głównie z myślą o zawodach motorsportowych. Jakie wyścigowe samochody są warte uwagi? Przeczytaj, które modele...

Samochody

Antyradar to urządzenie służące do wykrywania radarów, co łatwo wywnioskować już po nazwie. Korzystanie z takich wykrywaczy nie zawsze jest legalne. Czy używanie tego...

Samochody

Spawanie plastiku wymaga spoiwa, spawarki i dobrania odpowiednich parametrów pracy. Czy spawanie zderzaka jest trudne? Jak to zrobić krok po kroku samodzielnie? Jeśli przeczytasz...

Naprawy

Ząbkowanie opon może mieć wiele przyczyn. Opony wyząbkowane będą dawały o sobie znać, dlatego powinieneś wyeliminować problem, jeśli się pojawi. Przeczytaj nasz artykuł. Dowiesz...

Zobacz także

Samochody

Wielu kierowców odkłada moment, w którym decyduje się na wymianę opon letnich na zimowe. Czasami jesienią aura bywa mało stabilna i ciężko jednoznacznie stwierdzić,...

Wiadomości

Mercedes Citan to samochód bazujący na Renault Kangoo, jednak druga generacja modelu powstała z większym zaangażowaniem niemieckiej marki. Widać to chociażby po stylistyce auta...

Wiadomości

Grand Prix Belgii 2021. Formuła 1 po czterotygodniowych wakacjach wznawia rywalizację. Tym razem kierowcy będą się ścigać na legendarnym torze Spa-Francorchamps w Belgii. Niedzielny...

Wiadomości

Maserati Levante Hybrid już niebawem pojawi się w Polsce. Premiera hybrydowego SUV-a włoskiego producenta będzie miała miejsce 3 września w Katowicach w salonie Maserati...

Motocykle

Opony do skutera kupuje się podobnie jak do innych maszyn wyposażonych w koła. Jakie parametry powinieneś uwzględnić? Ile powietrza opony do skutera powinny mieć?...

Motocykle

Wyścigi motocyklowe są jeszcze bardziej emocjonujące niż te samochodowe. Większe ryzyko to w końcu większa dawka adrenaliny! Poznaj słynne wyścigi motorów, których obserwowanie zapewni...

Przepisy

Żółte tablice rzucają się w oczy, choć częściej uwagę zwracają samochody, które je mają. Takie auta to pojazdy zabytkowe, które zachowały się przez lata...

Samochody

Przyciemnienie lamp jest jedną z dość popularnych modyfikacji w aucie. Co daje folia przyciemniająca na lampy? Jak postępować krok po kroku, by efekt był...