Corolla Sedan każdej generacji dała się poznać jako niezawodny, rodzinny wybór, a nowa Corolla Hybrid kontynuuje najlepsze tradycje, oferując unikalny komplet zalet, za który nie trzeba zbyt słono płacić. Niedroga eksploatacja, dynamiczny, 140-konny napęd, komfort na wysokim poziomie i praktyczne wnętrze brzmią dobrze? Przedstawiamy popularny model w szczegółach, na które warto zwrócić uwagę, gdy szukasz auta rodzinnego.

Jaki samochód Toyoty kupić jako samochód rodzinny?

Choć w tym tekście skupimy się przede wszystkim na kompaktowym modelu, Corolla nie jest jedynym wyborem dla rodzin. Wręcz przeciwnie – w gamie Toyoty jest pełno propozycji, które sprawdzą się w rodzinnych zastosowaniach. Przestronne wnętrza, oszczędne, również hybrydowe jednostki napędowe oraz legendarna niezawodność przyciągają co roku do salonów Toyoty dziesiątki tysięcy klientów, którzy mogą przebierać w propozycjach dostosowanych do ich wymagań, potrzeb i budżetu. 

Toyota Corolla Sedan to auto kompaktowe, które plasuje się pośrodku stawki pod względem wielkości i ceny. Jest wiele argumentów, które pozwalają traktować ją jako swego rodzaju złoty środek. To m.in. wymiary, które z jednej strony zapewniają możliwość komfortowego, rodzinnego podróżowania, a z drugiej – wciąż wygodnej jazdy po mieście i bezstresowego parkowania.

Kolejną kwestią jest wyposażenie – choć auto rywalizuje z kompaktowymi konkurentami, już w standardzie oferuje udogodnienia, za które trzeba słono dopłacać w wielu autach klasy średniej. Oczywiście, rodzina 2+3 może potrzebować w pewnych sytuacjach trochę większego samochodu, ale Corolla Sedan dla bardzo wielu klientów będzie po prostu optymalna. Czym jeszcze się wyróżnia i jakie ma zalety? 

Toyota Corolla Sedan – dane techniczne

Jak prezentuje się Toyota Corolla Sedan w liczbach? Są one całkiem obiecujące, począwszy od średniego spalania od 4,4 l/100 km (takim zużyciem może się pochwalić Toyota Corolla Hybrid) po pojemność bagażnika 471 l. 

Zacznijmy jednak od początku – Corolla Sedan ma 4630 mm długości, 1780 mm szerokości i jest wysoka na 1435 mm. Rozstaw osi to 2700 mm – o kilka centymetrów więcej niż w wersji hatchback. Dzięki temu wnętrze jest jeszcze bardziej przestronne i lepiej dostosowane do rodzinnych potrzeb. 

W gamie napędów są trzy opcje. Benzynowa jednostka 1.5 VVT-i o mocy 125 KM jest dostępna z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub z automatyczną skrzynią CVT, natomiast najpopularniejszym wariantem jest napęd 1.8 Hybrid o mocy 140 KM.

W zelektryfikowanej wersji standardem jest automat – przekładnia e-CVT odpowiada za efektywne przenoszenie napędu i maksymalizuje oszczędności na paliwie. Nie oznacza to jednak, że benzynowe wersje puszczą kierowcę z torbami – średnie zużycie benzyny w podstawowym wariancie silnikowym również jest niewysokie, ale o tym za chwilę. 

Corolla Hybrid jest nie tylko najoszczędniejsza, ale i najbardziej dynamiczna – do setki przyspiesza w czasie 9,3 s, a elastyczność jest wzorowa dzięki temu, że silnik benzynowy prawie zawsze pracuje w optymalnym zakresie obrotów i jest aktywnie wspierany lub wyręczany przez mocny silnik elektryczny.

W nowej Corolli, która trafiła do sprzedaży w 2023 roku, pod maskę trafiła nowa hybryda piątej generacji, a charakterystyka jej pracy została dopieszczona z uwzględnieniem wymagań europejskiego kierowcy. Wzrosła również moc, bo hybrydowa odmiana 1.8 w poprzedniej generacji miała moc 122 KM, o 18 KM mniej niż obecnie. Auto jest wyraźnie szybsze i bardziej dynamiczne niż wcześniej, brzmi lepiej podczas nabierania prędkości i znacznie intensywniej wykorzystuje silnik elektryczny. 

Dowiedz się więcej o Toyocie Corolli Sedan: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/corolla-sedan 

Toyota Corolla Sedan – wersje wyposażenia

Jakie powinno być idealne auto rodzinne? Wiadomo, że bezpieczne. W tej kwestii nowa Toyota Corolla również błyszczy, bo lista elementów wyposażenia z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa wręcz pęka w szwach. Nie zapomniano też oczywiście o komforcie i najnowszych technologiach.

Podstawową odmianą jest Toyota Corolla Active. Wersja, która otwiera cennik, bez dopłaty oferuje automatyczną klimatyzację (w hybrydzie nawet dwustrefową), kamerę cofania, 7-calowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym HD, nawigacja online, światła do jazdy dziennej LED i wykończenie deski rozdzielczej miękkimi materiałami.

W standardzie są także systemy bezpieczeństwa Toyota Safety Sense najnowszej, trzeciej generacji, takie jak układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia, asystent utrzymania pasa ruchu, układ awaryjnego zatrzymania pojazdu i system rozpoznawania znaków drogowych. Wisienką na torcie jest inteligentny tempomat adaptacyjny, który podnosi komfort jazdy w trasie. W wielu droższych autach trzeba za niego dopłacać, a w Corolli jest standardem już w bazowej odmianie.

Poziom wyżej plasuje się wariant Comfort. Ta wersja rozszerza wyposażenie o nawiewy w drugim rzędzie siedzeń, system multimedialny z większym, 10,5-calowym ekranem HD, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem i kierownicę obszytą skórą. Opcjonalnie możemy dobrać pakiet Tech, który zawiera m.in. wycieraczki z czujnikiem deszczu, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewane przednie fotele, system bezkluczykowego dostępu do samochodu (inteligentny kluczyk), stację do bezprzewodowego ładowania telefonu, a także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne.

Corolla w wersji Style jest pełna stylowych opcji. W standardzie ma 17-calowe felgi aluminiowe, LED-owe reflektory i światła tylne, przyciemniane szyby i dodatkowe chromowane elementy na komponentach nadwozia. Wnętrze rozświetlone jest nastrojowym oświetleniem, a o komfort jazdy dbają m.in. czujniki parkowania czy automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne.

Warto także wspomnieć o stacji do bezprzewodowego ładowania telefonu czy systemie bezkluczykowym. Pełna wygoda łączy się tu z eleganckim wyglądem. Jeśli wolisz jednak nieco bardziej sportowy styl, zwróć uwagę na kolejną wersję wyposażenia.

Toyota Corolla Sedan GR SPORT garściami czerpie ze świata sportowych samochodów. Inspiracją dla linii GR SPORT są takie modele jak GR Yaris czy GR86 oraz inne samochody opracowane przez Toyota Gazoo Racing. 

Lakierowane na czarno dach oraz lusterka zewnętrzne, nakładki progowe GR SPORT i 17-calowe felgi aluminiowe GR SPORT zdradzają, że mamy do czynienia z wyjątkową odmianą Corolli. We wnętrzu czeka na nas materiałowa tapicerka z wstawkami ze skóry syntetycznej, a także kierownica obszyta perforowaną skórą. Przycisk do uruchamiania silnika wyróżnia się logo GR Sport – nie sposób zapomnieć, że siedzimy w wersji, która celebruje sukcesy sportowe Toyoty.

Dla wymagających – pakiet Dynamic. W tej dodatkowej opcji zawierają się 18-calowe felgi, wyświetlacz head-up na przedniej szybie, system monitorowania martwego pola w lusterkach, asystent bezpiecznego wysiadania z pojazdu oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, który automatycznie zahamuje w razie zagrożenia.

Na szczycie gamy pozycjonowana jest Toyota Corolla w wersji Executive. Standardem jest tu tapicerka z elementami skóry, podgrzewane fotele przednie oraz skrajne miejsca na tylnej kanapie, opisane wyżej systemy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu auta oraz monitorowania martwego pola w lusterkach, wyświetlacz head-up i system SEA, który czuwa nad wysiadającymi z auta pasażerami. Tę wersję można również poznać po 18-calowych felgach, które prezentują się nad wyraz stylowo.

Toyota Corolla Sedan – spalanie

Niskie zużycie paliwa powinno być jedną z kluczowych cech auta rodzinnego. Nie chodzi tylko o zmniejszenie kosztów podróży, ale i o wygodę. Najlepiej samemu decydować bowiem o postojach, a większy zasięg na jednym tankowaniu to większa swoboda w planowaniu podróży. Corolla nie zawodzi także w tej kwestii.

Wspomnieliśmy już o średnim spalaniu wersji hybrydowej, które wynosi od 4,4 l/100 km. Odmiany 1.5 VVT-i z ręczną i automatyczną skrzynią biegów również nie drenują kieszeni, bo zużywają średnio od 5,7 l/100 km w wersji ze skrzynią manualną i od 6 l/100 km w wersji z automatem. Takie niewygórowane wartości łatwo docenić zwłaszcza wtedy, gdy paliwo kosztuje krocie. 

Ile kosztuje Toyota Corolla Sedan?

Nowe auta drożeją i choć nie można powiedzieć, by Toyota w pełni opierała się tym trendom, Corolla Sedan na tle rywali pozostaje rozsądnie wycenioną propozycją. Relacja ceny do wyposażenia jest znakomita, bo opisany wyżej podstawowy wariant kosztuje mniej niż 100 000 zł. 

Toyota Corolla Sedan w bazowej wersji Active z silnikiem 1.5 to wydatek 98 900 zł. Niewysoka dopłata pozwala cieszyć się wersją Comfort, za którą trzeba zapłacić od 105 900 zł. Bogatsza wersja Style kosztuje od 116 900 zł, a przy topowych odmianach GR Sport i Executive z napędem hybrydowym 1.8 w cenniku widnieją kwoty odpowiednio 135 900 zł i 139 900 zł.

Zakup za gotówkę nie jest jednak jedyną opcją, bo w salonach Toyoty możemy skorzystać z ofert finansowania, takich jak leasing KINTO ONE przeznaczony zarówno firm, jak i dla osób prywatnych. Przykładowa rata dla Corolli Sedan Hybrid w wersji Comfort to 1223 zł netto miesięcznie, a w wersji Style 1348 zł netto miesięcznie.

Dlaczego Toyota Corolla Sedan dobrze sprawdzi się jako samochód rodzinny?

Corolla Sedan to doskonała propozycja dla rodzin, bo niezależnie od wybranej konfiguracji oferuje komplet zalet potrzebnych do niedrogiej, wygodnej i bezpiecznej jazdy. Świetne wyposażenie już w bazowej wersji pozwoli zaoszczędzić na rodzinne wyjazdy.

Komplet systemów bezpieczeństwa wesprze kierowcę nawet w wielogodzinnej podróży. Oszczędne napędy zmniejszą koszt eksploatacji i pozwolą zatrzymywać się przy dystrybutorze wtedy, kiedy akurat będzie to wygodne. Gdy dodamy do tego przestronne wnętrze ze sporą ilością miejsca na tylnej kanapie, otrzymujemy auto, które doskonale sprawdzi się w rodzinnych zastosowaniach.

Artykuł promocyjny

Archiwum: luty 2023