Nowa Toyota Highlander występuje na polskim rynku tylko w wersji hybrydowej, a zastosowany w niej napęd łączy niskie spalanie i dynamikę jazdy. Napęd na 4 koła pozwala z kolei pewnie poruszać się również poza asfaltem, a bogate wyposażenie w każdej z dostępnych wersji czyni z Highlandera świetny wybór dla klientów, którzy potrzebują niezawodnego i przestronnego samochodu na każdą okazję. Co jeszcze warto wiedzieć o 7-osobowym SUV-ie Toyoty?

Toyota Highlander z napędem hybrydowym

Nie ma na rynku producenta, który miałby równie bogate doświadczenie w zakresie produkcji hybryd. Dla wielu hybryda od razu kojarzy się z Toyotą i nie ma w tym nic dziwnego. Zelektryfikowany napęd łączący zalety silnika elektrycznego z niezależnością i walorami jednostek spalinowych od lat trafia pod maski samochodów, które słyną z niezawodności i oszczędzają paliwo na całym świecie. Od czasów pierwszej Toyoty Prius sporo się zmieniło, ale główne założenia pozostały takie same. 

Nie inaczej jest z omawianym w tym tekście SUV-em. Nowa Toyota Highlander zaskakuje niskim spalaniem i nie pozostawia niedosytu w kwestii osiągów. To zasługa napędu hybrydowego czwartej generacji, którego sercem w Highlanderze jest 2,5-litrowy silnik benzynowy. Moc systemowa układu to 248 KM, co pozwala osiągnąć 100 km/h w czasie 8,3 s. Highlander nie bez problemu pociągnie też przyczepę – masa holowanej przyczepy może wynosić nawet 2000 kg! 

Niezbędnym elementem układów hybrydowych Toyoty jest automatyczna przekładnia e-CVT, która utrzymuje w miarę możliwości utrzymuje silnik benzynowy w optymalnym zakresie obrotów, przekazując nadwyżkę mocy do generatora, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Napęd na 4 koła jest realizowany za pomocą drugiego silnika elektrycznego. Umieszczono go na tylnej osi, a brak tradycyjnego wału napędowego zmniejsza liczbę ruchomych części w układzie przeniesienia napędu i pozwala na natychmiastową reakcję jednostki elektrycznej napędzającej tylne koła. Cały układ pozwala na wszechstronną, oszczędną i dynamiczną jazdę. Wszystko działa tak, jak powinno w 7-osobowym SUV-ie. Dowiedz się więcej o Toyocie Highlander na stronie: https://www.toyota.pl/nowe-samochody/highlander 

Przestronna Toyota Highlander – co warto wiedzieć o wyposażeniu?

Jak przystało na rodzinnego SUV-a, nowa Toyota Highlander występuje wyłącznie w świetnie wyposażonych wersjach. Już bazowa odmiana ma na pokładzie udogodnienia, których na próżno szukać w podstawowych wariantach u konkurencji. Wersja wyposażenia Comfort obiecuje, nomen omen, komfortową podróż i posiada trzystrefową klimatyzację, system bezkluczykowego dostępu, adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym HD, tapicerkę skórzaną, podgrzewanie foteli i przedniej szyby, a także LED-owe reflektory, 18-calowe felgi aluminiowe czy rolety przeciwsłoneczne dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń. Ta imponująca lista może zostać rozszerzona, jeśli wybierzemy wersję Prestige. Czym różni się ona od opisanej wyżej? Toyota Highlander w bogatszej odmianie ma 20-calowe felgi aluminiowe, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, pamięć ustawień fotela kierowcy, digital cockpit, czyli cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym ekranem, a także większy, 12,3-calowy ekran systemu multimedialnego oraz tylne i przednie czujniki parkowania. Topową odmianą jest Executive Style, w której znajdziemy czarne, 20-calowe felgi, monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni, head-up display na przedniej szybie, podgrzewane fotele w drugim rzędzie siedzeń, a także wentylowane fotele przednie. A jeśli mowa o fotelach… Istotnym elementem standardowego wyposażenia, które znajdziemy w każdej wersji Highlandera, jest trzeci rząd siedzeń. 7-osobowa konfiguracja jest tu domyślna i nie wymaga dopłaty! W razie potrzeby, fotele ostatniego i drugiego rzędu można złożyć na płasko i korzystać z przepastnego bagażnika. W wariancie ze złożonym trzecim rzędem, ma on pojemność 658 l do wysokości rolety i 865 l do linii dachu. Gdy złożymy również drugi rząd, dysponujemy imponującą przestrzenią 1177 l do wysokości rolety i 1909 l do linii dachu.

Nowa Toyota Highlander – dla kogo?

Komplet zalet 7-osobowego SUV-a Toyoty sprawia, że odpowiedzi na pytanie „dla kogo jest nowa Toyota Highlander” może być wiele. Z pojemnego bagażnika i przestronnego wnętrza skorzysta każda rodzina. Napęd na 4 koła, zwiększony prześwit i dobre osiągi zadowolą każdego, kto potrzebuje pojemnego SUV-a, który poradzi sobie nie tylko na autostradzie, ale i poza asfaltem. Oszczędna hybryda pod maską, zużycie paliwa na poziomie zaledwie 6,6 l/100 km i kamera cofania już w podstawowej wersji wyposażenia to z kolei doskonały argument dla tych, którzy często korzystają z samochodu w mieście. Jak każdy SUV, Toyota Highlander jest po prostu wygodna – łatwo się do niej wsiada, oferuje dużą przestrzeń na bagaże, walizki czy zakupy, a bezpieczeństwo czynne i bierne stoi na najwyższym poziomie.

Innowacje technologiczne w Toyocie Highlander

Nowa Toyota Highlander ma innowacyjny układ napędowy, ale popis inżynierów możemy dostrzec nie tylko pod maską. 7-osobowy SUV Toyoty w standardzie lub w opcji oferuje wiele elementów wyposażenia, które ułatwiają życie, poprawiają komfort i bezpieczeństwo jazdy, a jeszcze kilka lat temu na próżno było ich szukać w seryjnie produkowanych autach. Najważniejsze z nich? Chociażby lusterko wsteczne z wyświetlaczem, na którym możemy oglądać obraz z kamery umieszczonej na klapie bagażnika. Cyfrowe lusterko jest przydatne np. gdy wieziemy komplet pasażerów lub załadujemy bagażnik po dach i możemy z niego skorzystać w każdej chwili – nie wyklucza ono obecności tradycyjnego lusterka, jakie znamy z innych aut. 

Kolejnym elementem wyposażenia, dzięki któremu możemy zobaczyć więcej, jest zestaw kamer 360 stopni – manewrowanie niespełna 5-metrowym autem staje się dzięki temu bajecznie proste i nic nie umknie naszej uwadze. Warto wspomnieć także o head-up display – ekranie wyświetlanym przed kierowcą, na przedniej szybie. Nie trzeba nawet odrywać wzroku od drogi, by zaobserwować wskazówki nawigacji, czy sprawdzić prędkość jazdy. Dane prezentowane są w odległości kilku metrów od oczu kierowcy, dzięki czemu akomodacja oka trwa krócej – HUD po prostu poprawia bezpieczeństwo.

Atutem Highlandera jest szeroki zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego w podstawowej cenie auta. Niezależnie od wersji, Highlander jest w standardzie wyposażony w układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia, układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall).

Czym kierować się przy zakupie samochodów typu SUV?

SUV-y od paru lat stają się coraz częstszym widokiem na drogach. Szybko rosnący segment rynku obfituje dziś w propozycje niemal w każdym rozmiarze. Zróżnicowany wygląd, cena, wyposażenie i wymiary sprawiają, że czasem trudno wybrać odpowiedni model dla siebie. W procesie decyzyjnym warto zasięgnąć dziennikarskich opinii, obejrzeć wybrane auta na żywo, skorzystać z możliwości jazdy próbnej i policzyć, który z samochodów oferuje optymalny stosunek ceny do możliwości. Rzut oka do cenników i konfiguratorów nie pozostawia wątpliwości, jak mocnym zawodnikiem w tej kategorii jest Toyota. SUV, którego opisujemy, kosztuje 242 800 zł w podstawowej wersji, której wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Oszczędna hybryda pod maską, napęd na 4 koła i automatyczna skrzynia biegów to standard. Pakiet korzyści w połączeniu z niezawodnością Toyoty sprawia, że obok Highlandera naprawdę trudno przejść obojętnie. Warto zwrócić uwagę na wyposażenie konkurentów. Czasami aż trudno wyobrazić sobie, że auto występuje w ogóle bez danego elementu wyposażenia, przez co łatwo ominąć go w procesie konfigurowania auta. W przypadku modeli Toyoty o taką niespodziankę będzie raczej trudno. Świetne wyposażenie i rozsądna cena to jedne z najmocniejszych argumentów, jakie w zanadrzu ma Highlander.

Archiwum: październik 2022